23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 169-303916
Offentliggjort
15.12.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

SKAT

Vindere

VAlgt firma

(15.12.2016)
Niras A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød

Geokodning af BBR-bygninger


SKAT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
SKAT
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Pia Arildsen
Telefon: +45 72375970
E-mail: Pia.Arildsen@Skat.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.skat.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=170661&B=SKAT
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=170661&B=SKAT
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Geokodning af BBR-bygninger.

 

Sagsnr.: 16-0152898
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72314000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Ordregiver udbyder en offentlig kontrakt med 1 leverandør vedrørende »Geokodning af BBR-bygninger«. Ordregiver skal som en del af forberedelsen til den kommende ejendomsvurdering foranledige, at der gennemføres en landsdækkende forbedring af geokodningen for samtlige BBR-bygninger i Danmark. Geokodningen skal benyttes i forbindelse med inddragelse af geografiske variable i værdifastsættelsen af ejendomme. Formålet med at gennemføre den landsdækkende forbedring af geokodningen er at sikre et korrekt og ensartet datagrundlag på tværs af landet som beskatningsgrundlag. Dette arbejde bygger videre på det arbejde med geokodning, som er udført i regi af grunddataprogrammet.

Opgaven består i at forbedre geokodningen af BBR-bygninger i kommuner i hele landet. Leverandøren skal dels sikre, at samtlige kommuners geokodning, som indgår i udbuddet, lever op til den i udbudsmaterialet definerede minimumsstandard, og dels levere en samlet kvalitetsforbedring på landsplan.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71354100
71354300
72316000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Ordregiver udbyder en offentlig kontrakt med 1 leverandør vedrørende »Geokodning af BBR-bygninger«. Ordregiver skal som en del af forberedelsen til den kommende ejendomsvurdering foranledige, at der gennemføres en landsdækkende forbedring af geokodningen for samtlige BBR-bygninger i Danmark. Geokodningen skal benyttes i forbindelse med inddragelse af geografiske variable i værdifastsættelsen af ejendomme. Formålet med at gennemføre den landsdækkende forbedring af geokodningen er at sikre et korrekt og ensartet datagrundlag på tværs af landet som beskatningsgrundlag. Dette arbejde bygger videre på det arbejde med geokodning, som er udført i regi af grunddataprogrammet.

Opgaven består i at forbedre geokodningen af BBR-bygninger i kommuner i hele landet. Leverandøren skal dels sikre, at samtlige kommuners geokodning, som indgår i udbuddet, lever op til den i udbudsmaterialet definerede minimumsstandard, og dels levere en samlet kvalitetsforbedring på landsplan.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 20
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 03/10/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 03/10/2016
Tidspunkt: 12:00
Sted:

 

SKAT, Brændgårdvej 10, 7400 Herning.

 

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgiver er ikke adgangsberettiget.

Ordregiver åbner de indgivne tilbud efter udløbet af tilbudsfristen i overensstemmelse med udbudslovens § 94.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

1. Tilbudsgiver skal udfylde det elektroniske fælles europæiske udbudsdokument (eESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af formularen.

2. Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. Loven kan findes på www.retsinfo.dk

3. Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis der er tale om, at Tilbudsgiver:

— er erklæret konkurs,

— er under insolvens- eller likvidationsbehandling,

— får sine aktiver administreret af en kurator eller af retten,

— er under tvangsakkord,

— har fået sin erhvervsvirksomhed indstillet eller

— er omfattet af en lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning, hvor ansøgeren eller Tilbudsgiveren er hjemmehørende, jf. udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.

4. Inden tildeling af kontrakt, vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele kontrakten, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene. Som bevis for at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135, stk. 1 eller 3, og 137, stk. 1, nr. 2 kan fremlægges:

a) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at Tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1.

b) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at Tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i udbudslovens §§ 135, stk. 3 og 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde. For så vidt angår danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.

Udsteder Tilbudsgivers land ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, kan de erstattes af en erklæring under ed eller erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.

Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138. Ordregiver tager forbehold for at iværksætte en sådan procedure om »selv-cleaning«, såfremt dette er relevant.

Baserer Tilbudsgiver sig på en anden enheds formåen skal ovenstående bevis afgives af den økonomiske enhed, som Tilbudsgiver baserer sig på.

Ved en sammenslutning af virksomheder (f. eks. et konsortium) skal ovenstående bevis fremsendes af samtlige virksomheder.

5. Ordregiver finder det uhensigtsmæssigt at opdele Kontrakten i flere Delaftaler. Årsagen til dette er dels, at en opdeling ville kunne indebære en alvorlig risiko for, at den korrekte udførelse af Kontrakten elimineres, fordi det ville være nødvendigt at koordinere de forskellige ordremodtagere af delaftalerne, dels at Ordregiver finder en samlet opgaveløsning økonomisk mest hensigtsmæssig.

6. Tilbud skal fremsendes via Ordregivers portal for elektronisk tilbudsafgivelse på EU-supply via følgende link: www.eu-supply.com/skat.asp Tilbud afgivet på anden måde vil ikke blive taget i betragtning. Det er muligt at stille uddybende spørgsmål til udbudsmaterialet. Eventuelle spørgsmål og svar vil blive offentliggjort via EU-supply. Interesserede opfordres til løbende at holde sig opdateret på hjemmesiden.

7. Vilkår om overholdelse af principperne i FN's Global Compact samt om Leverandørens medarbejdere fremgår af kontrakten.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan findes på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/08/2016

Send til en kollega

0.047