1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Middelfart kommune 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Regional myndighed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af AIA – Sikringsydelser og ADK-udstyr til Middelfart Kommune 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Udbuddet vedrører en rammeaftale i forhold til leverance, installation og servicering i Middelfart Kommunes ejendomme. Sikringsydelser der indgår i udbuddet er Automatisk Indbruds Alarm –anlæg (AIA-anlæg) samt ADK-systemer. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   56d09201-ea76-491f-a54b-41786bd3255e 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   36089-2025 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   385218 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Begrænset 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Varer 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    50000000
     
    Reparations- og vedligeholdelsestjenester 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    51100000
     
    Installation af elektrisk og mekanisk udstyr, 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    50711000
     
    Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger, 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger, 
    31625000
     
    Tyverialarmer og brandalarmer, 
    31625300
     
    Tyverialarmsystemer 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Middelfart Kommune
     
    
     
     
   
 
    
    By
    : 
    Middelfart 
   
 
    
    Postnummer
    : 
    5500 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Fyn
     
    (
    DK031
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    4 400 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    5 720 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af AIA – Sikringsydelser og ADK-udstyr til Middelfart Kommune 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Udbuddet vedrører en rammeaftale i forhold til leverance, installation og servicering i Middelfart Kommunes ejendomme. Sikringsydelser der indgår i udbuddet er Automatisk Indbruds Alarm –anlæg (AIA-anlæg) samt ADK-systemer. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   385218 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Varer 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    50000000
     
    Reparations- og vedligeholdelsestjenester 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    51100000
     
    Installation af elektrisk og mekanisk udstyr, 
    45312200
     
    Installation af tyverialarmsystem, 
    50711000
     
    Reparation og vedligeholdelse af elektriske installationer i bygninger, 
    50700000
     
    Reparation og vedligeholdelse af installationer i bygninger, 
    31625000
     
    Tyverialarmer og brandalarmer, 
    31625300
     
    Tyverialarmsystemer 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Postadresse
    : 
    Middelfart Kommune
     
    
     
     
   
 
    
    By
    : 
    Middelfart 
   
 
    
    Postnummer
    : 
    5500 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Fyn
     
    (
    DK031
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Startdato
    : 
    01/09/2025 
   
 
    
    Varigheds slutdato
    : 
    31/08/2029 
   
 
    
   
    
    5.1.4.  
   
 
    
    Fornyelse 
   
 
    
    Højeste antal fornyelser
    : 
    0 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    4 400 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    5 720 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Detaljerede anlægslister for AIA og ADK vil blive tilsendt de 5 prækvalificerede tilbudsgivere. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Alle priser udfyldes i bilag 3 - Tilbudsprislisten Med pris forstås nettopriser i danske kroner. Priserne skal være tilbudt inklusive alle afgifter, gebyrer, kørsel, leveringsomkostninger og lignende, men eksklusiv moms. Underkriteriet ”pris” vurderes på baggrund af den samlede evalueringstekniske sum. Hvert tilbud tildeles ud fra denne sum point på en skala fra 0-10 efter en lineær model. Tilbuddet med den laveste pris tildeles 10 point. Hvor den lineære models nulpunkt placeres, afhænger af spredning i tilbuddene: • Hvis den højeste pris ligger 30 % eller mindre over den laveste pris, gives 0 point til en (fiktiv) pris, der er 30 % dyrere end den laveste. • Hvis den højeste pris ligger mere end 30%, men mindre end 50 %, over den laveste pris, gives der 0 point til tilbuddet med den højeste pris. • Hvis den højeste pris ligger 50 % eller mere over den laveste pris, gives der 0 point til en (fiktiv) pris, der er 50 % højere end den laveste. Alle tilbud, der er mere end 50 % dyrere end det laveste, tildeles også 0 point. Tilbuddene tildeles point i forhold til deres placering på den lineære skala ud fra følgende formel: Point = maksimumpoint – ((maksimumpoint – minimumpoint)/X pct.) * (pris – laveste pris)/laveste pris 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Kvalitetsbeskrivelserne udfyldes i bilag 4 – Skabelon til besvarelse af kvalitative kriterier. - Under beskrivelse vægtes det positivt, at der er muligheder for kapacitetsudvidelser i anlægget, tilslutning af forskellige typer detektorer, tilslutning af eksterne anlæg – herunder sammenkobling, udvidelse af andre funktioner. - Det vægtes positivt at leverede ADK anlæg kan etableres som daglig styring af AIA anlæg. - Det vægtes positivt at både ADK og AIA systemerne er brugervenlige og intuitive for daglige brugere, fritidsbrugere, administratorer og servicepersonale. - Det vægtes positivt med en overskuelig og ensartet dokumentation for omfang af anlægs- og servicedokumentation, herunder teknisk dokumentation, der kan bruges til fremtidige udvidelser og/eller ændringer i anlæggene. 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     35 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Teamet og tilgængelighed Beskrivelser af teamet og tilgængelighed udfyldes i bilag 4 – Skabelon til besvarelse af kvalitative kriterier. Med teamet forstås, sammensætningen af det konkrete team som skal indgå i leverancen. Her vægtes teamets erfaring og uddannelse positivt. Med tilgængelighed forstås, hvordan og hvornår vi kan komme i kontakt med leverandøren. Det vægtes særligt positivt, hvis der er en direkte kontakt indenfor normal arbejdstid, som i forbindelse med nærværende rammeaftale har kendskab til lokale forhold omkring Middelfart Kommunes AIA og ADK-anlæg(fast kontaktperson). 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     20 
    
 
    
    
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Kvalitet 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Andel af vognpark på el ved aftalestart den 1. september 2025 Tilbudsgiver skal angive i bilag 4a, hvor stor en andel af vognparken, som tilbudsgiver vil benytte til opfyldelse af nærværende aftale, som udelukkende har el som drivmiddel. Der opnås point ud fra nedenstående skala. Andel af vognpark på el ved aftalestart Point 91-100 % 10 81-90 % 9 71-80 % 8 61-70 % 7 51-60 % 6 41-50 % 5 31-40 % 4 21-30 % 3 11-20 % 2 1-10 % 1 0 % 0 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     10 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk. 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
   
 
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Middelfart kommune 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Middelfart kommune 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Comdia ApS 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    : 
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Ansøgning om deltagelse 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     0 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Middelfart kommune 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   29189684 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nytorv 9
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Middelfart 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   5500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Fyn
    
   (
   DK031
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Anders Grabski Larsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 88885500 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-1000 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Comdia ApS 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   33501404 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Lindvedvej 73
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Odense S 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   5260 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Fyn
    
   (
   DK031
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 7199 3672 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-1001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes Hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    
   (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 7240 5600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-1002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Københavns omegn
    
   (
   DK012
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 4171 5000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   aff1ecbc-1415-422e-bdad-55908ac62788
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   29 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   21/01/2025
    
   09:11:28 (UTC+1) 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   43797-2025 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   15/2025 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   22/01/2025