23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
21.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Grænsehandelsdata


Skatteforvaltningen

711110-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Indsamling og bearbejdning af data – Grænsehandelsdata
OJ S 227/2024 21/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Grænsehandelsdata
Beskrivelse Skatteministeriet har siden 2000 udgivet rapporter og analyser om grænsehandel, hvor der blandt andet er opgjort skøn over udviklingen i danskernes grænsehandel i udlandet. Der er særligt fokus på grænsehandlen med punktafgiftspligtige varer, herunder alkohol, tobak og chokolade, da disse varegrupper har betydning for statens afgiftsindtægter. Skøn for bl.a. mængde, pris og værdi af danskernes grænsehandel med diverse varer indgår som forudsætninger i forbindelse med vurderinger af de samfundsøkonomiske og provenumæssige konsekvenser ved ændringer af afgifterne på diverse nydelsesmidler og fødevarer. Delaftale 1 omhandler dataindsamling om danskernes køb af udvalgte nydelsesmidler og fødevarer foretaget både i Danmark og i udvalgte grænseområder i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som halvårlige registreringer af faktiske køb via kvitteringer fra et brugerpanel på mindst 3.000 personer. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen under Delaftale 1. Delaftale 2 omhandler dataindsamling i form af webbaserede spørgeskemaundersøgelser om danskernes fysiske grænsehandel i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som kvartalsvise web-baserede surveyundersøgelser. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Ordregiver tilvejebringer det relevante spørgeskema (Bilag 1b). Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen under Delaftale 2, herunder de omfattede varegrupper.
Identifikator for proceduren e2bd8c13-d4bd-48e0-b4dc-0b99e9b75304
Intern ID 24-1621657
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72313000   Datafangst, 79311000   Rundspørger, 79330000   Statistiske tjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 3 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.5.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket en tilbudsgiver kan indgive tilbud 2
Betingelser for kontraktens udførelse
Det højeste antal delkontrakter, for hvilket der kan tildeles kontrakter til én tilbudsgiver 2
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Der vil som udgangspunkt ske udelukkelse, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a.
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Data fra brugerpanel
Beskrivelse : Skatteministeriet har siden 2000 udgivet rapporter og analyser om grænsehandel, hvor der blandt andet er opgjort skøn over udviklingen i danskernes grænsehandel i udlandet. Der er særligt fokus på grænsehandlen med punktafgiftspligtige varer, herunder alkohol, tobak og chokolade, da disse varegrupper har betydning for statens afgiftsindtægter. Skøn for bl.a. mængde, pris og værdi af danskernes grænsehandel med diverse varer indgår som forudsætninger i forbindelse med vurderinger af de samfundsøkonomiske og provenumæssige konsekvenser ved ændringer af afgifterne på diverse nydelsesmidler og fødevarer. Delaftale 1 omhandler dataindsamling om danskernes køb af udvalgte nydelsesmidler og fødevarer foretaget både i Danmark og i udvalgte grænseområder i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som halvårlige registreringer af faktiske køb via kvitteringer fra et brugerpanel på mindst 3.000 personer. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen under Delaftale 1.
Intern ID : 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72313000   Datafangst, 79311000   Rundspørger, 79330000   Statistiske tjenesteydelser
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Hvis Tilbudsgiver har afgivet en pris herpå, har Ordregiver option på at tilføje varegrupperne nikotinposer og nikotinvæsker til de varegrupper, som Tilbudsgiver skal rapportere på, jf. Bilag 1. Optionen kan udnyttes med 6 måneders varsel i hele kontraktens løbetid og vil udløse en merbetaling for efterfølgende dataleverancer. Denne merbetaling fremgår af Bilag 3.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 67   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Forventes udbudt igen ultimo 2029/primo 2030.
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/lo-gin.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Det bemærkes, at ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner over for Rusland i henhold til artikel 5k i EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer. Derfor skal der indsendes tro- og loveerklæring vedrørende dette i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes anvisninger. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af en udelukkelsesgrund og som et foreløbigt bevis for at opfylde eventuelle krav til egnethed, teknisk/faglig formåen og/eller økonomisk/finansiel formåen. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Der afholdes online informationsmøde den 28. november 2024 kl. 14:30 via Teams.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Den økonomiske aktør skal i ESPD oplyse mindst 2 sammenlignelige referencer, som vedrører opgaver, der er udført inden for de seneste 2 år før tilbudsfristen, og den økonomiske værdi af den aftale, hver reference vedrører, skal oplyses. Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer, som vedrører opgaver, der er udført inden for de seneste 2 år før tilbudsfristen. Ved ”udført” forstås, at dele af udførelsesperioden skal ligge inden for de seneste 24 måneder før tilbudsfristen. Det kræves ikke, at kontrakten er afsluttet. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører indsamling af kvantitative data, fx ved surveyundersøgelser. Det er herudover et minimumskrav, at der til den pågældende reference er leveret for minimum 200.000 danske kroner ekskl. moms pr. år af den pågældende ydelse. Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til for hver reference at oplyse kontaktpersonens navn, telefonnummer og mailadresse. Det er dog ikke et krav, at dette oplyses på forhånd, men tilbudsgiver skal imødekomme ordregivers eventuelle senere anmodning om disse oplysninger. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer med henblik på bekræftelse af de afgivne oplysninger om referencen. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.7, eller baserer sig på andres tekniske/faglige formåen for at overholde minimumskravet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.8, er det tilstrækkeligt, at én af de medvirkende virksomheder overholder kravet vedr. referencer. Kravet kan også opfyldes i forening. Det er således ikke nødvendigt, at det er én og samme virksomhed, der tilvejebringer begge de krævede referencer. Den enkelte reference skal dog under alle omstændigheder overholde ovenstående minimumskrav.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Se udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.3.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Se udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.2.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 13/12/2024   22:55:00 (UTC)
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : CTM fra EU-Supply/Mercell
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 20/12/2024   09:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 20/12/2024   09:00:00 (UTC)
Sted : Det elektroniske udbudssystem
Yderligere oplysninger : Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af Kontrakten vedrørende følgende: • CSR: Overholdelse af principperne i FN’s Global Compact og arbejdsklausul, jf. Bilag 4.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Skatteforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Data fra surveyundersøgelse
Beskrivelse : Skatteministeriet har siden 2000 udgivet rapporter og analyser om grænsehandel, hvor der blandt andet er opgjort skøn over udviklingen i danskernes grænsehandel i udlandet. Der er særligt fokus på grænsehandlen med punktafgiftspligtige varer, herunder alkohol, tobak og chokolade, da disse varegrupper har betydning for statens afgiftsindtægter. Skøn for bl.a. mængde, pris og værdi af danskernes grænsehandel med diverse varer indgår som forudsætninger i forbindelse med vurderinger af de samfundsøkonomiske og provenumæssige konsekvenser ved ændringer af afgifterne på diverse nydelsesmidler og fødevarer. Delaftale 2 omhandler dataindsamling i form af webbaserede spørgeskemaundersøgelser om danskernes fysiske grænsehandel i udlandet. Dataindsamlingen gennemføres som kvartalsvise webbaserede surveyundersøgelser. Der indsamles bl.a. data om mængder, værdi og priser. Kunden tilvejebringer det relevante spørgeskema (Bilag 1b). Se Bilag 1 – Kravspecifikation for en nærmere beskrivelse af kravene til ydelsen, herunder de omfattede varegrupper.
Intern ID : 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72314000   Indsamling og bearbejdning af data
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 72313000   Datafangst, 79311000   Rundspørger, 79330000   Statistiske tjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 68   Måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 500 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Dette er et tilbagevendende udbud
Beskrivelse : Forventes udbudt igen ultimo 2029/primo 2030.
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Dette udbud er også egnet for små og mellemstore virksomheder (SMV'er)
Yderligere oplysninger : Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/lo-gin.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Det bemærkes, at ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner over for Rusland i henhold til artikel 5k i EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer. Derfor skal der indsendes tro- og loveerklæring vedrørende dette i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes anvisninger. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af en udelukkelsesgrund og som et foreløbigt bevis for at opfylde eventuelle krav til egnethed, teknisk/faglig formåen og/eller økonomisk/finansiel formåen. Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Der afholdes et online informationsmøde den 28. november kl. 14:30 via Teams.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Den økonomiske aktør skal i ESPD oplyse mindst 2 sammenlignelige referencer, som vedrører opgaver, der er udført inden for de seneste 2 år før tilbudsfristen, og den økonomiske værdi af den aftale, hver reference vedrører, skal oplyses. Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at få sit tilbud taget i betragtning: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 sammenlignelige referencer, som vedrører opgaver, der er udført inden for de seneste 2 år før tilbudsfristen. Ved ”udført” forstås, at dele af udførelsesperioden skal ligge inden for de seneste 24 måneder før tilbudsfristen. Det kræves ikke, at kontrakten er afsluttet. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører indsamling af kvantitative data, fx ved surveyundersøgelser. Det er herudover et minimumskrav, at der til den pågældende reference er leveret for minimum 200.000 danske kroner ekskl. moms pr. år af den pågældende ydelse. Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til for hver reference at oplyse kontaktpersonens navn, telefonnummer og mailadresse. Det er dog ikke et krav, at dette oplyses på forhånd, men tilbudsgiver skal imødekomme ordregivers eventuelle senere anmodning om disse oplysninger. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de angivne referencer med henblik på bekræftelse af de afgivne oplysninger om referencen. Såfremt tilbudsgiver er et konsortium, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.7, eller baserer sig på andres tekniske/faglige formåen for at overholde minimumskravet, jf. udbudsbetingelsernes pkt. 4.8, er det tilstrækkeligt, at én af de medvirkende virksomheder overholder kravet vedr. referencer. Kravet kan også opfyldes i forening. Det er således ikke nødvendigt, at det er én og samme virksomhed, der tilvejebringer begge de krævede referencer. Den enkelte reference skal dog under alle omstændigheder overholde ovenstående minimumskrav.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Se udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.3.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Kvalitet
Beskrivelse : Se udbudsbetingelsernes pkt. 5.2.2.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 13/12/2024   22:55:00 (UTC)
Ad hoc-kommunikationskanal :
Navn : CTM fra EU-Supply/Mercell.
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 20/12/2024   09:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 3   Måneder
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 20/12/2024   09:00:00 (UTC)
Sted : Det elektroniske udbudssystem
Yderligere oplysninger : Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af Kontrakten vedrørende følgende: • CSR: Overholdelse af principperne i FN’s Global Compact og arbejdsklausul, jf. Bilag 4.
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Skatteforvaltningen
Organisation, der behandler tilbud Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Skatteforvaltningen
Registreringsnummer : 19552101
Afdeling : Administrations- og Servicestyrelsen
Postadresse : Brændgårdvej 10    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Hans Christian Kirketerp
Telefon : +45 72377732
Internetadresse : https://adst.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 3529100
Internetadresse : http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Skatteministeriet Departementet
Registreringsnummer : 34730466
Postadresse : Nicolai Eigtveds Gade 28    
By : København K
Postnummer : 1402
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Hans Christian Kirketerp
Telefon : 72377732
Internetadresse : https://skm.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 3bfaef66-9088-41dd-846c-a303750a1ac8   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 19/11/2024   20:00:16 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 19/11/2024   20:46:07 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 711110-2024
EUT-S-nummer : 227/2024
Offentliggørelsesdato : 21/11/2024

Send til en kollega

0.047