23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 226-411595
Offentliggjort
23.11.2016
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Vindere

LC-MS/MS system

(23.11.2016)
AB Sciex ApS
PO Box 224
0900 København

LC-MS/MS system


Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland, Indkøb og Medicoteknik
Olof Palmes Allé 15
Aarhus N
8200
Danmark
Kontaktperson: Helle Slotsdal
Telefon: +45 78410003
E-mail: im.projektsektionen@stab.rm.dk
Fax: +45 78410003
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.im.rm.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

LC-MS/MS system.

Sagsnr.: 1-23-4-72-22-16
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38433100
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

LC-MS/MS system.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

Aarhus Universitetshospital, Skejby.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

LC-MS/MS system.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

— Serviceoptioner

— Reservedelsoptioner

— Forlængelse af levering på forbrugsvarer.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Blodprøver og Biokemi ved Aarhus Universitetshospital ønsker at anskaffe et LC-MS/MS system. Apparaturet skal anskaffe for at udvide kapaciteten for flere af de analyser, som udføres i afdelingen, hvorfor det er væsentligt, at det er samme type udstyr, som allerede anvendes. Det drejer sig primært om analyser for 25-hydroxyvitamin D, 1,25-dihydroxyvitamin D, metanephriner, østron, østradiol og andre steroid hormoner i humant serum.

HPLC-delen skal være udstyret med en autosampler med mulighed for køling af prøverne og kapacitet til mindst 6 stk. 96- brønds deep-well plader.

Massespektrometeret skal være af typen triple quadrupol, hvor den tredje quadrupol endvidere skal kunne anvendes i ion trap mode, idet muligheden for at kunne udføre ægte MS3, som sikrer yderligere selektivitet i kvantificeringen ved komplekse prøver, anvendes i enkelte af de nævnte applikationer.

Alle elementer i udstyret skal kunne kontrolleres fra én og samme software.

Blodprøver og Biokemi finder, at det eneste apparatur, der imødekommer disse krav, er et AB Sciex QTRAP massespektrometer. Region Midtjylland har derfor til hensigt at indgå kontrakt med AB Sciex.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 20294
Betegnelse:

LC-MS/MS system

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
10/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
AB Sciex ApS
32448615
PO Box 224
København
0900
Danmark
NUTS-kode: DK01
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 000 000.00 EUR
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregivere har indgået en kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/11/2016

Send til en kollega

0.047