23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 204-368923
Offentliggjort
21.10.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering

Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning


Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering
55133018
Grøndalsvej 2
Viby J
8260
Danmark
Kontaktperson: Kirsten Kaag Mortensen
Telefon: +45 40328816
E-mail: kikm@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.aarhus.dk/da/omkommunen/organisation/Boern-og-Unge.aspx

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af skolesystem (læringsplatform) som servicebureauløsning.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten omfatter gennemførelse af et projekt til opsætning og implementering af et skolesystem

(læringsplatform) som servicebureauløsning baseret på en standardløsning i den kommende leverandørs

driftsmiljø.

Kontrakten omfatter endvidere efterfølgende drift, vedligeholdelse, videreudvikling og support af systemet. Systemet, dets enkelte dele og den tilhørende dokumentation skal besidde de egenskaber og opfylde de krav, der fremgår af kontrakten med bilag, som fremgår af udbudsmaterialet.

Løsningen skal kunne anvendes af kommunens brugere indenfor skoleområdet, som indbefatter elever, forældre og pædagogiske medarbejdere, ledere og andre brugere indenfor forvaltningen, f.eks. PPR-konsulenter og UU-vejledere.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 641 250.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48190000
48912000
48930000
48931000
48932000
80000000
80521000
80420000
72200000
72500000
72253100
72253200
72261000
72263000
72267100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Aarhus Kommune ønsker med dette udbud at anskaffe en ny digital læringsplatform som en del af det samlede Brugerportalsinitiativ (BPI) for folkeskolen, jf. aftale indgået mellem KL og regeringen i juni 2014. Brugerportalsinitiativet skal støtte op om målene for folkeskolereformen.

Aarhus Kommune står for at indkøbe læringsplatformen til kommunens 51 folkeskoler (inkl. 2 specialskoler) og ca. 28 000 elever.

Kommunens børn- og ungepolitik støtter op om folkeskolereformen. Heri indgår visionen om et helhedsperspektiv på børn og unges trivsel og læring og om den enkeltes alsidige udvikling. Kravene til den nye læringsplatform afspejler disse særlige fokusområder for Kommunen.

Læringsplatformen er en af de nye platforme på området, som skal medvirke til at digitalisere de arbejdsprocesser, der vedrører det pædagogiske og didaktiske arbejde omkring læring og trivsel for skole og FU i Aarhus Kommune.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Tidsplan og samarbejde / Vægtning: 5
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 20
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten omfatter følgende optioner:

— Varetagelse af slutbrugeruddannelse til ca. 5 500 medarbejdere

— Etablering af en lokal database indeholdende mål for elevens alsidige udvikling

— Mulighed for forlængelse i 2 x 1 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Ordregiver har valgt ikke at udbyde kontrakten i særskilte delkontrakter, da det findes mest hensigtsmæssigt, at den leverandør, som leverer systemet, også efterfølgende drifter og vedligeholder løsningen. Endvidere taler økonomiske hensyn for en samlet løsning, da der forventes at være besparelser ved selve udbudsprocessen samt ved den efterfølgende kontraktstyring.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Denne bekendtgørelse vedrører ændring af en allerede indgået kontrakt, udbudsbekendtgørelsesnummer S: 2016/S 119-211546, bekendtgørelse om indgået kontrakt er offentliggjort i EUT den 6.10.2016.

Idet der er foretaget ændringer i den indgåede kontrakt, påtager Aarhus Kommune, Børn og Unge, Digitalisering sig en frivillig standstill-periode på 10 dage regnet fra dags dato (19.10.2016).

Ændringen anses for at være indenfor rammerne af Udbudslovens §§ 178-184, som en ikke væsentlig ændring af kontraktholders ydelser i henhold til kontrakten. Årsagen til ændringen af kontrakten er kontraktholderens (KMDs) opkøb af UV Data. KMD har oplyst, at de fremadrettet vil levere UV Datas system »Min uddannelse«. Ændringen af kontrakten til levering af »Min Uddannelse« medfører ikke nogen merbetaling for Aarhus Kommune, hverken for levering af ydelsen eller for gennemførelse af kontrakten. Kontraktens økonomiske balance ændres således ikke. UV datas tilbudte system blev tilbudt til en væsentlig højere pris, og »Min Uddannelse« udgøres i al væsentlighed af UVdatas læringsplatform. Kontraktændringen vil derfor alene kunne anses for at være en kvalitativt bedre og dyrere løsning, som tilbydes indenfor den aftalte økonomi og dermed udelukkende til Aarhus kommunes fordel.

Når henses til, at der sker levering af samme kvalitative løsning, som UVdatas tilbudte løsning under udbuddet og på samme betingelser i øvrigt, herunder i forhold til pris, service, tidsplan og organisation, som tilbudt af KMD under udbuddet kan den ændrede kontrakt fuldt ud efterprøves i henhold til den gennemførte evaluering ved udbuddet. Efterprøvelsen er foretaget ved kombination af KMD's tilbud med UVdata's kvalitative løsning.

Eftersom tilbuddet fra UV data blev evalueret bedst af alle indkomne tilbud opnår KMD med den ændrede kontrakt blot en konsolidering og forbedring af evalueringsresultatet som det vindende tilbud under udbuddet. Ændring af kontrakten til levering af »Min Uddannelse« under KMD's øvrige tilbudte vilkår af pris, service, tidsplan, organisation mv. medfører derfor ikke ændringer i forhold til udfaldet af udbuddet og tildelingsbeslutningen.

Det er vores vurdering, at en ændring af kontrakten med KMD til levering af »Min Uddannelse« i stedet for »Educa Læring« på de aftalte vilkår, som KMD's oprindelige tilbud og kontrakt i og dermed på fuldt ud samme betingelser, som KMD's oprindelige

tilbud og kontrakt i øvrigt, kan gennemføres som en ikke væsentlig ændring af kontrakten.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
16/09/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
KMD A/S
26911745
Ballerup
2750
Danmark
NUTS-kode: DK042
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 641 250.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
København Ø
2100
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/10/2016

Send til en kollega

0.047