23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
11.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Odsherred Kommune

Odsherred Kommune - Udbud af datakommunikation


Odsherred Kommune

544763-2024 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Odsherred Kommune - Udbud af datakommunikation
OJ S 177/2024 11/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Odsherred Kommune
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Odsherred Kommune - Udbud af datakommunikation
Beskrivelse Odsherred Kommune udbyder levering af datakommunikation. Der udbydes tre delaftaler, som er opdelt baseret på den ydelsestype, som den enkelte aftale omfatter: i) Delaftale 1: WAN, ii) Delaftale 2: Administration, iii) Delaftale 3: Skolenetværk.
Identifikator for proceduren 44dc9a50-1660-42e1-bf8f-d3ce1f6548f2
Tidligere bekendtgørelse : 1d6d81f7-0bbd-4a3e-9863-3974368539a8-01
Intern ID 404253
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt udbud efter udbudslovens §§ 56 – 57.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 32424000   Netinfrastruktur, 32430000   WAN, 72400000   Internettjenester, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72720000   Wan-tjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 7 908 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet er eller bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens §§ 134 a-136 og § 137, stk. 1, nr. 1-2, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af ordregiver fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138. Forinden ordregiver kan meddele tildelingsbeslutning, skal ordregiver indhente endelig dokumentation for rigtigheden af den vindende tilbudsgivers oplysninger i ESPD. Denne dokumentation vil for danske tilbudsgivere bestå af Serviceattest (udstedt ikke tidligere end 6 måneder for tilbudsfristen) og det seneste årsregnskab. For udenlandske tilbudsgivere præsteres tilsvarende dokumentation. Såfremt tilbudsgiver som følge af årsager, der ikke kan tilregnes denne, ikke kan fremlægge dokumentationen, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske egnethed på anden måde, som Ordregiver skønner passende, jf. udbudslovens § 154, stk. 2.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Delaftale 1: WAN
Beskrivelse : Etablering og implementering WAN-forbindelser, samt levering af det nødvendige CPE-udstyr, evt. router, strømforsyning, rackbeslag og netværkskabel. Aftalen omfatter ligeledes løbende drift og vedligeholdelse af forbindelserne, herunder herunder ydelse af support i forbindelse med nedbrud.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 32424000   Netinfrastruktur, 32430000   WAN, 72400000   Internettjenester, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72720000   Wan-tjenester
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten indeholder optioner, som er beskrevet i kravspecifikationens afsnit 4 (Bilag 1): 1) Leverandøren skal forestå opsætning af ekstra forbindelser på Kundens eksisterende eller nye lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af en kalendermåned. 2) Leverandøren skal forestå ændring af opsætning af forbindelser eller flytning af linjer på Kundens lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned. 3) Leverandøren skal forestå nedtagning af netværksforbindelser på Kundens nærmere udpegede lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning, herunder eksempelvis i forbindelse med lukning af skoler. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af en kalendermåned. 4) Leverandøren skal yde ophørsbistand i forbindelse med Kontraktens ophør, uanset årsagen til ophør, hvis Kunden anmoder om dette. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalens ordinære varighed er 4 år. Aftalen kan af Kommunen med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned forlænges i op til 2 år. Forlængelse sker for 1 år ad gangen. Aftalens maksimale løbetid er dermed 6 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 440 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Laveste pris
Beskrivelse : Det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale identificeres ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”. Til brug for evalueringen omregnes den afgivne pris til point, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.2-5.3. Den tilbudsgiver, der har afgivet den laveste pris – og dermed opnår den højeste pointscore – har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud for den enkelte delaftale. Evalueringen af priser sker særskilt for hver priskategori og efter samme evalueringsmodel ved anvendelse af nedenstående vægtninger: i) Indledende ydelser: 30 % ii) Løbende ydelser: 60 % iii) Bestillingsydelser: 10 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1 være indgivet inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Odsherred Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Delaftale 2: Administration
Beskrivelse : Etablering og implementering af netværksforbindelser til ordregivers anviste lokationer med den tilhørende kapacitet, samt levering af det nødvendige CPE-udstyr, evt. router, strømforsyning, rackbeslag og netværkskabel. Aftalen omfatter løbende drift og vedligeholdelse af netværksforbindelserne, herunder herunder ydelse af support i forbindelse med nedbrud.
Intern ID : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 32424000   Netinfrastruktur, 32430000   WAN, 72400000   Internettjenester, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72720000   Wan-tjenester
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten indeholder optioner, som er beskrevet i kravspecifikationens afsnit 4 (Bilag 1): 1) Leverandøren skal forestå opsætning af ekstra forbindelser på Kundens eksisterende eller nye lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af en kalendermåned. 2) Leverandøren skal forestå ændring af opsætning af forbindelser eller flytning af linjer på Kundens lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned. 3) Leverandøren skal forestå nedtagning af netværksforbindelser på Kundens nærmere udpegede lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning, herunder eksempelvis i forbindelse med lukning af skoler. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af en kalendermåned. 4) Leverandøren skal yde ophørsbistand i forbindelse med Kontraktens ophør, uanset årsagen til ophør, hvis Kunden anmoder om dette. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalens ordinære varighed er 4 år. Aftalen kan af Kommunen med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned forlænges i op til 2 år. Forlængelse sker for 1 år ad gangen. Aftalens maksimale løbetid er dermed 6 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 668 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Laveste pris
Beskrivelse : Det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale identificeres ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”. Til brug for evalueringen omregnes den afgivne pris til point, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.2-5.3. Den tilbudsgiver, der har afgivet den laveste pris – og dermed opnår den højeste pointscore – har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud for den enkelte delaftale. Evalueringen af priser sker særskilt for hver priskategori og efter samme evalueringsmodel ved anvendelse af nedenstående vægtninger: i) Indledende ydelser: 30 % ii) Løbende ydelser: 60 % iii) Bestillingsydelser: 10 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1 være indgivet inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Odsherred Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel : Delaftale 3: Skolenetværk
Beskrivelse : Etablering og implementering af netværksforbindelser til ordregivers anviste lokationer med den tilhørende kapacitet, samt levering af det nødvendige CPE-udstyr, evt. router, strømforsyning, rackbeslag og netværkskabel. Aftalen omfatter løbende drift og vedligeholdelse af netværksforbindelserne, herunder herunder ydelse af support i forbindelse med nedbrud.
Intern ID : 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 32424000   Netinfrastruktur, 32430000   WAN, 72400000   Internettjenester, 72700000   Datamatnetværkstjenester, 72720000   Wan-tjenester
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Kontrakten indeholder optioner, som er beskrevet i kravspecifikationens afsnit 4 (Bilag 1): 1) Leverandøren skal forestå opsætning af ekstra forbindelser på Kundens eksisterende eller nye lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af en kalendermåned. 2) Leverandøren skal forestå ændring af opsætning af forbindelser eller flytning af linjer på Kundens lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned. 3) Leverandøren skal forestå nedtagning af netværksforbindelser på Kundens nærmere udpegede lokationer efter Kundens behov og på Kundens anmodning, herunder eksempelvis i forbindelse med lukning af skoler. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 3 måneder til udgangen af en kalendermåned. 4) Leverandøren skal yde ophørsbistand i forbindelse med Kontraktens ophør, uanset årsagen til ophør, hvis Kunden anmoder om dette. Optionen kan udnyttes af Kunden med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Aftalens ordinære varighed er 4 år. Aftalen kan af Kommunen med et skriftligt varsel på 1 måned til udgangen af en kalendermåned forlænges i op til 2 år. Forlængelse sker for 1 år ad gangen. Aftalens maksimale løbetid er dermed 6 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Laveste pris
Beskrivelse : Det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delaftale identificeres ved anvendelse af tildelingskriteriet ”Pris”. Til brug for evalueringen omregnes den afgivne pris til point, jf. udbudsbetingelsernes punkt 5.2-5.3. Den tilbudsgiver, der har afgivet den laveste pris – og dermed opnår den højeste pointscore – har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud for den enkelte delaftale. Evalueringen af priser sker særskilt for hver priskategori og efter samme evalueringsmodel ved anvendelse af nedenstående vægtninger: i) Indledende ydelser: 30 % ii) Løbende ydelser: 60 % iii) Bestillingsydelser: 10 %
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1 være indgivet inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Odsherred Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Odsherred Kommune
Registreringsnummer : 29188459
Postadresse : Nyvej 22    
By : Højby
Postnummer : 4573
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Enhed : Mike Sundahl
Telefon : +45 20155598
Internetadresse : https://www.odsherred.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : +45 35291000
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 8c7d98d6-010b-4e06-b6a3-90cc2790dbdc   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 09/09/2024   15:56:48 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 09/09/2024   15:59:31 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 544763-2024
EUT-S-nummer : 177/2024
Offentliggørelsesdato : 11/09/2024

Send til en kollega

0.047