23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 186-334072
Offentliggjort
27.09.2016
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Ringsted Forsyning A/S

Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning og Lolland Forsyning


Ringsted Forsyning A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Ringsted Forsyning A/S
29777373
Bragesvej 18
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ringstedforsyning.dk/

I.1) Navn og adresser
Lolland Forsyning A/S
29603065
Stavangervej 13
Nakskov
4900
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.lollandforsyning.dk/

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning og Lolland Forsyning.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten vedrører driftsafvikling, overvågning og vedligeholdelse af Ordregivers it-driftsmiljø.

Kontrakten vedrører skift af drift af administrativ it og teknisk it (applikationer, storage og databaser) fra en løsning hos nuværende leverandør til løsningen hos den kommende leverandør.

Leverancen består af følgende ydelser:

— Adgang til serverkapacitet til administrativ it og teknisk it.

— Driftsafvikling og overvågning af administrative it og tekniske it (applikationer, servere, storage, databaser og del af lokalt netværk) og håndtering af it-sikkerhed i samarbejde med netværksleverandører.

— Drift og vedligehold af operativsystem og sikkerhed (antivirus, opdateringer mv.) for klienter samt deployment af nye klienter.

— Licenser og vedligehold af licenser til MS Office og Exchange/Outlook herunder 3. level support.

— 2. level support inkl. problem management.

— Konsulentservice.

Optioner på 1. level support og indkøb af klientudstyr.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning A/S

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000
72230000
72250000
72514300
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudslovens §§ 61-66, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage i udbuddet, men kun ansøgere som ordregiver opfordrer hertil kan afgive tilbud.

Der gøres opmærksom på, at der kan foretages ændringer af udbudsmaterialet efter offentliggørelse af dette, herunder ændringer af kravspecifikationen og udbudsbetingelserne. Interesserede opfordres derfor til løbende at holde sig orienteret om udbuddet.

De to ordregiver har forskellige behov.

Lolland Forsyning skal kun have leveret driftsafvikling af administrativ it og har behov for 1. level support og konsulentbistand til it projektledelse.

Ringsted Forsyning skal have leveret internetforbindelse og skal ikke have leveret 1. level support (men har option herpå).

Den anslåede værdi er alene et estimat.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Transition / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Samarbejdsorganisation / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

— Anskaffelse af it-udstyr til Kunden, fx klienter (pc og mobil devices), printer og lokale servere.

— Hel eller delvis leverance af 1. level support.

— Køb af konsulentservice vedrørende it arkitektur, it sikkerhed og it projektledelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver tildeler begge delkontrakter til samme tilbudsgiver. Dette ud fra en betragtning om, at der vil være kontraktstyringsmæssige fordele ved at samme leverandør har begge kontrakter, ligesom der alene bliver gennemført én forhandlingsproces vedrørende begge delkontrakter.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kontrakt om it-driftsafvikling med tilknyttede ydelser til Lolland Forsyning A/S

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000
72230000
72250000
72514300
72600000
72910000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Lolland Forsyning skal have leveret følgende ydelser:

1. Adgang til serverkapacitet til administrativ it. Tilbudsgiver kan antage, at Ordregiver selv ejer Oracle servere og licenser.

2. Drift og overvågning af det administrative netværk på Ordregivers primære lokationer (WAN + LAN)..

3. Driftsafvikling og overvågning af Ordregivers administrative it (applikationer, servere, storage, databaser og hele netværket) og håndtering af it-sikkerhed.

4. Drift og vedligehold af opkoblingspunkter fra det tekniske netværk til det administrative netværk.

5. Drift og vedligehold af klienter (computer) operativsystem, enterprise management software og sikkerhed.

6. Licenser og vedligehold af licenser til MS Office og Exchange/Outlook, herunder 3. level support.

7. 1. og 2. level support inkl. problem management til Ordregiver.

8. Konsulentservice i forbindelse med projekter til opgradering, vedligeholdelse udvikling og ændringer i Ordregivers it.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Transition / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Samarbejdsorganisation / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er optioner på:

— Anskaffelse af it-udstyr til Kunden, fx klienter (pc undtaget mobil devices), printer og lokale servere.

— Køb af konsulentservice vedrørende it arkitektur, it sikkerhed og it projektledelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver tildeler begge delkontrakter til samme tilbudsgiver. Dette ud fra en betragtning om, at der vil være kontraktstyringsmæssige fordele ved at samme leverandør har begge kontrakter, ligesom der alene bliver gennemført én forhandlingsproces vedrørende begge delkontrakter.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 082-145113
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning A/S

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/09/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
CSC Danmark A/S
Retortvej 8
Valby
2500
Danmark
NUTS-kode: DK011
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Kontrakt om it-driftsafvikling med tilknyttede ydelser til Lolland Forsyning A/S

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/09/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
CSC Danmark A/S
Retortvej 8
Valby
2500
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klager over udbuddet eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/09/2016

Send til en kollega

0.05