23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 203-366683
Offentliggjort
20.10.2016
Udbudstype
Resultat

Udbyder

SKAT

Mobil bodyscanner


SKAT

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
SKAT
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Maria Hansen
Telefon: +45 72372660
E-mail: Udbud.sac@skat.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://skat.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Mobil bodyscanner.

Sagsnr.: 16-0838949
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38582000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver udbyder en kontrakt vedrørende indkøb af køretøj med udstyr til scanning af personer med henblik på at afdække, om de pågældende har skjult og/eller slugt narkotika (både i fast eller flydende form) eller lignende på/i kroppen, for herved at undgå at blive afsløret ved toldkontrol (også kaldet »bodypackers«). Udstyret betegnes herefter »den mobile bodyscanner«.

Bodyscanneren skal være fast indbygget i og integreret i et mindre selvkørende køretøj/varebil, der er passende til formålet.

Der må ikke være udstyr eller andet, som er nødvendigt for at løse opgave, som skal transporteres på trailer eller andet separat køretøj.

Der kan udføres scanninger med en dosisbinding inden for 10 üSv pr. undersøgelse.

Udbuddet omfatter levering af 1 stk. mobil bodyscanner til SKAT Indsats Told.

Køretøjet skal kunne køres uden særlige tilladelser og begrænsninger.

Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 100 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50421200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver udbyder en kontrakt vedrørende indkøb af køretøj med udstyr til scanning af personer med henblik på at afdække, om de pågældende har skjult og/eller slugt narkotika (både i fast eller flydende form) eller lignende på/i kroppen, for herved at undgå at blive afsløret ved toldkontrol (også kaldet »bodypackers«). Udstyret betegnes herefter »den mobile bodyscanner«.

Bodyscanneren skal være fast indbygget i og integreret i et mindre selvkørende køretøj/varebil, der er passende til formålet.

Der må ikke være udstyr eller andet, som er nødvendigt for at løse opgave, som skal transporteres på trailer eller andet separat køretøj.

Der kan udføres scanninger med en dosisbinding inden for 10 üSv pr. undersøgelse.

Udbuddet omfatter levering af 1 stk. mobil bodyscanner til SKAT Indsats Told.

Køretøjet skal kunne køres uden særlige tilladelser og begrænsninger.

Udbuddet omfatter endvidere en Serviceaftale, som er gældende i garantiperioden på 2 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Teknisk formåen / Vægtning: 15
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringstid / Vægtning: 5
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 45
Kvalitetskriterium - Navn: Køretøjet / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 20
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har ret, men ikke pligt, til at benytte sig af følgende optioner:

1) Forlængelse af Serviceaftalen i 8 år efter udløb af garantiperioden.

2) Forlængelse af Serviceaftalen i yderligere 5 år efter, at første forlængelse af Serviceaftalen er udløbet, jf. option 1.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 135-242478
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Mobil bodyscanner

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
15/09/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Norad A/S
36438916
Viengevej 2
Risskov
8240
Danmark
NUTS-kode: DK04
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 2 200 000.00 DKK
Laveste bud: 3 100 000.00 DKK / Højeste bud: 3 100 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

1) Tilbudsgiver skal udfylde det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) for at deltage i udbudsproceduren. Der henvises til Konkurrence,- og Forbrugerstyrelsens vejledning om korrekt udfyldelse af formularen.

2) Ordregiver skal udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver er omfattet af en af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde.

3) Ordregiver vil endvidere udelukke Tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis Tilbudsgiver, jf. udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 2)

4) Inden tildeling af endelig Kontrakt vil den Tilbudsgiver, som Ordregiver har besluttet at tildele Kontrakten til, skulle fremlægge dokumentation for så vidt angår udelukkelsesgrundene.

Ordregiver kan ikke udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 135-137, såfremt denne har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at Tilbudsgiveren er pålidelig i henhold til udbudslovens § 138.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2, nr. 1: Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/10/2016

Send til en kollega

0.047