23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 238-434449
Offentliggjort
09.12.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Forsvarsministeriets Material- og Indkøbsstyrelse (DALO)

Vindere

(09.12.2016)
Saab AB (publ.) Business Area Surveillance
Nettovägen 6
175 88 Järfälla

Anskaffelse af reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessystemer


Forsvarsministeriets Material- og Indkøbsstyrelse (DALO)

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Forsvarsministeriets Material- og Indkøbsstyrelse (DALO)
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Tanja Goth-Eriksen
Telefon: +45 72814273
E-mail: fmi-ja-s113@mil.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessystemer.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35720000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) ønsker at forlænge en eksisterende rammeaftale vedrørende reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessystemer indgået med Saab tilbage i 2009, ændret i 2010 og yderligere forlænget til at gælde i 2013 til 2016. Da FMI og Saab endnu ikke har indgået en ny rammeaftale, er der behov for at forlænge den eksisterende i yderligere 6 måneder, således at FMI fortsat kan drifte CEROS ildledelsessystemerne installeret på forsvarets fregatter, støtteskibe, inspektionsskibe og inspektionsfartøjer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 000 000.00 EUR
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Se beskrivelsen i afsnit II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Datoen i bekendtgørelsens afsnit V.2.1) er datoen for beslutning om at forlænge den eksisterende rammeaftale. Kontrakten vil ikke blive underskrevet før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
  • Der er afgivet ordre på supplerende leverancer hos den oprindelige leverandør under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

FMI ønsker at anskaffe reservedele og serviceydelser til CEROS ildledelsessystemer ved at foretage supplerende anskaffelser ved den oprindelige leverandør, Saab AB, Business Area Surveillance (Saab). Saab er producenten af disse ildledelsessystemer, hvortil reservedele og serviceydelser ønskes anskaffet. Reservedelene og serviceydelserne skal anvendes til at supportere forsvarets eksisterende ildledelsessystemer. CEROS er et komplekts våbensystem, som er en integreret del af forsvarets øvrige våbensystemer, hvorfor anvendelsen af reservedele og serviceydelser fra den oprindelige leverandør er nødvendig for at sikre CEROS funktionalitet og fortsatte interoperabilitet med forsvarets øvrige våbensystemer. Såfremt den fornødne funktionalitet og interoperabilitet ikke sikres, kan dette have dødelig udgang for personel samt forårsage store skader på skibene. Et leverandørskifte vil medføre teknisk uforenelighed og uforholdsmæssige store tekniske vanskeligheder ved drift og vedligeholdelse. Selv beskedne tekniske vanskeligheder kan have meget store konsekvenser for systemernes funktionalitet og de omkringværendes sikkerhed. På baggrund af ovennævnte vurderer FMI, at anskaffelsen af reservedele og serviceydelser kan ske som supplerende leveringer fra den oprindelige leverandør med hjemmel i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 3, litra a.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 121-216705

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
07/12/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Saab AB (publ.) Business Area Surveillance
Nettovägen 6
Järfälla
175 88
Sverige
NUTS-kode: SE
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 49 000 000.00 SEK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Den ordregivende myndighed ønsker at indgå en kontrakt med den i afsnit V.2.3) nævnte leverandør. Kontrakten vil først blive indgået efter udgangen af 10 dage efter offentliggørelsen af denne bekendtgørelse i EU-Tidende, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 4, stk. 1, nr. 2. For klagefrister kan der i øvrigt henvises til Lov om Klagenævnet for udbud § 7, stk. 3, hvoraf det fremgår, at en klage over, at ordregiver har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/12/2016

Send til en kollega

0.047