23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

ATP

Kontrakt om levering af fjernprint til ATP 2024


ATP

517901-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakt om levering af fjernprint til ATP 2024
OJ S 168/2024 29/08/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn ATP
E-mail indkoeb@atp.dk
Køberens retlige status : Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om levering af fjernprint til ATP 2024
Beskrivelse ATP skal anskaffe et System til afsendelse af post på tværs af administrationsforretningens forretningsområder.For at sikre, at Systemet kan anvendes på tværs af administrationsforretningens forretningsområder, er der behov for, at løsningen baseres på så stor grad af fællesoffentlig standard som muligt. Dette skal sikre, at alle forretningsområder i administrationsforretningen med tiden, vil være i stand til at sætte Systemet i anvendelse.Det er målsætningen med Systemet, at det kan anvendes af alle administrationsforretningens forretningsområder som den primære forsendelseskanal for ATP’s udgående post.ATP’s forretningsområder strækker sig over et varierende systemlandskab med en række forskellige fagsystemer som alle kan benytte Fjernprint OIOREST eller tilsvarende. Den valgte leverandør vil bl.a. være underlagt ATP's krav om elektronisk fakturering og betaling, samt ATP's CSR klausuler om bl.a. arbejdsforhold og samfundsansvar.
Identifikator for proceduren 6159b789-b7f4-4f52-a4c6-5d9b7636807e
Intern ID ATP-SOU0001520
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Kontrakten udbydes i et offentligt udbud, jf. udbudslovens §§ 56-57. ATP skal udelukke en ansøger fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren er omfattet af de i udbudslovens §§ 134a, 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde. ATP vil herudover udelukke tilbudsgivere fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis de er omfattet af en udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-3 eller nr. 5-6. ATP vil dog ikke udelukke en tilbudsgiver, som har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilbudsgivere modtager intet honorar for deltagelse i denne udbudsforretning. ATP kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, da ATP ikke har angivet, at en konkret fejl eller mangel vil føre til, at et tilbud skal afvises.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72224100   Planlægning af implementering af et system, 72227000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel, 72263000   Implementering af programmel, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel, 72310000   Databehandling, 79920000   Pakkerivirksomhed og beslægtede tjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 25 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via Mercell. Indeholder tilbuddet flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via Mercell. Spørgsmål vedr. udbuddet bør stilles så betids, at ATP kan fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks (6) dage inden tilbudsfristens udløb, se tidsplan i udbudsbetingelserne for anbefalet spørgefrist. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) dage før tilbudsfristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Tilbudsgiver besvarer det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) direkte i Mercell som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende enheder i selvstændige versioner af ESPD i Mercell. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de støttende enheder i selvstændige versioner af ESPD i Mercell. Hvis den tilbudsgiver, som ATP har til hensigt at tildele kontrakt til, har baseret sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), så skal tilbudsgiveren fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige formåen, jf. udbudslovens § 144, stk. 2, inden ATP’s tildelingsbeslutning. Skabelon for støtteerklæring er vedlagt udbudsmaterialet. Hvis en tilbudsgiver har baseret sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, så hæfter tilbudsgiveren og de pågældende enheder solidarisk for kontraktens gennemførelse. Hvis en tilbudsgiver har baseret sig på andre enheders tekniske og faglige formåen vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, så skal de konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af de pågældende enheder. Før ATP's beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ATP har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. For virksomheder, der er hjemhørende i Danmark, kan dokumentationen udgøres af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning, jf. udbudslovens § 153. Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter. Baggrunden for ikke at opdele kontrakten i delkontrakter er, at det vurderes, at der kan opnås bedre priser og bedre kvalitet samt færre transaktionsomkostninger ved ikke at opdele kontrakten. Tilbud, inkl. bilag, skal afleveres på dansk. I forbindelse med udbuddet gælder artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, hvorefter det er forbudt at tildele kontrakten til russiske statsborgere, fysiske personer, der er bosiddende i Rusland, eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mv. ATP er berettiget til at kræve dokumentation herfor på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Kontrakt om levering af fjernprint til ATP 2024
Beskrivelse : ATP skal anskaffe et System til afsendelse af post på tværs af administrationsforretningens forretningsområder.For at sikre, at Systemet kan anvendes på tværs af administrationsforretningens forretningsområder, er der behov for, at løsningen baseres på så stor grad af fællesoffentlig standard som muligt. Dette skal sikre, at alle forretningsområder i administrationsforretningen med tiden, vil være i stand til at sætte Systemet i anvendelse.Det er målsætningen med Systemet, at det kan anvendes af alle administrationsforretningens forretningsområder som den primære forsendelseskanal for ATP’s udgående post.ATP’s forretningsområder strækker sig over et varierende systemlandskab med en række forskellige fagsystemer som alle kan benytte Fjernprint OIOREST eller tilsvarende. Den valgte leverandør vil bl.a. være underlagt ATP's krav om elektronisk fakturering og betaling, samt ATP's CSR klausuler om bl.a. arbejdsforhold og samfundsansvar.
Intern ID : ATP-SOU0001520
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72224100   Planlægning af implementering af et system, 72227000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med integration af programmel, 72263000   Implementering af programmel, 72265000   Konfigurering af programmel, 72266000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med programmel, 72310000   Databehandling, 79920000   Pakkerivirksomhed og beslægtede tjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 72   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Op til to gange, hver af 24 måneders varighed.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 25 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via Mercell. Indeholder tilbuddet flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via Mercell. Spørgsmål vedr. udbuddet bør stilles så betids, at ATP kan fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks (6) dage inden tilbudsfristens udløb, se tidsplan i udbudsbetingelserne for anbefalet spørgefrist. Spørgsmål modtaget senere end seks (6) dage før tilbudsfristens udløb, kan ikke forventes besvaret. Tilbudsgiver besvarer det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) direkte i Mercell som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (fx et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende enheder i selvstændige versioner af ESPD i Mercell. Såfremt en tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de støttende enheder i selvstændige versioner af ESPD i Mercell. Hvis den tilbudsgiver, som ATP har til hensigt at tildele kontrakt til, har baseret sig på andre enheders formåen (fx et moder- eller søsterselskab eller en underleverandør), så skal tilbudsgiveren fremlægge støtteerklæringer eller anden dokumentation, der godtgør, at tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige formåen, jf. udbudslovens § 144, stk. 2, inden ATP’s tildelingsbeslutning. Skabelon for støtteerklæring er vedlagt udbudsmaterialet. Hvis en tilbudsgiver har baseret sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, så hæfter tilbudsgiveren og de pågældende enheder solidarisk for kontraktens gennemførelse. Hvis en tilbudsgiver har baseret sig på andre enheders tekniske og faglige formåen vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, så skal de konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af de pågældende enheder. Før ATP's beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ATP har til hensigt at tildele kontrakten, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, jf. udbudslovens § 159, stk. 2. For virksomheder, der er hjemhørende i Danmark, kan dokumentationen udgøres af en serviceattest, der udstedes af Erhvervsstyrelsen efter anmodning, jf. udbudslovens § 153. Kontrakten er ikke opdelt i delkontrakter. Baggrunden for ikke at opdele kontrakten i delkontrakter er, at det vurderes, at der kan opnås bedre priser og bedre kvalitet samt færre transaktionsomkostninger ved ikke at opdele kontrakten. Tilbud, inkl. bilag, skal afleveres på dansk. I forbindelse med udbuddet gælder artikel 5k i Rådets forordning (EU) nr. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, hvorefter det er forbudt at tildele kontrakten til russiske statsborgere, fysiske personer, der er bosiddende i Rusland, eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland mv. ATP er berettiget til at kræve dokumentation herfor på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs samlede årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs gennemsnitlige årsomsætning for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Specifik årsomsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs specifikke årsomsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Specifik gennemsnitlig omsætning
Beskrivelse Den økonomiske aktørs specifikke gennemsnitlige omsætning på det forretningsområde, som er omfattet af kontrakten, for det antal regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Etablering af virksomhed
Beskrivelse Hvis oplysningerne vedrørende omsætning (samlet eller specifik) ikke er til rådighed for hele den periode, der anmodes om, angives den dato, hvor virksomheden blev etableret, eller den økonomiske aktør startede sin virksomhed:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: - Som mindstekrav kræves det, at • Tilbudsgivers soliditetsgrad i det seneste afsluttede regnskabsår skal være 50% eller derover. Såfremt Tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. et konsortium), skal alle de enheder, som Tilbudsgiveren baserer sig på ligeledes have en soliditetsgrad på 50% eller derover. NB. Hvorvidt kravet om en soliditetsgrad på 50% eller derover er opfyldt skal anføres i ESPD ”Økonomisk og finansiel formåen” i Mercell. Tilbudsgiver skal i feltet ”Finansielle nøgletal” angive sin soliditetsgrad. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ATP har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge følgende dokumentation for, at oplysninger, i ESPD er korrekte: Virksomhedens årsrapport eller uddrag heraf i de seneste tre (3) disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for soliditetsgradens størrelse.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Erhvervsansvarsforsikring
Beskrivelse Det forsikrede beløb i den økonomiske aktørs erhvervsansvarsforsikring er følgende:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Andet
Navn Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende kvalitetssikringsstandarder
Beskrivelse Kan den økonomiske aktør fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede kvalitetssikringsstandarder, herunder adgang for handicappede?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Andet
Navn Certifikater udstedt af uafhængige organer vedrørende miljøledelsessystemer eller -standarder
Beskrivelse Er den økonomiske aktør i stand til at fremlægge certifikater udstedt af uafhængige organer til bekræftelse af, at den økonomiske aktør opfylder de krævede miljøledelsessystemer eller -standarder?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Optagelse i et relevant fagligt register
Beskrivelse Den økonomiske aktør er optaget i det relevante faglige register i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Optagelse i et handelsregister
Beskrivelse Den økonomiske aktør er optaget i handelsregistre i den medlemsstat, hvor denne er etableret, jf. bilag XI til direktiv 2014/24/EU; økonomiske aktører fra visse medlemsstater kan være nødt til at opfylde andre krav i nævnte bilag.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: særlig autorisation er nødvendig
Beskrivelse Er det nødvendigt med en særlig autorisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: medlemskab af en bestemt organisation nødvendigt
Beskrivelse Er det nødvendigt med medlemskab af en bestemt organisation for at kunne udføre den pågældende tjenesteydelse i den økonomiske aktørs etableringsland?
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige tjenesteydelseskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige tjenesteydelser af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknikere eller tekniske organer til kvalitetskontrol
Beskrivelse Den økonomiske aktør kan disponere over følgende teknikere eller tekniske organer, navnlig dem, der er ansvarlige for kvalitetskontrol. For teknikere eller tekniske organer, som ikke direkte hører til den økonomiske aktørs virksomhed, men hvis kapacitet den økonomiske aktør baserer sig på, skal der udfyldes særskilte ESPD-formularer.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring
Beskrivelse Den økonomiske aktør anvender følgende tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring, og dennes undersøgelses- og forskningsfaciliteter er som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Undersøgelses- og forskningsfaciliteter
Beskrivelse Den økonomiske aktør anvender følgende undersøgelses- og forskningsfaciliteter:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Forvaltning af forsyningskæden
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil være i stand til at anvende følgende forvaltning af forsyningskæden og eftersporingssystemer ved gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Tilladelse til kontrol
Beskrivelse For komplekse produkter eller tjenesteydelser, der skal leveres, eller undtagelsesvis for produkter eller tjenesteydelser, som kræves til et særligt formål: Vil den økonomiske aktør tillade, at der foretages kontrol af dennes produktionskapacitet eller tekniske formåen og, om nødvendigt, af de undersøgelses- og forskningsfaciliteter, som denne råder over, og af kvalitetskontrolforanstaltningerne? Kontrollen skal foretages af den ordregivende myndighed eller, hvis denne indvilliger heri, på dennes vegne af et kompetent officielt organ i det land, hvor leverandøren eller tjenesteyderen er etableret.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer
Beskrivelse Følgende uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer indehaves af tjenesteyderen eller leverandøren selv, og/eller (afhængigt af, hvilke krav der er fastsat i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne) af de ledende medarbejdere.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Miljøledelsesforanstaltninger
Beskrivelse Den økonomiske aktør kan anvende følgende miljøledelsesforanstaltninger i forbindelse med gennemførelsen af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Antal ledende medarbejdere:
Beskrivelse Den økonomiske aktørs antal ledende medarbejdere gennem de sidste tre år var som følger:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede
Beskrivelse Den økonomiske aktørs årlige gennemsnitlige antal beskæftigede gennem de sidste tre år var som følger: - Ansøgers gennemsnitlige antal beskæftigede medarbejdere (inklusive antallet af ledende medarbejdere) i det seneste år skal være mindst 50 personer. Ansøger skal i ESPD i Mercell (i feltet "Årlige gennemsnitlige antal beskæftigede") oplyse om virksomhedens gennemsnitlige antal beskæftigede medarbejdere (inklusive antallet af ledende medarbejdere) i det seneste år. Inden tildelingsbeslutningen vil den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, ikke blive afkrævet at fremlægge yderligere dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Værktøj, materiel og teknisk udstyr
Beskrivelse Den økonomiske aktør vil kunne disponere over følgende værktøj, materiel og tekniske udstyr til gennemførelse af kontrakten:
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Andel i underleverance
Beskrivelse Den økonomiske aktør agter eventuelt at give følgende andel (i procent) af kontrakten i underleverance. Bemærk, at hvis den økonomiske aktør har besluttet at give en del af kontrakten i underleverance og baserer sig på underleverandørens kapacitet til at udføre denne del, udfyldes et særskilt ESPD for sådanne underleverandører.
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Kvalitet vægter 60
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Pris vægter 40%
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 19/09/2024   10:00:00 (UTC)
Adresse på udbudsdokumenterne : https://permalink.mercell.com/236646003.aspx
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 30/09/2024   10:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 30/09/2024   10:00:00 (UTC)
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang med tilhørende dokumentations- og håndhævelsesbestemmelser. Der er desuden indarbejdet en arbejdsklausul samt en klausul vedr. straffeattester i kontrakten med tilhørende dokumentations- og håndhævelsesbestemmelser. Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt ATP kræver ikke, at en sammenslutning af økonomiske aktører antager en bestemt retlig form, når den har fået tildelt kontrakten, jf. udbudslovens § 139, stk. 2. Hvis ATP har til hensigt at tildele kontrakt til en sammenslutning af økonomiske aktører, så skal sammenslutningen fremlægge en konsortieerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at sammenslutningen faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen samt tekniske og faglige formåen, jf. udbudslovens § 144, stk. 2, inden ATP’s tildelingsbeslutning. Skabelon for konsortieerklæring er vedlagt udbudsmaterialet. En sammenslutning af økonomiske aktører skal udpege en fælles befuldmægtiget. En sammenslutning af økonomiske aktører hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. Hvis en sammenslutning af økonomiske aktører har baseret sig på konkrete enheders tekniske og faglige formåen vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, så skal de konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af de pågældende enheder, som har fremlagt faglige erfaringer i form af referencer.
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren ATP
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline ATP
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse ATP
Organisation, der behandler tilbud ATP
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : ATP
Registreringsnummer : 43405810
Postadresse : Kongens Vænge 8    
By : Hillerød
Postnummer : 3400
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Enhed : Jørgen Bender-Pedersen
E-mail : indkoeb@atp.dk
Telefon : +45 70111213
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405600
Fax : +45 33307799
Internetadresse : http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Fax : +45 41715100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 787f541c-ecb8-4cf1-984f-b30fa124725a   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 27/08/2024   13:04:04 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 27/08/2024   13:04:20 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 517901-2024
EUT-S-nummer : 168/2024
Offentliggørelsesdato : 29/08/2024

Send til en kollega

0.046