1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Bornholms Regionskommune
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Indkøb af lovguide system til Bornholms Regionskommune
Beskrivelse
:
Bornholms Regionskommune har behov for indkøb af et lovguide system. Nuværende aftale vedr. lovguidesystem udløber den 31.12.2024. Kommunen har derfor undersøgt hvilke muligheder der er for indkøb af nyt lovguide system.Kommunens nuværende aftale leverandør er Schultz, med løsningen Schultz KommuneKoncept. Indkøbet har været foretaget via SKIs 02.19 aftale.Det har dog vist sig, at der herudover har været indkøbt licenser til enkelte afdelinger af Karnovs jurapakke.Der har været igangsat en markedsafdækning og i den forbindelse fandt kommunen frem til, at det på var to leverandører på markedet af et lovguide system. Leverandørerne Schultz og Karnov som begge har en løsning for kommunens forvaltningsområder.Medio juni 2024 har Schultz oplyst, at de har solgt deres lovguide til Karnov, hvorfor der nu kun ses én leverandør af et dansk lovguide system på markedet.Det nye lovguide-system skal primært understøtte kommunens medarbejdere i anvendelsen af love og regler inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet og serviceloven. Derudover skal systemet anvendes til håndtering af personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler.1. Lovgivning og vejledning - Adgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet og serviceloven. - Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger i forhold til overenskomster og aftaler.2. Skræddersyede indholdsmuligheder - Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler og arbejdsgange i systemet. - Kategorisering og tilpasning af indhold til specifikke lovområder, så det er let tilgængeligt for medarbejderne.3. Brugervenlighed og søgefunktionalitet - Avanceret søgefunktion, som gør det muligt at finde relevante love, regler og kommentarer hurtigt og effektivt. - Brugervenligt interface, der gør det let for medarbejderne at navigere og benytte systemet i dagligdagen.4.Opdateringer og vedligeholdelse - Løbende opdatering af lovgivning og regler, så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger. - Automatisk opdatering af KL’s kommentarer i forhold til ændringer i overenskomster og aftaler.5. Adgang og roller - Systemet skal være tilgængeligt for relevante medarbejdere i kommunen, med mulighed for at differentiere adgangsrettigheder afhængigt af brugernes roller.Eftersom der på nuværende tidspunkt kun forefindes én leverandør, der kan levere et lovguide system vil Bornholms Regionskommune indgå en kontrakt med Karnov om indkøb af Karnovs jurapakke.Aftalen er indgået for 12 måneder.
Identifikator for proceduren
:
abe6c231-f5c5-447b-8762-ba42a4347542
Intern ID
:
24/19702
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Indkøb af lovguide system til Bornholms Regionskommune
Beskrivelse
:
Bornholms Regionskommune har behov for indkøb af et lovguide system. Nuværende aftale vedr. lovguidesystem udløber den 31.12.2024. Kommunen har derfor undersøgt hvilke muligheder der er for indkøb af nyt lovguide system.Kommunens nuværende aftale leverandør er Schultz, med løsningen Schultz KommuneKoncept. Indkøbet har været foretaget via SKIs 02.19 aftale.Det har dog vist sig, at der herudover har været indkøbt licenser til enkelte afdelinger af Karnovs jurapakke.Der har været igangsat en markedsafdækning og i den forbindelse fandt kommunen frem til, at det på var to leverandører på markedet af et lovguide system. Leverandørerne Schultz og Karnov som begge har en løsning for kommunens forvaltningsområder.Medio juni 2024 har Schultz oplyst, at de har solgt deres lovguide til Karnov, hvorfor der nu kun ses én leverandør af et dansk lovguide system på markedet.Det nye lovguide-system skal primært understøtte kommunens medarbejdere i anvendelsen af love og regler inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet og serviceloven. Derudover skal systemet anvendes til håndtering af personaleforhold og inkludere Kommunernes Landsforenings (KL) kommentarer til overenskomster og aftaler.1. Lovgivning og vejledning - Adgang til opdaterede love og vejledninger inden for beskæftigelsesområdet, socialområdet og serviceloven. - Integration af KL’s kommentarer og fortolkninger i forhold til overenskomster og aftaler.2. Skræddersyede indholdsmuligheder - Mulighed for at uploade og vedligeholde kommunens egne procedurer, regler og arbejdsgange i systemet. - Kategorisering og tilpasning af indhold til specifikke lovområder, så det er let tilgængeligt for medarbejderne.3. Brugervenlighed og søgefunktionalitet - Avanceret søgefunktion, som gør det muligt at finde relevante love, regler og kommentarer hurtigt og effektivt. - Brugervenligt interface, der gør det let for medarbejderne at navigere og benytte systemet i dagligdagen.4.Opdateringer og vedligeholdelse - Løbende opdatering af lovgivning og regler, så systemet altid indeholder de nyeste juridiske oplysninger. - Automatisk opdatering af KL’s kommentarer i forhold til ændringer i overenskomster og aftaler.5. Adgang og roller - Systemet skal være tilgængeligt for relevante medarbejdere i kommunen, med mulighed for at differentiere adgangsrettigheder afhængigt af brugernes roller.Eftersom der på nuværende tidspunkt kun forefindes én leverandør, der kan levere et lovguide system vil Bornholms Regionskommune indgå en kontrakt med Karnov om indkøb af Karnovs jurapakke.Aftalen er indgået for 12 måneder.
Intern ID
:
24/19702
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Fast værdi (i alt)
:
100
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Bornholms Regionskommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Bornholms Regionskommune
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Bornholms Regionskommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
350 000,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse
:
Der eksisterer kun én leverandør på markedet da denne har opkøbt konkurrenten.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Karnov Group Denmark A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Indkøb af lovsystem
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
x
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
27/11/2024
Dato for indgåelse af kontrakten
:
27/11/2024
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Bornholms Regionskommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Bornholms Regionskommune
Registreringsnummer
:
26696348
Postadresse
:
Ullasvej 23
By
:
Rønne
Postnummer
:
3700
Landsdel (NUTS)
:
Bornholm
(
DK014
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Mette Rasch Pedersen
Telefon
:
+45 56920000
Fax
:
+45 56920001
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Karnov Group Denmark A/S
Registreringsnummer
:
10 36 19 90
Postadresse
:
Sankt Petri Passage 5
By
:
København K
Postnummer
:
1165
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
33740700
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
Vinderen er noteret på et reguleret marked
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
fecc75ce-3887-4094-aa64-9c2a1896d9fc
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
06/12/2024
07:42:54 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
06/12/2024
07:43:06 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
751893-2024
EUT-S-nummer
:
239/2024
Offentliggørelsesdato
:
09/12/2024