23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 137-247037
Offentliggjort
19.07.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

SKAT

Vindere

CT-bagagescanner

(25.11.2016)
NORAD A/S
Viengevej 2
8240 Risskov

Opdateringer

Rettelse
(10.08.2016)

IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 18-08-2016
Time: 10:00
Læses:
Dato: 01-09-2016
Time: 10:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelse for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 18-08-2016
Time: 10:00
Læses:
Dato: 01-09-2016
Time: 10:00

CT-bagagescanner


SKAT

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
SKAT
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Maria Hansen
Telefon: +45 72372660
E-mail: Udbud.sac@skat.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://skat.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=168934&B=SKAT
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=168934&B=SKAT
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

CT-bagagescanner.

 

Sagsnr.: 16-0838953
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38582000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Ordregiver udbyder en kontrakt vedrørende indkøb af en CT- bagagescanner med 2D og 3D med henblik på ved toldkontrol at afdække, om de pågældende rejsende har skjult narkotika (både i fast eller flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetaller, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer.

Udbuddet omfatter levering 1 stk. CT- bagagescanner, som skal opstilles, klargøres og færdigmonteres klar til brug i Toldfilterets kontroldel, Terminal 3, Københavns Lufthavn, 2730 Kastrup.

CT-bagagescanneren skal kunne betjenes af de tilstedeværende SKAT medarbejdere.

CT-bagagescanneren skal kunne fungere uden særlig afspærring pga. stråling for de rejsende og medarbejdere.

Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50421200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ordregiver udbyder en kontrakt vedrørende indkøb af en CT- bagagescanner med 2D og 3D med henblik på ved toldkontrol at afdække, om de pågældende rejsende har skjult narkotika (både i fast eller flydende form), våben, medicin, doping, CITES effekter, valuta, planter, smykker af ædelmetaller, cigaretter eller andre tobaksvarer, eller andre varer. Udbuddet omfatter levering 1 stk. CT- bagagescanner, som skal opstilles, klargøres og færdigmonteres klar til brug i Toldfilterets kontroldel, Terminal 3, Københavns Lufthavn, 2730 Kastrup. CT-bagagescanneren skal kunne betjenes af de tilstedeværende SKAT medarbejdere. CT-bagagescanneren skal kunne fungere uden særlig afspærring pga. stråling for de rejsende og medarbejde-re. Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 27/10/2016
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at benytte sig af følgende optioner:

1) Forlængelse af Serviceaftalen i 8 år efter udløb af garantiperioden.

2) Forlængelse af Serviceaftalen i yderligere 5 år efter, at første forlængelse af Serviceaftalen er udløbet, jf. option 1.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD'en:

— Erklæring om virksomhedens samlede omsætning pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår, afhængigt af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger

Angives i ESPD'en — Del IV. B, nr. 1a)

— Egenkapitalens størrelse pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår.

Angives i ESPD'en — Del IV.B, nr. 4)

— Værdien af samlede aktiver pr. år i de seneste 3 disponible regnskabsår.

Angives i ESPD'en — Del IV.B, nr. 4)

— Virksomhedens soliditetsgrad pr. år for de seneste 3 disponible regnskabsår.

Angives i ESPD'en — Del IV. B, nr. 4).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

— Den samlede årlige omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår skal minimum udgøre 500 000 DKK hvert år.

Baserer Tilbudsgiver sig på andre enheders formåen beregnes omsætningen som Tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår.

Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår.

— Soliditetsgraden for de seneste 3 disponible regnskabsår skal have været på mindst 15 % hvert år.

Soliditetsgraden beregnes således: (Egenkapital/aktiver i alt) * 100.

Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soliditetsgraden som værdien af de deltagende virksomheders samlede egenkapital i forhold til værdien af de deltagende virksomheders samlede aktiver.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

— Oversigt over de betydeligste leverancer af lignende scannerudstyr, som Tilbudsgiver har produceret, leveret eller formidlet inden for de seneste 3 år afhængig af, hvornår Tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed.

Ved lignende scannerudstyr forstås scannerudstyr til lignende opgaver.

Referenceoversigten skal indeholde i alt 1 reference.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Referenceoversigten skal indeholde i alt 1 reference.

Det er et mindstekrav, at referenceoversigten for hver leverance indeholder navn på kunden samt en kort beskrivelse af leverancens indhold og omfang, herunder værdi.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/08/2016
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 18/08/2016
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

1) Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence,- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af formularen.

2) Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.

Loven kan findes på www.retsinformation.dk

3) Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2:

— er erklæret konkurs

— er under insolvens- eller likvidationsbehandling

— får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten

— er under tvangsakkord

— har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet eller

— er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller tilbudsgiveren er hjemmehørende.

4) Inden tildeling af endelig Kontrakt vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele Kontrakten til, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene.

Som bevis for at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 eller 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 kan fremlægges:

1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.

2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.

Udsteder Tilbudsgivers land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.

Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138. Ordregiver tager forbehold om at iværksætte en sådan procedure om »selv-cleaning«, såfremt dette er relevant.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/07/2016

Send til en kollega

0.063