23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
09.10.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nationalmuseet

Udbud af kontrakt vedrørende billet- og POS-system


Nationalmuseet

607256-2024 - Resultater
Danmark – Programpakker og informationssystemer – Udbud af kontrakt vedrørende billet- og POS-system
OJ S 197/2024 09/10/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nationalmuseet
E-mail sqro@slks.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt vedrørende billet- og POS-system
Beskrivelse Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af nyt billet- og medlemssystem samt POS-system til publikumsbetjening ved alle Nationalmuseets besøgssteder.
Identifikator for proceduren 966d119e-7645-4ad0-98bc-c0c845a68148
Tidligere bekendtgørelse : b9f7bdac-9399-46b3-880e-364d2fff9f1f-01
Intern ID 2024/34 (SLKS 24/07035)
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 48110000   Udvikling af POS — programpakke (Point of Sale), 72212110   Udvikling af POS-programmel (Point of Sale)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Frederiksholms Kanal 12    
By København K
Postnummer 1220
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Den primære ydelse er på Nationalmuseets adresse i København. Når produktet er klar til lancering, vil udførelsesstederne være på Nationalmuseets adresser rundt i hele Danmark.
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Der henvises til udbudsmaterialets bilag 4 (tilbudsliste), hvor de forskellige sekundære udførelsessteder er.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Efter beslutning om tildeling er Nationalmuseet i standstill-perioden blevet opmærksom på, at evalueringsmodellen har medført tvivl om, hvordan evalueringen af de indkomne tilbud vil foregå. Nationalmuseet har foretaget en fornyet gennemgang af udbudsmaterialet og har på baggrund heraf vurderet, at materialet og navnlig evalueringsmodellen ikke kunne sikre den fornødne gennemsigtighed i udbudsprocessen. Det er herefter Nationalmuseets vurdering, at Nationalmuseet ikke kan indgå kontrakt på baggrund af udbuddet. På den baggrund har Nationalmuseet besluttet at annullere det igangværende udbud vedrørende indkøb af et billet- og POS-system. Nationalmuseet vil påbegynde et genudbud af billet- og POC-system hurtigst muligt.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af kontrakt vedrørende billet- og POS-system
Beskrivelse : Udbuddet vedrører Ordregivers indkøb af nyt billet- og medlemssystem samt POS-system til publikumsbetjening ved alle Nationalmuseets besøgssteder.
Intern ID : 2024/34 (SLKS 24/07035)
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 48110000   Udvikling af POS — programpakke (Point of Sale), 72212110   Udvikling af POS-programmel (Point of Sale)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Frederiksholms Kanal 12    
By : København K
Postnummer : 1220
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Den primære ydelse er på Nationalmuseets adresse i København. Når produktet er klar til lancering, vil udførelsesstederne være på Nationalmuseets adresser rundt i hele Danmark.
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger : Der henvises til udbudsmaterialets bilag 4 (tilbudsliste), hvor de forskellige sekundære udførelsessteder er.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten kan forlænges i 2 gange 12 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Efter beslutning om tildeling er Nationalmuseet i standstill-perioden blevet opmærksom på, at evalueringsmodellen har medført tvivl om, hvordan evalueringen af de indkomne tilbud vil foregå. Nationalmuseet har foretaget en fornyet gennemgang af udbudsmaterialet og har på baggrund heraf vurderet, at materialet og navnlig evalueringsmodellen ikke kunne sikre den fornødne gennemsigtighed i udbudsprocessen. Det er herefter Nationalmuseets vurdering, at Nationalmuseet ikke kan indgå kontrakt på baggrund af udbuddet. På den baggrund har Nationalmuseet besluttet at annullere det igangværende udbud vedrørende indkøb af et billet- og POS-system. Nationalmuseet vil påbegynde et genudbud af billet- og POC-system hurtigst muligt.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Billigste pris
Beskrivelse : Tilbudsgiver byder ind med priser angivet i det samlede budget for udviklingsdelen og driftsdelen og i Tilbudslisten. Der evalueres på den procentvise angivelse. Den tilbudte pris vurderes på baggrund af følgende relative pointmodel: • Laveste tilbudte pris tildeles 8 point. • Ligger prisen for andet tilbud 70 % højere end laveste pris eller mere tildeles 0 point. • Ligger prisen for andet tilbud mellem laveste pris og 70 % højere end laveste pris, tildeles point ved retlinjet interpolation. Point for underkriteriet ”Pris” afgives med to betydende decimaler.
Vægtning (procentdel, præcis) : 30

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Underkriterierne ved kvalitet er - Kompetencer og erfaring - Generelle krav - Billet- og medlemssystem - Validering og scanning - Billetwebshop - Point of sales - Integration - Support og lancering
Vægtning (procentdel, præcis) : 70
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder : Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 1
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 5
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Nationalmuseet
Registreringsnummer : ORG-22139118
Postadresse : Frederiksholms Kanal 12    
By : København K
Postnummer : 1220
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Steffen Qvist Rosenkjær
E-mail : sqro@slks.dk
Telefon : 61387214
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : ORG-37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : ORG-10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 44b9b8a1-867b-4de9-aed3-7e67e245ea78   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 07/10/2024   13:55:11 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 07/10/2024   13:55:11 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 607256-2024
EUT-S-nummer : 197/2024
Offentliggørelsesdato : 09/10/2024

Send til en kollega

0.031