23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 212-386224
Offentliggjort
03.11.2016
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

SKAT

Vindere

Udbud af rammeaftale om serverkapacitet til Databank platform

(02.06.2017)
NNIT A/S
Østmarken 3A
2860 Søborg

Udbud af rammeaftale om serverkapacitet til Databank Platform


SKAT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
SKAT
19552101
Østbanegade 123
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Zohal Nayebkhil
Telefon: +45 72375365
E-mail: zohal.nayebkhil@skat.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716772

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/204762

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=173610&B=SKAT
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=173610&B=SKAT
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Økonomiske og finansielle anliggender

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af rammeaftale om serverkapacitet til Databank Platform.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omhandler Ordregivers indkøb af serverkapacitet til SKATs Databankløsning. SKATs Databank er den overordnede betegnelse for Leverancen. Kontrakten opererer med 2 Delplatforme, hvor den ene omhandler den nuværende Data Warehouse Platform og den anden Delplatform indeholde Platformen til Big Data-applikationerne.

Det overordnede krav til Platformen og den tilhørende Kapacitet er primært at etablere en fleksibel og skalerbar Platform, som kan udvikles i takt med udbredelsen af SKATs Databank løsnings anvendelse i Kundens organisation.

Rammeaftalen omfatter etablering, vedligeholdelse og support af serverkapacitet. Rammeaftalen omfatter ligeledes skalering op og ned af serverkapacitet, diskkapacitet og netværk.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 48 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72220000
72250000
72310000
72320000
72420000
72500000
72710000
72720000
72900000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omhandler Ordregivers indkøb af serverkapacitet til SKATs Databankløsning. SKATs Databank er den overordnede betegnelse for Leverancen. Kontrakten opererer med 2 Delplatforme, hvor den ene omhandler den nuværende Data Warehouse Platform og den anden Delplatform indeholde Platformen til Big Data-applikationerne.

Det overordnede krav til Platformen og den tilhørende Kapacitet er primært at etablere en fleksibel og skalerbar Platform, som kan udvikles i takt med udbredelsen af SKATs Databank løsnings anvendelse i Kundens organisation.

Rammeaftalen omfatter etablering, vedligeholdelse og support af serverkapacitet. Rammeaftalen omfatter ligeledes skalering op og ned af serverkapacitet, diskkapacitet og netværk.

Udbuddet omhandler følgende ydelser:

A) Drift omfatter blandt andet:

— Drift, vedligeholdelse og overvågning af driftsmiljøet.

B) Support og vedligeholdelse omfatter blandt andet:

— ServiceDesk for 2nd level support.

— Incident, problem og change management, samt forebyggende vedligeholdelse.

C) Ændringer omfatter blandt andet:

— Opdatering af Platformen Kapacitet udvidelse

Derudover omfatter Kontrakten Etableringsfasen på omkring 2 måneder, hvor det forventes at SKAT vil etablere ca. 60 servere.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 48 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten start fra overtagelsesdagen og ikke fra datoen på kontraktunderskrift.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

I forbindelse med prækvalificering, skal Ansøger vedlægge det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD) med angivelse af de i udbudsbetingelser efterspurgte oplysninger om Ansøgerens / Tilbudsgivers egnethed jf. udbudsbetingelser punkt 7.5.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 05/12/2016
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Se udbudsbetingelserne punkt 12.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/11/2016

Send til en kollega

0.219