23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 247-781504
Offentliggjort
22.12.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

I/S Amager Ressourcecenter

Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned, Indkøb af sikkerhedssko, Vask og leje af måtter


I/S Amager Ressourcecenter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: I/S Amager Ressourcecenter
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail: stm@a-r-c.dk
Telefon: +45 51168605
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned, Indkøb af sikkerhedssko, Vask og leje af måtter

II.1.2) Hoved-CPV-kode
98300000 Diverse tjenesteydelser
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte opgave er opdelt i følgende delkontrakter:

• Delkontrakt 1: Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned

• Delkontrakt 2: Indkøb af sikkerhedssko

• Delkontrakt 3: Vask og leje af måtter

Se desuden nærmere beskrivelse af delkontrakterne under punkt II.2.4)

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 17 723 739.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1: Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000 Vask og rensning
98311000 Afhentning af vasketøj
98312000 Tekstilrensning
18100000 Erhvervsbeklædning, særlig arbejdsbeklædning og tilbehør
18200000 Ydertøj
18000000 Beklædningsartikler, fodtøj, bagageartikler og tilbehør
18300000 Beklædningsgenstande
18110000 Erhvervsbeklædning
18330000 T-shirts og skjorter
18331000 T-shirts
18332000 Skjorter
18230000 Diverse ydertøj
18233000 Shorts
18234000 Benklæder
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter administration, vask, vedligehold, kontrol, levering og afhentning mm af ARCs eksisterende og nyindkøbt arbejdstøj samt indkøb af nyt arbejdstøj.

ARC medtager arbejdstøjet fra den eksisterende kontrakt, så indkøb vil kun ske i forbindelse med nye medarbejdere eller ved behov for udskiftning eller supplering af arbejdstøj til eksisterende medarbejdere.

ARC har for nuværende ca. 158 medarbejdere, der benytter arbejdstøj, fordelt på 21 adresser i henholdsvis Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby kommune. I løbet af 2022 og 2023 vil der komme yderligere 3 lokationer til.

Frem mod 2025 ansættes desuden ca. 380 renovationsmedarbejdere, der alle skal have en fuld tøjpakke samt løbende tilkøb.

Derudover indgår vask og leje af linned (viskestykker, duge, kokkeforklæder og håndklæder) i opgaven.

Det fremgår af Kravspecifikationen og Tilbudslisten hvilke produkter, der skal tilbydes og de krav, der stilles til vask, tøj mm, samt hvilke medarbejdergrupper på ARC, der benytter arbejdstøj.

De anslåede mængder i Tilbudslisten er ARCs bedste skøn ud fra en vurdering af nuværende og fremtidige behov på nuværende tidspunkt.

I forbindelse med kontraktstart vil der være en overgangsperiode hvor ARCs tidligere aftalepartner afleverer tøj, der er i cirkulation, mens den nye leverandør skal afhente tøj til vask.

I forbindelse med overgangen er det den nye leverandørs ansvar at alt tøj bliver mærket og chippet, før det kommer retur til ARC efter vask.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30 %
Kvalitetskriterium - Navn: Miljø / Vægtning: 20 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2: Indkøb af sikkerhedssko

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
18000000 Beklædningsartikler, fodtøj, bagageartikler og tilbehør
18800000 Fodtøj
18830000 Beskyttelsesfodtøj
18831000 Fodtøj med indbygget beskyttelseståkappe af metal
18840000 Dele til fodtøj
18842000 Såler
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter indkøb af sikkerhedssko til ARCs medarbejdere. Delkontrakten omfatter et obligatorisk sortiment samt et øvrigt sortiment. Det obligatoriske sortiment fremgår af Tilbudslisten. Det øvrige sortiment består af al øvrigt sortiment inden for sikkerhedssko, som Tilbudsgiver har i sit sortiment.

Det fremgår af Kravspecifikationen og Tilbudslisten hvilke krav, der stilles til skoene.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og Miljø / Vægtning: 50 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 3: Vask og leje af måtter

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000 Vask og rensning
98311000 Afhentning af vasketøj
39532000 Måtter
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven omfatter vask og leje af måtter fordelt på 10 af ARCs lokationer. Lokationerne fremgår af Kravspecifikation og Tilbudsliste.

ARC har øvrige lokationer, som muligvis i løbet af kontraktperioden vil blive tilføjet, ligesom de i Kravspecifikationen angivne lokationer kan blive ændret eller fjernet.

De angivne mængder angiver det forventede antal måtter på de angivne lokationer. Antallet er ARCs bedste skøn på nuværende tidspunkt og Leverandøren skal kunne tåle både flere og færre end det angivne antal samt ændringer i lokationer.

Det fremgår af Kravspecifikationen hvilke krav, der stilles til måtterne.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet og Miljø / Vægtning: 50 %
Pris - Vægtning: 50 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2022/S 033-085025
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delkontrakt 1: Vask og indkøb af arbejdstøj samt vask og leje af linned

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
08/06/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: De Forenede Dampvaskerier A/S
CVR-nummer: 16963038
Postadresse: Kongebakken 1
By: Smørum
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2765
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 17 513 300.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delkontrakt 2: Indkøb af sikkerhedssko

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/09/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 4
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Bacher Work Wear A/S
CVR-nummer: 10 62 68 70
Postadresse: Kirstinehøj 5
By: Kastrup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2770
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 96 780.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Delkontrakt 3: Vask og leje af måtter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
09/06/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Elis Danmark A/S
CVR-nummer: 27339506
Postadresse: Tobaksvejen 22
By: Søborg
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2860
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 454 636.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Det er en forudsætning for indgåelse af kontrakt, at den vindende Tilbudsgiver for hver enkelt delkontrakt, fremlægger faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed. Inden ARC træffer endelig om den vindende Tilbudsgiver for hver enkelt delkontrakt, vil ARC indhente endelig dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse, jf. udbudsbetingelsernes punkt 12.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov nr. 593 af 2. 6. 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand-still perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/12/2023

Send til en kollega

0.032