23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 003-003369
Offentliggjort
05.01.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

http://it.ucl.dk/lmstender/

Udbyder

Professionshøjskolen Lillebælt/University College Lillebælt (ansvarlig for udbuddet)

Vindere

Kontrakt vedrørende Learning Management System

(18.05.2017)
itslearning A/S
Edvard Griegs Vei 3
5059 Bergen

Learning Management System


Professionshøjskolen Lillebælt/University College Lillebælt (ansvarlig for udbuddet)

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Professionshøjskolen Lillebælt/University College Lillebælt (ansvarlig for udbuddet)
30859480
Vestre Engvej 51 C
Vejle
7100
Danmark
Kontaktperson: Christian Wang
E-mail: wang@ucl.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ucl.dk

I.1) Navn og adresser
University College Sjælland
30874323
Slagelsevej 7
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Michael Jungfalck
E-mail: mju@ucsj.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.uscj.dk

I.1) Navn og adresser
Professionshøjskolen VIA University College
30773047
Skejbyvej 1
Risskov
8240
Danmark
Kontaktperson: Mads Konge
E-mail: mk@viauc.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.via.dk

I.1) Navn og adresser
University College Capital
30787986
Humletorvet 3
København V
1799
Danmark
Kontaktperson: Jacob Christian Sager
E-mail: jsc@ucc.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ucc.dk

I.1) Navn og adresser
University College Syddanmark
30840402
Degnevej 16
Esbjerg Ø
6705
Danmark
Kontaktperson: Jacob-Steen Madsen
E-mail: jsma@ucsyd.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ucsyd.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://it.ucl.dk/lmstender/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://it.ucl.dk/lmstender/
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Learning Management System.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Learning Management System til brug for understøttelse af onlineaktiviteter i de nævnte professionshøjskolers uddannelses- og kursusaktiviteter under forudsætning af, at kontrakten tiltrædes.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 43 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
48190000
48931000
72200000
72600000
72261000
72263000
72266000
72267100
72268000
72211000
72212190
72250000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

University College Lillebælt (»UCL«) er ansvarlig for og udbyder hermed kontrakt vedrørende Learning Management System (»LMS«). Udbuddet gennemføres på vegne af og sammen med en række andre professionshøjskoler — University College Syddanmark, University College Sjælland, Professionshøjskolen VIA University College, University College Capital — der således har option på selvstændigt at kunne tiltræde den udbudte kontrakt på tilsvarende vilkår jf. pkt. II.2.11) nedenfor.

Det nærmere omfang af de enkelte professionshøjskolers anvendelse af LMS fremgår af udbudsmaterialet.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Funktionalitet / Vægtning: 45
Kvalitetskriterium - Navn: Brugervenlighed / Vægtning: 25
Omkostningskriterium - Navn: Pris/økonomi / Vægtning: 30
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 43 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 36
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Varighed er oplyst fra driftsstart 1.9.2017.

Den enkelte ordregiver kan med et skriftligt varsel på 3 måneder forlænge kontraktperioden med op til 2 gange 1 år (altså en samlet mulig forlængelse på 2 år).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Følgende professionshøjskoler deltager også i udbuddet og har derfor option på at kunne tiltræde den udbudte kontrakt på tilsvarende vilkår som nærmere beskrevet i udbudsmaterialet:

University College Syddanmark.

University College Sjælland.

Professionshøjskolen VIA University College.

University College Capital.

Tilbudsgiver skal afgive tilbud på alle optioner. Den oplyste værdi i afsnit II.2.6) udgør den anslåede værdi ved fuld levering til alle de deltagende professionshøjskoler i alle 5 år. Værdien er anslået ud fra de deltagende professionshøjskolers relative andel af brugere til systemet.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Alle interesserede opfordres til grundigt at læse det fulde udbudsmateriale for at sikre en korrekt forståelse og udfyldelse.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver bedes i ESPD beskrive referencer på sammenlignelige opgaver/kontrakter herunder: Tilbudsgivers kunde og kontaktperson, leverancens tidsmæssige forhold, herunder kontraktindgåelsestidspunkt, implementerings- og leveranceperiode, kundens (uddannelsesinstitutionens) uddannelser og antal brugere — evt. opdelt i forskellige relevante kategorier. Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de pågældende referencer, såfremt det skønnes nødvendigt.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere mindst én (1) reference for levering og implementering af et tilsvarende system hos en højere uddannelsesinstitution — dvs. med mellemlange eller videregående uddannelser — i Skandinavien indenfor de seneste 3 år. Leverancen skal have omfattet mindst 10 000 brugere.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 14/02/2017
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Engelsk, Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 14/02/2017
Tidspunkt: 14:01
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres efter Udbudsloven, og det er et krav, at tilbudsgiverne udfylder det såkaldte ESPD-dokument. Tilbuddet inkl. udfyldt ESPD-formular(er) skal afleveres pr. mail til LMSTENDER@UCL.dk. ESPD'et skal vedhæftes mailen som XML-fil. Det er ikke et krav, at ESPD-formular(er) underskrives. Udfyldelsen af de relevante afsnit er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

Det understreges, at såfremt tilbudsgiver baserer sit tilbud på andre enheders kapacitet eller hvis tilbuddet indgives af en sammenslutning (f.eks. et konsortium) skal der vedlægges særskilte udfyldte ESPD-formularer fra hver af disse enheder. Udfyldelsen af de relevante afsnit er nærmere beskrevet i udbudsbetingelserne.

Alle interesserede opfordres til grundigt at læse det fulde udbudsmateriale for at sikre en korrekt forståelse og udfyldelse.

Dokumentation og tekniske specifikationer accepteres på dansk og engelsk.

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136, finder de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1 — nr. 6 anvendelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. § 7, stk. 2, nr. 1, i Lov om Klagenævnet for Udbud.

Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnet for Udbud herom.

Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/01/2017

Send til en kollega

0.047