23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 187-335764
Offentliggjort
28.09.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Randers Kommune

Vindere

(08.02.2017)
Stofa Erhverv A/S
Esbjerg N

Opdateringer

Rettelse
(01.10.2016)

IV.2.2
I stedet for:
Dato: 04-11-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 08-11-2016
Time: 12:00

IV.2.7
I stedet for:
Dato: 04-11-2016
Time: 12:01
Læses:
Dato: 08-11-2016
Time: 12:01

Rettelse
(28.10.2016)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 08-11-2016
Time: 12:00
Læses:
Dato: 15-11-2016
Time: 12:00

IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 08-11-2016
Time: 12:01
Læses:
Dato: 15-11-2016
Time: 12:01

WAN netværksinfrastruktur til Randers Kommune


Randers Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Randers Kommune
29189668
Randers
8900
Danmark
Kontaktperson: Bent Højlund
Telefon: +45 89151801
E-mail: bh@randers.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://erhverv.randers.dk/udbud-og-annonceringer/udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Randers Kommune
29189668
IT-afdelingen, Lokale 2.27, Regimentsvej 16, 2
Randers NØ
8930
Danmark
Kontaktperson: Bent Højlund
Telefon: +45 89151801
E-mail: bh@randers.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.randers.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

WAN netværksinfrastruktur til Randers Kommune.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32430000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet vedrører anskaffelse og drift af netværksforbindelser til ordregivers it-afdeling, administrationsbygninger og institutioner. Herudover vil ordregiver tilkøbe et antal netværksforbindelser til forskellige formål, fx hjemmearbejdspladser, telesundhed og borgernær service i forsamlingshuse.

Ordregiver ønsker i den forbindelse samtidig at understøtte forberedelse af infrastruktur, der muliggør Leverandørens udbud af højhastighedsbredbånd til erhvervsliv og borgere. Formålet er at forbedre grundlaget for erhvervsudvikling og regional udvikling i området. Ordregiver ønsker at understøtte forberedelse af infrastruktur i de dele af Randers Kommunes geografi, som ikke allerede er forsynet med tidssvarende forbindelser.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72720000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet vedrører anskaffelse og drift af netværksforbindelser til ordregivers it-afdeling, administrationsbygninger og institutioner. Herudover vil ordregiver tilkøbe et antal netværksforbindelser til forskellige formål, fx hjemmearbejdspladser, telesundhed og borgernær service i forsamlingshuse.

Ordregiver ønsker i den forbindelse samtidig at understøtte forberedelse af infrastruktur, der muliggør Leverandørens udbud af højhastighedsbredbånd til erhvervsliv og borgere. Formålet er at forbedre grundlaget for erhvervsudvikling og regional udvikling i området. Ordregiver ønsker at understøtte forberedelse af infrastruktur i de dele af Randers Kommunes geografi, som ikke allerede er forsynet med tidssvarende forbindelser.

Randers Kommune efterspørger en netværksydelse til kommunens datakommunikation (WAN). Løsningen omfatter et netværk, der skal forbinde kommunens decentrale lokationer (administration, skoler, plejecentre, dagtilbud m. fl.) med kommunens centrale driftscenter. WAN løsningen forventes at omfatte ca. 250 lokationer indenfor kommunes geografi og skal leveres med båndbredder på bl.a. 100/100 Mbit/s og 1/1 Gbit/s. Der skal desuden tilbydes redundans på flere forbindelser. Derudover efterspørger Randers Kommune op til yderligere 150 højhastighedsforbindelser, der skal anvendes til telesundhed, hjemmearbejdspladser, forsamlingshuse m.m. Disse forbindelser skal etableres i løbet af kontraktperioden.

I forhold til erhvervsudvikling efterspørger Randers Kommune udbygning af infrastruktur til erhvervsfremme og regional udvikling i de dele af kommunen, hvor erhvervsliv og borgere i dag ikke har tilbud om højhastighedsforbindelser. Det gøres i overensstemmelse med Lov om erhvervsfremme og regional udvikling. Dermed ønsker Randers Kommune at opnå, at erhvervsliv og borgere i disse områder hurtigst muligt får tilbudt højhastighedsforbindelser på 100/100 Mbit/s, med mulighed for opgradering på kommercielle vilkår.

Randers kommune vil i forbindelse med udbuddet forpligtige sig til at aftage et antal forbindelser i de definerede områder, hvilket forudsætter overholdelse af EU guidelines vedr. statsstøttemidler for hurtig udrulning af bredbånd 2013/C 25/01.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 96
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Aftalen kan forlænges i op til 2 x 12 mdr.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Optioner vil blive beskrevet i udbudsmaterialet, og omfatter bl.a. optioner på internetforbindelser, opgraderingsmuligheder, flytning og nedlæggelse af forbindelser.

 

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Se udbudsmaterialet.

 

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 04/11/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 04/11/2016
Tidspunkt: 12:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Der er ikke mulighed for at overvære åbning af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27/09/2016

Send til en kollega

0.046