Fakta om udbudet
Udbyder
Ringsted Forsyning A/S
Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning og Lolland Forsyning
Ringsted Forsyning A/S
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
29777373
Bragesvej 18
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ringstedforsyning.dk/
29603065
Stavangervej 13
Nakskov
4900
Danmark
Kontaktperson: Maria Haugaard
E-mail: maria.haugaard@twobirds.com
NUTS-kode: DK022
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.lollandforsyning.dk/
Del II: Genstand
Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning og Lolland Forsyning.
Kontrakten vedrører driftsafvikling, overvågning og vedligeholdelse af Ordregivers it-driftsmiljø.
Kontrakten vedrører skift af drift af administrativ it og teknisk it (applikationer, storage og databaser) fra en løsning hos nuværende leverandør til løsningen hos den kommende leverandør.
Leverancen består af følgende ydelser:
— Adgang til serverkapacitet til administrativ it og teknisk it.
— Driftsafvikling og overvågning af administrative it og tekniske it (applikationer, servere, storage, databaser og del af lokalt netværk) og håndtering af it-sikkerhed i samarbejde med netværksleverandører.
— Drift og vedligehold af operativsystem og sikkerhed (antivirus, opdateringer mv.) for klienter samt deployment af nye klienter.
— Licenser og vedligehold af licenser til MS Office og Exchange/Outlook herunder 3. level support.
— 2. level support inkl. problem management.
— Konsulentservice.
Optioner på 1. level support og indkøb af klientudstyr.
Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning A/S
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, jf. udbudslovens §§ 61-66, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om at deltage i udbuddet, men kun ansøgere som ordregiver opfordrer hertil kan afgive tilbud.
Der gøres opmærksom på, at der kan foretages ændringer af udbudsmaterialet efter offentliggørelse af dette, herunder ændringer af kravspecifikationen og udbudsbetingelserne. Interesserede opfordres derfor til løbende at holde sig orienteret om udbuddet.
De to ordregiver har forskellige behov.
Lolland Forsyning skal kun have leveret driftsafvikling af administrativ it og har behov for 1. level support og konsulentbistand til it projektledelse.
Ringsted Forsyning skal have leveret internetforbindelse og skal ikke have leveret 1. level support (men har option herpå).
Den anslåede værdi er alene et estimat.
— Anskaffelse af it-udstyr til Kunden, fx klienter (pc og mobil devices), printer og lokale servere.
— Hel eller delvis leverance af 1. level support.
— Køb af konsulentservice vedrørende it arkitektur, it sikkerhed og it projektledelse.
Ordregiver tildeler begge delkontrakter til samme tilbudsgiver. Dette ud fra en betragtning om, at der vil være kontraktstyringsmæssige fordele ved at samme leverandør har begge kontrakter, ligesom der alene bliver gennemført én forhandlingsproces vedrørende begge delkontrakter.
Kontrakt om it-driftsafvikling med tilknyttede ydelser til Lolland Forsyning A/S
Lolland Forsyning skal have leveret følgende ydelser:
1. Adgang til serverkapacitet til administrativ it. Tilbudsgiver kan antage, at Ordregiver selv ejer Oracle servere og licenser.
2. Drift og overvågning af det administrative netværk på Ordregivers primære lokationer (WAN + LAN)..
3. Driftsafvikling og overvågning af Ordregivers administrative it (applikationer, servere, storage, databaser og hele netværket) og håndtering af it-sikkerhed.
4. Drift og vedligehold af opkoblingspunkter fra det tekniske netværk til det administrative netværk.
5. Drift og vedligehold af klienter (computer) operativsystem, enterprise management software og sikkerhed.
6. Licenser og vedligehold af licenser til MS Office og Exchange/Outlook, herunder 3. level support.
7. 1. og 2. level support inkl. problem management til Ordregiver.
8. Konsulentservice i forbindelse med projekter til opgradering, vedligeholdelse udvikling og ændringer i Ordregivers it.
Der er optioner på:
— Anskaffelse af it-udstyr til Kunden, fx klienter (pc undtaget mobil devices), printer og lokale servere.
— Køb af konsulentservice vedrørende it arkitektur, it sikkerhed og it projektledelse.
Ordregiver tildeler begge delkontrakter til samme tilbudsgiver. Dette ud fra en betragtning om, at der vil være kontraktstyringsmæssige fordele ved at samme leverandør har begge kontrakter, ligesom der alene bliver gennemført én forhandlingsproces vedrørende begge delkontrakter.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om it-driftsafvikling og tilknyttede ydelser til Ringsted Forsyning A/S
Retortvej 8
Valby
2500
Danmark
NUTS-kode: DK011
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om it-driftsafvikling med tilknyttede ydelser til Lolland Forsyning A/S
Retortvej 8
Valby
2500
Danmark
NUTS-kode: DK01
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
Klager over udbuddet eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse:http://www.kfst.dk