23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.12.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Poul Schmith/Kammeradvokaten

Udbud af Erhvervsstyrelsens It-rammeaftale 2024-2028


Poul Schmith/Kammeradvokaten

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Poul Schmith/Kammeradvokaten
Køberens retlige status :  Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1  Køber
Officielt navn :  Erhvervsstyrelsen
Køberens retlige status :  Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Generelle offentlige tjenesteydelser
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Udbud af Erhvervsstyrelsens It-rammeaftale 2024-2028
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen udbyder en rammeaftale for udvikling og vedligehold af styrelsens systemportefølje. Aftalen er opdelt i 6 delaftaler med et varierende antal leverandører på hver, hvoraf de første 2 delaftaler vedrører generelle udviklings- og vedligeholdelsesydelser. De 4 øvrige delaftaler er mere specialiserede ydelsesområder og vedrører UX, hjemmesider, data science og data engineering samt sikkerhedstest.
Identifikator for proceduren :  a4056c0e-df5b-4a09-bdf8-e4b0360d9f8d
Tidligere bekendtgørelse :  157211-2023
Intern identifikator :  2022-14090
Type af procedure :  Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure :  No
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72267000 Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
2.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  598,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  1,142,000,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  Der kan i rammeaftalens løbetid blive konkurrenceudsat leverancekontrakter, der er omfattet af investeringsscreeningsloven (LBK nr. 1256 af 27. oktober 2023), hvorefter det vil være nødvendigt for leverandører omfattet af investeringsscreeningsloven at blive screenet i medfør af investeringsscreeningslovens regler. Dette vil blive nærmere håndteret i det konkrete miniudbud i henhold til gældende regler. Erhvervsstyrelsen stiller krav om at alle leverandører på rammeaftalen på tidspunktet for de enkelte leverancekontrakters ikrafttræden efterlever krav til implementering af ISO27001-standarder eller tilsvarende, jf. rammeaftalens Bilag D.1. I særlige tilfælde kan Erhvervsstyrelsen herudover stille krav om, at konsulenter, der er tilknyttet en leverancekontrakt, skal være sikkerhedsgodkendt, jf. de til enhver tid gældende regler herfor administreret af PET. Et eventuelt krav om sikkerhedsgodkendelse vil fremgå af de vilkår for leverancekontrakten Erhvervsstyrelsen fremsender forud for tildeling af en leverancekontrakt. Rammeaftalen er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022. Rammeaftalen kan således ikke tildeles til en russisk virksomhed, en russisk kontrolleret virksomhed eller en virksomhed, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en russisk virksomhed eller en russisk kontrolleret virksomhed, jf. den nærmere afgrænsning i forordningens artikel 5k, stk. 1. Det skal bemærkes, at også anvendelse af underleverandører og støtteenheder fra Rusland eller med forbindelse til Rusland, kan påvirke muligheden for tildeling af rammeaftalen, jf. forordningens artikel 5k, stk. 1.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud :  6
Betingelser for kontrakten :
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver :  6
2.1.6  Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret :   jf. § 137, stk. 1, nr. 2
Konkurs :   jf. § 137, stk. 1, nr. 2
Korruption :  jf. § 135, stk. 1, nr. 2
Tvangsakkord uden for konkurs :   jf. § 137, stk. 1, nr. 2
Deltagelse i en kriminel organisation :  jf. § 135, stk. 1, nr. 1
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme :  jf. § 135, stk. 1, nr. 5
Svig :  jf. § 135, stk. 1, nr. 3
Børnearbejde og andre former for menneskehandel :  jf. § 135, stk. 1, nr. 6
Insolvens :   jf. § 137, stk. 1, nr. 2
Aktiver, der administreres af en kurator :   jf. § 137, stk. 1, nr. 2
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure :  jf. § 136, nr. 3
Rent nationale udelukkelsesgrunde :  jf. § 134a
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren :  jf. § 136, nr. 1
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure :  jf. § 136, nr. 2
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet :  jf. § 136, nr. 4
Betaling af socialsikringsbidrag :  jf. § 135, stk. 3
Erhvervsvirksomheden er indstillet :   jf. § 137, stk. 1, nr. 2
Betaling af skatter og afgifter :  jf. § 135, stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet :  jf. § 135, stk. 1, nr. 4
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0001
Titel :  Delaftale 1 Udvikling og vedligehold
Beskrivelse :  Angår i hovedtræk udvikling og vedligehold af it-systemer. Opgaver under denne delaftale kan af Erhvervsstyrelsen udbydes som (1) udvikling, (2) udvikling, vedligeholdelse og videreudvikling eller (3) overtagelse, vedligeholdelse og videreudvikling. Under delaftale 1 har leverandøren leveranceansvaret for udviklingsopgaven og vedligeholdsopgaven. Se Bilag A for nærmere angivelse af delaftalens omfang.
Intern identifikator :  Delaftale 1 Udvikling og vedligehold
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212517 Udvikling af it-programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72254000 Programmeltestning
Yderligere klassificering ( cpv ):  72254100 Systemafprøvning
Yderligere klassificering ( cpv ):  72262000 Programmeludvikling
Yderligere klassificering ( cpv ):  72263000 Implementering af programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72266000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72267000 Programmelvedligeholdelses- og reparationstjenester
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  500,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  950,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Ordregiver accepterer eventuelle CV’er på engelsk i det omfang, at de ikke findes på dansk. Arbejdssproget vil under opgavens udførelse være dansk og i særlige tilfælde engelsk. Som supplement til udelukkelsesgrundene nævnes udbudslovens § 134a, hvorefter en ansøger eller tilbudsgiver skal udelukkes, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. En ansøger eller tilbudsgiver udelukkes ikke, hvis ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at ansøger er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, eller hvis udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om tildeling. Der henvises til udbudslovens § 134 a - 137 for yderligere beskrivelse af udelukkelsesgrundene, samt hvilken dokumentation den vindende tilbudsgiver skal kunne fremlægge, hvis Erhvervsstyrelsen anmoder herom.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Samlet årsomsætning
Beskrivelse :  Ansøger skal oplyse om sin samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår. Det er et mindstekrav, at ansøgere til Delaftale 1 har en samlet årsomsætning på minimum DKK 100 mio. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, skal der foruden et udfyldt ESPD for den støttende virksomhed, fremlægges en støtteerklæring, hvoraf det fremgår, at den støttende virksomhed har forpligtet sig til at stille den nødvendige økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed. Bilaget ”skabelon for støtteerklæring” i udbudsmaterialet kan anvendes. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, stiller Erhvervsstyrelsen krav om, at ansøgeren og den støttende virksomhed hæfter solidarisk for opfyldelsen af Rammeaftalen, herunder de underliggende leverancekontrakter.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Referencer
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen vil på delaftale 1 udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under delaftalen. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder og relaterer sig til opgaveudførsel med leveranceansvar. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  8
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Konsulenter
Beskrivelse :  Bemærk at der for dette kriterie er et krav til en minimumsscore, hvorfor der vil blive foretaget en frasortering, såfremt tilbudsgiver ikke opnår tilstrækkelig pointscore, jf. Bilag B.
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2024-01-17+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  For nærmere angivelse af indhentelse af supplerende oplysninger se udbudsbetingelsernes punkt 8.4.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  4
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Erhvervsstyrelsen
5.1  Delkontrakt :  LOT-0002
Titel :  Delaftale 2 Konsulentydelser
Beskrivelse :  Delaftalen angår it-konsulentydelser i forhold til nyudvikling og videreudvikling af it-systemer. Tilsvarende forventes leverandøren at gennemføre prototypeforløb, proof of concepts samt analyseopgaver. Endelig er opgaver omkring projektstyring og -ledelse samt rådgivning, projektfacilitering og sikkerhedsydelser omfattet af delaftalen. Se Bilag A for nærmere angivelse af delaftalens omfang.
Intern identifikator :  Delaftale 2 Konsulentydelser
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212517 Udvikling af it-programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72222000 Strategisk gennemgang og planlægning af informationssystemer eller -teknologi
Yderligere klassificering ( cpv ):  72222300 Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi
Yderligere klassificering ( cpv ):  72224000 Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring
Yderligere klassificering ( cpv ):  72260000 Programmelrelaterede tjenester
Yderligere klassificering ( cpv ):  72262000 Programmeludvikling
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  75,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  150,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Ordregiver accepterer eventuelle CV’er på engelsk i det omfang, at de ikke findes på dansk. Arbejdssproget vil under opgavens udførelse være dansk og i særlige tilfælde engelsk. Som supplement til udelukkelsesgrundene nævnes udbudslovens § 134a, hvorefter en ansøger eller tilbudsgiver skal udelukkes, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. En ansøger eller tilbudsgiver udelukkes ikke, hvis ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at ansøger er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, eller hvis udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om tildeling. Der henvises til udbudslovens § 134 a - 137 for yderligere beskrivelse af udelukkelsesgrundene, samt hvilken dokumentation den vindende tilbudsgiver skal kunne fremlægge, hvis Erhvervsstyrelsen anmoder herom.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Samlet årsomsætning
Beskrivelse :  Ansøger skal oplyse om sin samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår. Det er et mindstekrav, at ansøgere til Delaftale 2 har en samlet årsomsætning på minimum DKK 40 mio. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, skal der foruden et udfyldt ESPD for den støttende virksomhed, fremlægges en støtteerklæring, hvoraf det fremgår, at den støttende virksomhed har forpligtet sig til at stille den nødvendige økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed. Bilaget ”skabelon for støtteerklæring” i udbudsmaterialet kan anvendes. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, stiller Erhvervsstyrelsen krav om, at ansøgeren og den støttende virksomhed hæfter solidarisk for opfyldelsen af Rammeaftalen, herunder de underliggende leverancekontrakter.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Referencer
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen vil på Delaftale 2 udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under delaftalen. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  10
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Konsulenter
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2024-01-17+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  For nærmere angivelse af indhentelse af supplerende oplysninger se udbudsbetingelsernes punkt 8.4.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  6
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Erhvervsstyrelsen
5.1  Delkontrakt :  LOT-0003
Titel :  Delaftale 3 UX
Beskrivelse :  Delaftalen angår UX. Leverandøren forventes at levere alle ydelser forbundet med velgennemprøvede designs og mockups i forbindelse med styrelsens it-projekter.
Intern identifikator :  Delaftale 3 UX
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212220 Udvikling af programmel til internet og intranet
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212500 Udvikling af kommunikations- og multimedieprogrammel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212510 Udvikling af kommunikationsprogrammel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72242000 Udvikling af designmodeller
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17 </div>
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  4,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  6,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Ordregiver accepterer eventuelle CV’er på engelsk i det omfang, at de ikke findes på dansk. Arbejdssproget vil under opgavens udførelse være dansk og i særlige tilfælde engelsk. Som supplement til udelukkelsesgrundene nævnes udbudslovens § 134a, hvorefter en ansøger eller tilbudsgiver skal udelukkes, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. En ansøger eller tilbudsgiver udelukkes ikke, hvis ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at ansøger er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, eller hvis udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om tildeling. Der henvises til udbudslovens § 134 a - 137 for yderligere beskrivelse af udelukkelsesgrundene, samt hvilken dokumentation den vindende tilbudsgiver skal kunne fremlægge, hvis Erhvervsstyrelsen anmoder herom.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Samlet årsomsætning
Beskrivelse :  Ansøger skal oplyse om sin samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår. Det er et mindstekrav, at ansøgere til Delaftale 3 har en samlet årsomsætning på minimum DKK 3 mio. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, skal der foruden et udfyldt ESPD for den støttende virksomhed, fremlægges en støtteerklæring, hvoraf det fremgår, at den støttende virksomhed har forpligtet sig til at stille den nødvendige økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed. Bilaget ”skabelon for støtteerklæring” i udbudsmaterialet kan anvendes. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, stiller Erhvervsstyrelsen krav om, at ansøgeren og den støttende virksomhed hæfter solidarisk for opfyldelsen af Rammeaftalen, herunder de underliggende leverancekontrakter.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Referencer
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen vil på Delaftale 3 udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under delaftalen. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Konsulenter
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2024-01-17+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  For nærmere angivelse af indhentelse af supplerende oplysninger se udbudsbetingelsernes punkt 8.4.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Erhvervsstyrelsen
5.1  Delkontrakt :  LOT-0004
Titel :  Delaftale 4 Hjemmesider
Beskrivelse :  Delaftalen er afgrænset til ydelsesområdet teknisk implementering af hjemmesider. Delaftalens primære fokus vil være styrelsens platform til egne hjemmesider, såsom Erhvervsstyrelsen.dk, Danishbusinessauthority.dk, Udviklingidanmark.dk, Erhvervsfremmebestyrelsen.dk, Nemhandel.dk, Denansvarligeindkober.dk, , Startupdenmark.info, mv. Der er tale om sider med information inden for styrelsens ansvarsområder og politiske indsatser. Se Bilag A for nærmere angivelse af delaftalens omfang.
Intern identifikator :  Delaftale 4 Hjemmesider
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212220 Udvikling af programmel til internet og intranet
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212222 Udvikling af webserverprogrammel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212224 Udvikling af programmel til websideredigering
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212445 Udvikling af programmel til håndtering af kundeoplysninger og -relationer (CRM)
Yderligere klassificering ( cpv ):  72212610 Udvikling af databaseprogrammel
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  8,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  15,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Ordregiver accepterer eventuelle CV’er på engelsk i det omfang, at de ikke findes på dansk. Arbejdssproget vil under opgavens udførelse være dansk og i særlige tilfælde engelsk. Som supplement til udelukkelsesgrundene nævnes udbudslovens § 134a, hvorefter en ansøger eller tilbudsgiver skal udelukkes, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. En ansøger eller tilbudsgiver udelukkes ikke, hvis ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at ansøger er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, eller hvis udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om tildeling. Der henvises til udbudslovens § 134 a - 137 for yderligere beskrivelse af udelukkelsesgrundene, samt hvilken dokumentation den vindende tilbudsgiver skal kunne fremlægge, hvis Erhvervsstyrelsen anmoder herom.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Samlet årsomsætning
Beskrivelse :  Ansøger skal oplyse om sin samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår. Det er et mindstekrav, at ansøgere til Delaftale 4 har en samlet årsomsætning på minimum DKK 3 mio. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, skal der foruden et udfyldt ESPD for den støttende virksomhed, fremlægges en støtteerklæring, hvoraf det fremgår, at den støttende virksomhed har forpligtet sig til at stille den nødvendige økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed. Bilaget ”skabelon for støtteerklæring” i udbudsmaterialet kan anvendes. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, stiller Erhvervsstyrelsen krav om, at ansøgeren og den støttende virksomhed hæfter solidarisk for opfyldelsen af Rammeaftalen, herunder de underliggende leverancekontrakter.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Referencer
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen vil på Delaftale 4 udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under delaftalen. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  6
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Konsulenter
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2024-01-17+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  For nærmere angivelse af indhentelse af supplerende oplysninger se udbudsbetingelsernes punkt 8.4.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  2
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Erhvervsstyrelsen
5.1  Delkontrakt :  LOT-0005
Titel :  Delaftale 5 Data Science og Data Engineering
Beskrivelse :  Delaftalen angår konsulentydelser om data science og data engineering. Omfattet af delaftalen er transformation og rens af data, udvikling af machinelearningmodeller samt foranalyser og udviklingsopgaver forbundet med data science og data engineering. Se Bilag A for nærmere angivelse af delaftalens omfang.
Intern identifikator :  Delaftale 5 Data Science og Data Engineering
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  8,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  16,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Ordregiver accepterer eventuelle CV’er på engelsk i det omfang, at de ikke findes på dansk. Arbejdssproget vil under opgavens udførelse være dansk og i særlige tilfælde engelsk. Som supplement til udelukkelsesgrundene nævnes udbudslovens § 134a, hvorefter en ansøger eller tilbudsgiver skal udelukkes, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. En ansøger eller tilbudsgiver udelukkes ikke, hvis ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at ansøger er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, eller hvis udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om tildeling. Der henvises til udbudslovens § 134 a - 137 for yderligere beskrivelse af udelukkelsesgrundene, samt hvilken dokumentation den vindende tilbudsgiver skal kunne fremlægge, hvis Erhvervsstyrelsen anmoder herom.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Samlet årsomsætning
Beskrivelse :  Ansøger skal oplyse om sin samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår. Det er et mindstekrav, at ansøgere til Delaftale 5 har en samlet årsomsætning på minimum DKK 3 mio. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, skal der foruden et udfyldt ESPD for den støttende virksomhed, fremlægges en støtteerklæring, hvoraf det fremgår, at den støttende virksomhed har forpligtet sig til at stille den nødvendige økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed. Bilaget ”skabelon for støtteerklæring” i udbudsmaterialet kan anvendes. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, stiller Erhvervsstyrelsen krav om, at ansøgeren og den støttende virksomhed hæfter solidarisk for opfyldelsen af Rammeaftalen, herunder de underliggende leverancekontrakter.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Referencer
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen vil på Delaftale 5 udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under delaftalen. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  7
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Konsulenter
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2024-01-17+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  For nærmere angivelse af indhentelse af supplerende oplysninger se udbudsbetingelsernes punkt 8.4.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Erhvervsstyrelsen
5.1  Delkontrakt :  LOT-0006
Titel :  Delaftale 6 Sikkerhedstest
Beskrivelse :  Delaftalen er afgrænset til ydelsesområdet sikkerhedstests, og leverandøren forventes at gennemføre forskellige sårbarheds- og sikkerhedstests. Se Bilag A for nærmere angivelse af delaftalens omfang.
Intern identifikator :  Delaftale 6 Sikkerhedstest
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Tjenesteydelser
Primær klassificering ( cpv ):  72232000 Udvikling af programmel til transaktionsbehandling og kundespecificeret programmel
Yderligere klassificering ( cpv ):  72254000 Programmeltestning
Yderligere klassificering ( cpv ):  72254100 Systemafprøvning
5.1.2  Udførelsessted
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Yderligere oplysninger : 
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  4 YEAR
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  3,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  5,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Yderligere oplysninger :  Ordregiver accepterer eventuelle CV’er på engelsk i det omfang, at de ikke findes på dansk. Arbejdssproget vil under opgavens udførelse være dansk og i særlige tilfælde engelsk. Som supplement til udelukkelsesgrundene nævnes udbudslovens § 134a, hvorefter en ansøger eller tilbudsgiver skal udelukkes, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. En ansøger eller tilbudsgiver udelukkes ikke, hvis ansøgeren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for at ansøger er pålidelig, jf. udbudslovens § 138, eller hvis udelukkelsesgrunden vil være forældet på tidspunktet for beslutning om tildeling. Der henvises til udbudslovens § 134 a - 137 for yderligere beskrivelse af udelukkelsesgrundene, samt hvilken dokumentation den vindende tilbudsgiver skal kunne fremlægge, hvis Erhvervsstyrelsen anmoder herom.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Samlet årsomsætning
Beskrivelse :  Ansøger skal oplyse om sin samlede årsomsætning for det seneste disponible regnskabsår. Det er et mindstekrav, at ansøgere til Delaftale 6 har en samlet årsomsætning på minimum DKK 2 mio. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, skal der foruden et udfyldt ESPD for den støttende virksomhed, fremlægges en støtteerklæring, hvoraf det fremgår, at den støttende virksomhed har forpligtet sig til at stille den nødvendige økonomiske/finansielle kapacitet til rådighed. Bilaget ”skabelon for støtteerklæring” i udbudsmaterialet kan anvendes. Hvis en ansøger baserer sig på en anden enheds formåen med henblik på at opfylde ovenstående mindstekrav, stiller Erhvervsstyrelsen krav om, at ansøgeren og den støttende virksomhed hæfter solidarisk for opfyldelsen af Rammeaftalen, herunder de underliggende leverancekontrakter.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Navn :  Referencer
Beskrivelse :  Erhvervsstyrelsen vil på Delaftale 6 udvælge de ansøgere, der skønnes bedst egnede til at løfte opgaverne omfattet af delaftalen vurderet på baggrund af de referencer, der er oplyst i ansøgningen. Det vil ved udvælgelsen blive tillagt positiv betydning, at ansøger på baggrund af de fremlagte referencer kan påvise, at denne inden for de seneste 3 år har udført opgaver, der kan betragtes som tilsvarende eller sammenlignelige med opgaverne under delaftalen. Det vil i den forbindelse også blive tillagt positiv betydning, at referenceopgaverne relaterer sig til opgaveudførsel for offentlige myndigheder. Der kan vedlægges op til 5 referencer.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterierne vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser :
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  5
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren :  7
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Konsulenter
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Navn :  Organisation
Vægtning (procentdel, præcis) :  30
Kriterium :
Type :  Pris
Navn :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  20
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse :  2024-01-17+01:00 12:00:00+01:00
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger :  For nærmere angivelse af indhentelse af supplerende oplysninger se udbudsbetingelsernes punkt 8.4.
Betingelser for kontrakten :
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale delvis uden og delvis med fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  3
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Erhvervsstyrelsen
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Poul Schmith/Kammeradvokaten
Registreringsnummer :  64952811
Postadresse :  Kalvebod Brygge 32
By :  København V
Postnummer :  1560
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  ERST - Christina Tougaard Gardshodn
E-mail :  chtgar@erst.dk
Telefon :  +45 35291528
Denne organisations roller :
Køber
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  37795526
Postadresse :  Nævnenes Hus, Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Land :  Danmark
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Land :  Danmark
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Erhvervsstyrelsen
Registreringsnummer :  10150817
Postadresse :  Langelinie Allé 17
By :  København Ø
Postnummer :  2100
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Johan Krebs Pedersen
E-mail :  it-ramme@erst.dk
Telefon :  35291000
Internetadresse :  https://erhvervsstyrelsen.dk/
Denne organisations roller :
Køber
Gruppeleder
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
8.1  ORG-0005
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  d5b87198-d9f6-4db4-a21b-0d81cad1a5a5 -  01
Formulartype :  Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype :  Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-12-11Z 16:41:43Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00754815-2023
EUT-S-nummer :  240/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-12-13Z

Send til en kollega

0.062