23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 088-154756
Offentliggjort
06.05.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Kommune — Børne- og Ungeforvaltningen

Opdateringer

Annullering
(09.06.2016)

Hver tilbudsgiver kan alene indsende 1 tilbud. Såfremt samme juridiske enhed
selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i en sammenslutning af økonomiske aktører, der
byder, skal tilbudsgiverne
sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de
forskellige tilbudsgivers tilbud.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, jf. pkt. 5.2.4 i ESPD, eller hvis tilbudsgiver
baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, jf. pkt. 5.2.5 i ESPD, så skal der vedlægges et
særskilt fælles europæisk udbudsdokument, ESPD, for hver økonomisk aktør.
Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af Københavns Kommunes sociale klausuler. Disse
vil fremgå af udbudsmaterialet.

Udbud af Ungevejledningssystem


Københavns Kommune — Børne- og Ungeforvaltningen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Kommune — Børne- og Ungeforvaltningen
Gyldenløvesgade 15
København V
1502
DANMARK
E-mail: maja.lund@ks.kk.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/58266549.aspx

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/58266549.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/58266549.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af Ungevejledningssystem.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbud af et standard ungevejledningssystem. Leverancen omfatter etablering, vedligeholdelse, uddannelse, drift, teknisk support samt anvendelsessupport.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Overordnet beskrivelse af opgaven: Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på et standard Ungevejledningssystem til Københavns Kommunes UU center (UUkbh). Standardsystem Københavns Kommune (KK) ønsker et administrativt it-system, som i sine grundlæggende egenskaber er et standardsystem indenfor Ungevejledningsområdet, men også et standardsystem som har nødvendige tilpasninger ift. Ungdommens Uddannelses vejledning i København (UUkbh). UUkbh's organisering, ansvars- og opgaveområder sætter særlige krav til it-understøttelse jf. Bilag 2 — Kravspecifikation, som ønskes opfyldt i Leverandørens tilbudte system. Standard systemet skal understøtte UUkbh's opgaver med vejledning af unge indenfor såvel Ungevejlednings-, EGU- , STU- og Praktikformidlingsområdet og systemets it-understøttelse for disse områder, skal funktionelt og datamæssigt, være samlet og integreret i et og samme system. UUkbh's opgaver omfatter blandt andet registrering, styring og dokumentation af de unges vejledningsaktiviteter. Systemet skal, udover at omfatte en fuld integreret praktikformidlingsfunktionalitet, være integreret med UUkbh's nuværende Brobygningssystem fra virksomheden UNO-IT. Brugere Standard systemet skal primært anvendes af Vejledere ansat i UUkbh, men også af udvalgte Vejledere ansat i KK's Ungdomsskole. Udvalgte administrative medarbejdere ansat i KK's Børne- og Ungdomsforvaltning med ansvars- og opgavetilknytning til UUkbh skal ligeledes anvende systemet, ikke som egentlige Vejledere, men med mulighed for at udføre tilsyn, opfølgning og almindelig forespørgsel i systemet. UUkbh har samarbejde med andre forvaltninger (især Beskæftigelsesforvaltningens jobcentre samt Socialforvaltningens centre for social rådgivning) og skal kunne dele oplysninger om de unge med disse. Medarbejdere herfra skal have mulighed for at anvende systemet, ikke som vejledere, men med mulighed for at forespørge på udvalgte informationer om den unge samt have mulighed for at registrere informationer, som skal kommunikeres fra disse forvaltninger til Vejlederne. Øvrige brugere af systemet er de unge selv samt deres forældre. De unge og deres forældre skal kunne anvende systemet til at aflæse informationer, finde den unges vejleder samt have mulighed for at registrere informationer i systemet og derved indsende oplysninger til Vejlederne. Partnerskab Københavns Kommune (KK) ønsker en aftale med en leverandør som kan indgå i et samarbejdende »partnerskab« med Københavns Kommune (KK). Et partnerskab, hvor Leverandøren, sammen med KK, har lyst og vilje til, ikke kun, at videreudvikle og tilpasse sit standardsystem indenfor det faglige Vejledningsområde herunder de lovgivnings- og myndighedsmæssige rammer, men også har lyst og vilje til at udvikle og tilpasse systemet, så det understøtter KK's forretningsmæssige behov. KK's forretningsmæssige behov kan favne bredt indenfor såvel Ungevejlednings-, EGU- , STU- og Praktikformidlingsområdet og dækker blandt andet, at manuelle forretningsgange, hvori indgår såvel interne som eksterne interessenter, kan omlægges til elektroniske forretningsgange og it-understøttes i leverandørens tilbudte system.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/07/2016
Slut: 01/07/2020
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Optioner til forlængelse på 2 x 1 år.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Optioner fremgår af udbudsmaterialet.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

 

Der henvises til udbudsmaterialet.

 

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/06/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 03/06/2016
Tidspunkt: 12:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Hver tilbudsgiver kan alene indsende 1 tilbud. Såfremt samme juridiske enhed

selv indgiver eget tilbud, men samtidig indgår som deltager i en sammenslutning af økonomiske aktører, der

byder, skal tilbudsgiverne

sikre, at samme juridiske enheds deltagelse ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de

forskellige tilbudsgivers tilbud.

Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører, jf. pkt. 5.2.4 i ESPD, eller hvis tilbudsgiver

baserer sin egnethed på andre økonomiske aktørers formåen, jf. pkt. 5.2.5 i ESPD, så skal der vedlægges et

særskilt fælles europæisk udbudsdokument, ESPD, for hver økonomisk aktør.

Der vil i udbudsmaterialet blive stillet krav om overholdelse af Københavns Kommunes sociale klausuler. Disse

vil fremgå af udbudsmaterialet.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
DANMARK
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Håndhævelseslovens § 7 fastsætter følgende klagefrister for EU-udbud, som ordregiver henholder sig til:

(1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 1, nr. 1, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

(2) Klager over andet end ordregivers prækvalifikationsbeslutninger under nr. (1) skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

— 45 dage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, hvor fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

— 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.

— 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Håndhævelseslovens § 2, stk. 2.

(3) Klager over kontraktindgåelse uden gennemførelse af udbud efter Håndhævelseslovens § 4 skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i EU-Tidende.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Håndhævelseslovens § 1, stk. 2, nr. 1 og 2, er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
DANMARK
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/05/2016

Send til en kollega

0.047