23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 011-016173
Offentliggjort
17.01.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Sjælland, Koncern IT

Vindere

IT-konsulenter til HP-løsninger og -systemer

(27.05.2017)
Hewlett-Packard ApS
Engholmparkvej 8
3450 Allerød

IT-konsulenter til HPE-løsninger og -systemer


Region Sjælland, Koncern IT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland, Koncern IT
29190658
Alléen 15
Sorø
4180
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/278774

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet, Koncern IT
17143611
Landlystvej 34
Hvidovre
2650
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK012

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.politi.dk/da/ompolitiet/rigspolitiet/koncernit/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/278774

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=172974&B=DK_UDBUD
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Rambøll Management Consulting
60997918
Hannemanns Allé 53
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Böwadt
E-mail: mab@ramboll.com
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.ramboll.dk/management-consulting

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=172974&B=DK_UDBUD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Fælles udbud mellem regional myndighed og en myndighed på statsligt niveau
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Fælles udbud med 2 ordregivere med hovedaktiviteter inden for hhv. sundhed og offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

IT-konsulenter til HPE-løsninger og -systemer.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Fælles udbud af en rammeaftale vedrørende IT-konsulentbistand til understøttelse af de 2 ordregivende myndigheders portefølje af HPE-løsninger og -systemer.

Rammeaftalen indebærer, at leverandøren efter rekvirering skal stille IT-konsulenter til rådighed, der kan understøtte de ordregivende myndigheders interne ressourcer med drifts-, support-, udviklings- og uddannelsesydelser.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 23 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212780
72212900
72253000
72253100
72261000
72262000
72263000
72265000
72266000
72267000
72267100
72267200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Ærtekildevej 1, 4100 Ringsted og Landlystvej 34, 2650 Hvidovre.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet er et fælles udbud mellem de ordregivende myndigheder Region Sjælland og Rigspolitiet.

De ordregivende myndigheder ønsker at indgå en fælles rammeaftale med 1 leverandør om levering af IT-konsulentbistand i forbindelse med ordregivernes HPE-løsninger og systemer.

Rammeaftalen omfatter indkøb af IT-konsulentydelser, hvor konsulentens arbejdskraft stilles til rådighed for kunden efter anmodning herom i overensstemmelse med rammeaftalen.

Rammeaftalen omfatter således levering af personressourcer med specifikke kvalifikationer til at udføre konkrete opgaver indenfor rammeaftalens omfattede ydelser og løbetid.

De konkrete aftaler om levering af IT-konsulentbistand sker i henhold til rammeaftalen, herunder ved indgåelse af leveranceaftaler.

Rammeaftalen vedrører IT-konsulentbistand til understøttelse af en bred vifte af HPE's softwareløsninger og –systemer, som omfatter Project and Portfolio Management, Service Manager, Universal CMDB, Application Lifecycle Management, Configuration Manager, Asset Manager, Business Service Management, Operations Orchestration, Mobile Center, Unified Functional Testing, AppPulse og Propel. Der er tale om HPE's softwareløsninger og –systemer, som enten allerede er i drift, i pipeline eller under overvejelse.

Leverandøren skal på baggrund af indgåede leveranceaftaler stille IT-konsulenter til rådighed, der ud fra de konkrete opgavebeskrivelser kan understøtte kundens interne ressourcer med drifts-, support-, udviklings- og uddannelsesydelser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 23 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling af udbuddet i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet), kan det oplyses, at det er de ordregivende myndigheders vurdering, at ydelserne er så internt integrerede og teknisk afhængige, at rammeaftalen ikke med fordel kan opdeles på flere delkontrakter.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:

A. Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 2 og stk. 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og

B. Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1-3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og

C. Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer).

Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.

Ved sammenslutninger af tilbudsgiver (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte erklæringer.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:

1. Tilbudsgivers samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed).

2. Tilbudsgiver soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår (afhængigt af, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed). Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.

Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte oplysninger.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. enheder indenfor samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte oplysninger.

Bemærk, at tilbudsgiver i forhold til angivelse af soliditetsgraden også skal oplyse, hvilken egenkapital virksomheden har samt værdien af de samlede aktiver. Selve soliditetsgraden skal indsættes i feltet »Nøgletal« og beregningsgrundlaget (i form af egenkapitalen divideret med de samlede aktiver) skal indsættes i feltet »Beskrivelse«.

Ved tilbud fra konsortier og tilbud med underleverandører:

Der vil ved vurderingen af den finansielle/økonomiske formåen ikke ske en matematisk beregning og sammenlægning af deltagernes økonomiske nøgletal med henblik på at beregne gennemsnitlige nøgletal for konsortiet eller hovedleverandøren / underleverandøren i sin helhed. Vurderingen af den økonomiske og finansielle formåen for et konsortium eller for en hovedleverandør med underleverandør(er) vil derimod ske på basis af dels en vurdering af de enkelte deltageres forhold, dels en samlet overordnet vurdering af konsortiets eller hovedleverandøren/underleverandørens økonomiske og finansielle formåen i sin helhed.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er i forhold til soliditetsgraden et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere en positiv soliditetsgrad i de 3 seneste disponible regnskabsår, hvis tallene herfor foreligger.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et »fælleseuropæisk udbudsdokument« (også kaldet ESPD), hvori tilbudsgiver skal afgive følgende:

1. Forelæggelse af en liste over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser, som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år.

Der kan af systemmæssige årsager pt. kun angives 5 referencer i eESPD. Ordregiverne kan dog acceptere, at der i samme felt i eESPD angives flere referencer. Dette forudsætter dog, at hver reference er tydeligt adskilt. Det bemærkes, at der i eESPD skal udfyldes fire kolonner for referencer (Beskrivelse, Beløb, Dato, Modtagere). Hvis der i 1 felt afgives flere referencer, skal det tydeligt fremgå, hvad den enkelte reference omfatter i forhold til den konkrete kolonnes overskrift.

Der gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver ved udfyldelsen af sine referencer i ESPD-dokumentet i feltet »beskrivelse« skal sørge for, at beskrivelserne af de enkelte referencer er fyldige og fyldestgørende, således at ordregiverne kan vurdere referencerne i forhold til, hvorvidt og i hvilket omfang de er udtryk for tilsvarende tjenesteydelser.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders faglige erfaringer vedrørende udførelsen af konkrete dele af tjenesteydelserne, skal de pågældende konkrete dele af tjenesteydelserne udføres af den enhed, som tilbudsgiver baserer sin ansøgning på, jf. udbudslovens § 144, stk. 3.

Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte oplysninger.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument, som omfatter ovennævnte oplysninger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er i forhold til tilbudsgivers forelæggelse af listen over de betydeligste tilsvarende tjenesteydelser et mindstekrav, at tilbudsgiver kan dokumentere erfaring med levering af tilsvarende ydelser til tilsvarende virksomheder.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Det vil være et kontraktmæssigt krav, at leverandøren og eventuelle underleverandører sikrer medarbejderne løn (herunder særlige ydelser), arbejdstid og andre arbejdsvilkår, som ikke er mindre gunstige end dem, der gælder for arbejde af samme art i henhold til en kollektiv overenskomst indgået af de inden for det pågældende faglige område mest repræsentative arbejdsmarkedsparter i Danmark, og som gælder på hele det danske område.

For så vidt angår leverancer til Rigspolitiet gælder det, at leverandøren, eventuelle underleverandører samt øvrigt tilknyttet personale, der har adgang til politiets systemer, informationer, data og ophold alene i lokaler m.v., skal være sikkerhedsgodkendt af PET til minimum »Hemmeligt/HEM«.

Øvrige kontraktudførelsesvilkår fremgår af udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/02/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 20/02/2017
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

Ydelserne forventes genudbud ved aftaleophør.

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbud skal uploades via EU-Supply. Tilbud kan ikke afgives på anden måde.

Til punkt III.1):

En tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven §§ 135-136 og/eller de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, nr. 3 og nr. 6 finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke tilbudsgiveren (jf. herunder lovens § 138).

Før ordregivernes beslutning om tildeling af rammeaftalen skal ordregiverne kræve, at den tilbudsgiver, som ordregiverne har til hensigt at tildele rammeaftalen til, fremlægger dokumentation i henhold til Udbudslovens § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.

Ordregiverne kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet, jf. Udbudslovens § 151, stk. 2. Tilsvarende kan ordregiverne anmode tilbudsgiver om at supplere eller præcisere modtaget dokumentation. I så fald skal den efterspurgte dokumentation fremsendes inden en kortere tidsfrist, der fastsættes af ordregiverne. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse af den pågældende tilbudsgiver fra udbudsprocedure.

Følgende dokumentation vil blive krævet for opfyldelse af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 3 og Udbudslovens § 137, stk. 1. nr. 2:

For danske virksomheder:

— Serviceattest.

— Såfremt der er udenlandske medlemmer af bestyrelse, direktion og/eller tilsynsråd i virksomheden, skal der — som supplement til serviceattesten — indhentes en straffeattest for de pågældende personer, idet serviceattesten alene dækker danske forhold.

For udenlandske virksomheder:

— Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1.

— Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i de i § 135, stk. 3, og § 137, stk. 1, nr. 2 nævnte tilfælde.

Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der anvendes en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig eller administrativ myndighed, for en notar eller for en kompetent faglig organisation i det land, hvor tilbudsgiveren er etableret.

Følgende dokumentation kan blive krævet i forbindelse med de angivne minimumskrav til økonomisk/finansiel og teknisk/faglig formåen:

— Soliditetsgrad: En erklæring fra revisor indeholdende de i ESPD angivne tal for soliditetsgrad samt beregningsgrundlaget herfor.

— Referencer: Skriftlig bekræftelse fra de angivne kontaktpersoner på, at tilbudsgiver har leveret de i referencen angivne ydelser.

Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til konsortier, såfremt det er relevant:

— Erklæring om konsortiedannelse. Der er i udbudsmaterialet vedlagt erklæring, der kan anvendes som dokumentation.

Følgende dokumentation vil blive krævet i forhold til støtteerklæring fra underleverandører, jf. Udbudslovens § 144, stk. 2, i det omfang det er relevant:

— Støtteerklæring i forhold til økonomisk og finansiel formåen.

— Støtteerklæring i forhold til teknisk og faglig formåen.

Der er i udbudsmaterialet vedlagt følgende støtteerklæringer, der kan anvendes som dokumentation, såfremt det er relevant.

Ordregiverne skal udelukke en tilbudsgiver, hvis tilbudsgiver afgiver groft urigtige oplysninger, har tilbageholdt oplysninger eller ikke er i stand til at fremsende supplerende dokumenter.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om Klagenævnet for Udbud.

Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiverne har underrettet de berørte tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud skal klageren skriftligt underrette ordregiverne om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/01/2017

Send til en kollega

0.047