23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
14.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern

Kontrakt om Prisdata for køretøjer


Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern

489118-2024 - Resultater
Danmark – Levering af data – Kontrakt om Prisdata for køretøjer
OJ S 158/2024 14/08/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Køberens retlige status : Offentligretligt organ, der styres af en central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om Prisdata for køretøjer
Beskrivelse Ordregiver har behov for at værdifastsætte køretøjer, eksempelvis i forbindelse med pristjek, kontrolsager og ankesager. Til dette formål har Ordregiver behov for brugsret og adgang til prisdata vedrørende køretøjer ("Køretøjsdata"), fx oplysninger om køretøjets mærke og model, relevante tekniske oplysninger, første indregistreringsdato, modelår, kilometerstand, oplysninger vedr. pris, salgsdato, annoncebilleder, postnr. for forhandler, stelnummer, annonceringstidspunkt og –periode for de enkelte salgsannoncer, prisudvikling og liggetid for det enkelte køretøj. Køretøjsdata skal fra kontraktens underskrift løbende leveres, så de levererede Køretøjsdata, giver et dækkende billede af markedet fremadrettet i den kontraktens løbetid. Ordregiver har også brug for et it-værktøj ("Værktøjet"), der gør det muligt for Ordregiver at fremsøge køretøjsdata, så det eksempelvis er muligt at se, hvor mange af en bestemt type køretøjer, der er til salg. Værktøjet skal sætte brugeren i stand til at udsøge en delmængde af priserne fra datagrundlaget. Brugeren skal kunne se detaljer for og billeder af konkrete køretøjer i udsøgningen. Værktøjet skal desuden kunne foretage statistiske beregninger, hvorudfra gennemsnitspriser på køretøjer kan justeres i forhold til en aktuelt indtastet km-stand, hvor justeringsfaktoren skal fastlægges på baggrund af en statistisk sammenhæng mellem pris og km-stand i de valgte køretøjer. Der skal kunne dannes dokumentation for udførte værdifastsættelser, inkl. beregning og justering.
Identifikator for proceduren ba21afb7-75f6-4b32-9608-904cb5bf08dd
Tidligere bekendtgørelse : ce1ca144-5d2a-45a8-80f2-f963b24ae649-01
Intern identifikator Udbud
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens art Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 72319000   Levering af data
Yderligere klassificering   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den se neste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest den 8. juli 2024 . Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret, medmindre fristen samtidig udskydes. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Tilbudsgiver skal i sit tilbud indgive et ESPD som er et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver af tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, skal de deltagende virksomheder påtage sig solidarisk hæftelse og udfylde og underskrive skabelonen om solidarisk hæftelse som er bilag F til udbudsbetingelserne. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundende anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af tilbudsgiveren. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er mindre alvorlige, kan dog give anledning til at udelukke tilbudsgiveren. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Yderligere oplysninger: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 83 3 /2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere i artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, fx ved at kræve en erklæring herom/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Kontrakt om Prisdata for køretøjer
Beskrivelse : Ordregiver har behov for at værdifastsætte køretøjer, eksempelvis i forbindelse med pristjek, kontrolsager og ankesager. Til dette formål har Ordregiver behov for brugsret og adgang til prisdata vedrørende køretøjer ("Køretøjsdata"), fx oplysninger om køretøjets mærke og model, relevante tekniske oplysninger, første indregistreringsdato, modelår, kilometerstand, oplysninger vedr. pris, salgsdato, annoncebilleder, postnr. for forhandler, stelnummer, annonceringstidspunkt og –periode for de enkelte salgsannoncer, prisudvikling og liggetid for det enkelte køretøj. Køretøjsdata skal fra kontraktens underskrift løbende leveres, så de levererede Køretøjsdata, giver et dækkende billede af markedet fremadrettet i den kontraktens løbetid. Ordregiver har også brug for et it-værktøj ("Værktøjet"), der gør det muligt for Ordregiver at fremsøge køretøjsdata, så det eksempelvis er muligt at se, hvor mange af en bestemt type køretøjer, der er til salg. Værktøjet skal sætte brugeren i stand til at udsøge en delmængde af priserne fra datagrundlaget. Brugeren skal kunne se detaljer for og billeder af konkrete køretøjer i udsøgningen. Værktøjet skal desuden kunne foretage statistiske beregninger, hvorudfra gennemsnitspriser på køretøjer kan justeres i forhold til en aktuelt indtastet km-stand, hvor justeringsfaktoren skal fastlægges på baggrund af en statistisk sammenhæng mellem pris og km-stand i de valgte køretøjer. Der skal kunne dannes dokumentation for udførte værdifastsættelser, inkl. beregning og justering.
Intern identifikator : Udbud
5.1.1.
Formål
Kontraktens art : Tjenesteydelser
Primær klassificering   ( cpv ): 72319000   Levering af data
Yderligere klassificering   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 5   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontakten kan forlænges 2 x 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den se neste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest den 8. juli 2024 . Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end seks dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret, medmindre fristen samtidig udskydes. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Tilbudsgiver skal i sit tilbud indgive et ESPD som er et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, skal hver deltagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver af tilbuddet, at underskrive sit ESPD-dokument. Er tilbudsgiver en sammenslutning af virksomheder, skal de deltagende virksomheder påtage sig solidarisk hæftelse og udfylde og underskrive skabelonen om solidarisk hæftelse som er bilag F til udbudsbetingelserne. Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundende anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiveren har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138. Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af tilbudsgiveren. Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er mindre alvorlige, kan dog give anledning til at udelukke tilbudsgiveren. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Yderligere oplysninger: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 83 3 /2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere i artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, fx ved at kræve en erklæring herom/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Laveste evalueringstekniske pris
Beskrivelse : Kontrakten tildeles tilbuddet med lavest evalueringstekniske pris.
Fast værdi (i alt) 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister : Klageprocedure (dans k): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.re ts information.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage : Klage over ikke at være at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbudinden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret op en rammeaftale med genåbning af konkurrencen elelr et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3 ) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4 . 4 ) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslivens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klagerens skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4 . I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i dtandstill- perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e -mailadresse er angivet i punkt ”Organisation 2”. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage /klagenaevne t-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Vinder udvælgelse status Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder : Der er ikke modtaget nogen tilbud, ansøgninger om deltagelse eller projekter
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Registreringsnummer : Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på vegne af Skatteministeriets koncern
Afdeling : Udbud
Postadresse : Osvald Helmuths Vej 4    
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Kontaktpunkt : Louise Cecilie Overgaard
Telefon : +45 72374504
Internetadresse : https://www.ufst.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 35291095
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 3529100
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme på det sted, hvor kontrakten skal udføres, hvad angår skatter
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Kontaktpunkt : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen : 6eeb5a01-41f4-443a-a40a-8a1931b8d077   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsessubtype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 12/08/2024   13:12:27 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender) : 12/08/2024   13:30:34 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 489118-2024
EUT-S-nummer : 158/2024
Offentliggørelsesdato : 14/08/2024

Send til en kollega

0.05