23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 250-461448
Offentliggjort
28.12.2016
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Domstolsstyrelsen

Vindere

(28.12.2016)
DSI-NEXT A/S
2900 Hellerup

Kontrakt om forlængelse af applikationsvedligeholdelse og support


Domstolsstyrelsen

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Domstolsstyrelsen
Store Kongensgade 1-3
København
1264
Danmark
Kontaktperson: Thomas Anton Lindqvist
E-mail: tal@domstolsstyrelsen.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.domstol.dk/Pages/default.aspx

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om forlængelse af applikationsvedligeholdelse og support.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72250000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakt om applikationsvedligeholdelse og support til de danske domstoles dokumenthåndteringssystem. Kontrakten er nærmere beskrevet i i punkt II.2.4).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Applikationsvedligeholdelse og support for Domstolsstyrelsens dokumenthåndteringssystem er nødvendig for den fortsatte anvendelse af systemet. Det nuværende dokumenthåndteringssystem bygger på stærkt forældet teknologi, idet det dels fungerer på en ældre DOS-platform, dels fungerer på en ældre Win-platform med 16-bit teknologi.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Domstolene har siden 1998 anvendt DSI-systemet, som i en årrække har været et legacy-system baseret på en nu stærkt forældet teknologi. Domstolsstyrelsen har i 2 runder mellem 2004 og 2013 forsøgt at tilvejebringe et system, der skulle afløse DSI-systemet. Dette har dog ikke vist sig muligt.

Domstolsstyrelsen er ikke i dag i besiddelse af en sammenhængende dokumentation for DSI-systemet og arbejder på så vidt muligt at tilvejebringe denne med henblik på at bringe applikationsvedligeholdelse og support, og eventuel videreudvikling, af DSI-systemet i udbud i løbet af 2017.

I mellemtiden har Domstolsstyrelsen søgt at sikre sig dokumentationen af de ydelser, der relaterer sig til vedligeholdelsen og supporteringen af programmellet samt rettighederne til de produkter, oplysninger og materialer, som DSI anvender i den forbindelse. Domstolsstyrelsen er dog stadig ikke i besiddelse af sammenhængende og nødvendig dokumentation til at kunne bringe opgaven i udbud nu.

(1) Det er på nuværende tidspunkt således kun DSI, som har den nødvendige viden om DSI-systemet til at kunne udføre opgaven med vedligeholdelse og support af applikationerne, og (2) der er heller ikke andre leverandører, som (stadig) opretholder operativ viden om vedligeholdelse i relation til de (stærkt) forældede teknologier, som DSI-systemet er bygget på, ligesom (3) sådan teknologikendskab er en nødvendig forudsætning for at kunne løse opgaven.

Domstolsstyrelsen er derfor omfattet af udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, idet applikationsvedligehold og support kun kan leveres af en enkelt leverandør, DSI, på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager, i form af forældet teknologi og ufuldstændig dokumentation.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten/beslutningen om tildeling af koncession:
22/12/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
DSI-NEXT A/S
Hellerup
2900
Danmark
NUTS-kode: DK013
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 6 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Viborg
Danmark
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/12/2016

Send til en kollega

0.046