23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 013-020106
Offentliggjort
19.01.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Bestilling af materiale

Addresse
L-Engineering A/S
Niels Jernes Vej 10
9220 Aalborg
Kontaktperson: Jan Emil Andersen
Telefon: +45 25607222
E-mail: JEA@L-Engineering.dk

http://www.L-Engineering.dk

Anmodning om deltagelse

Til
17.02.2017 Kl. 12:00

Udbyder

Energi Viborg Elnet A/S

60/10 kV transformere station Margrethelund


Energi Viborg Elnet A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Energi Viborg Elnet A/S
10036461
Bøssemagervej 8
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Jan Emil Andersen
Telefon: +45 25607222
E-mail: JEA@L-Engineering.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.energiviborg.dk/

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: www.L-Engineering.dk
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
L-Engineering A/S
35863397
Niels Jernes Vej 10
Aalborg
9220
Danmark
Kontaktperson: Jan Emil Andersen
Telefon: +45 25607222
E-mail: JEA@L-Engineering.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.L-Engineering.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Elektricitet

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

60/10 kV transformere station Margrethelund.

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
31171000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbuddet omfatter fabrikation, levering og opstilling af 2 stk. 60/10 kV transformere med olieisolation beregnet for udendørs opstilling.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04
Hovedudførelsessted:

 

Viborg.

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet omfatter fabrikation, levering og opstilling af 2 stk. 60/10 kV transformere med olieisolation beregnet for udendørs opstilling.

Effektstørrelse forventes af være 20-25 MVA. Omsætningsforhold 54,2-74,3/11 kV YNyn0(d). Transformeren leveres med viklingskobler.

Transformerens nulpunkt på primærsiden jordes gennem slukkespole.

Forventet leveringstermin januar 2018.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 6 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver vil prækvalificere op til 5 ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud. Ansøgere prækvalificeres på baggrund af oplysninger i ESPD-dokumentet, der sandsynliggør, at ansøger har den tekniske og økonomiske kapacitet til at kunne gennemføre ordren. Såfremt der findes flere end 5 ansøgere, der opfylder kravene, vil ordregiver primært udvælge ansøgeren på baggrund af de største og mest relevante referencer. Sekundært tillægges referencer til forsyningsvirksomheder større vægt en leverancer til andre typer af kunder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøgerne skal oplyse ansøgerens samlede omsætning, ansøgers egenkapital, ansøgers resultat før skat samt

ansøgers solidaritetsgrad for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår. Oplysningerne afgives ved at udfylde

ESPD del IV, afsnit B.

Baserer ansøger sig på andre juridiske enheder i forhold til den økonomiske kapacitet, herunder i forhold til

opfyldelse af minimumskrav vedrørende økonomisk egnethed, skal der:

1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for

ansøger i forbindelse med opgaven.

2. Vedlægges en særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.

Såfremt ad 1 og ad 2 ikke er efterlevet, har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på den anden juridisk

enheders økonomiske kapacitet ved vurdering af ansøgningen. Såfremt ansøger baserer sig på en anden

juridisk enhed for så vidt angår økonomisk og finansiel kapacitet, er det er krav, at den anden juridiske enhed

hæfter solidarisk med ansøger for opfyldelse af kontrakten.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøgers omsætning i det seneste regnskabsår skal være minimum 15 000 000 DKK ekskl. moms.

Ansøgers resultat før skat i det seneste regnskabsår skal være positivt.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal beskrive tilbudsgivers væsentligste referencer vedrørende fabrikation og levering af transformere, der er tilsvarende 60/10 kV transformere, inden for de seneste 5 år.

Oplysningerne afgives ved at udfylde ESPD del IV, afsnit C. Desuden skal ansøgningen vedlægges en referenceliste.

Baserer ansøger sig på andre juridiske enheders tekniske kapacitet, herunder i forhold til opfylde af minimumskrav til tekniske egnethed, skal der:

1. Vedlægges en erklæring fra den anden juridiske enhed om, at denne stiller sine ressourcer til rådighed for ansøger i forbindelse med opgaven.

2. Vedlægges en særskilt ESPD udfyldt af denne anden juridiske enhed.

Såfremt ad 1 og ad 2 ikke er efterlevet, har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på den anden juridisk enheders tekniske kapacitet ved vurdering af ansøgningen. Det er et krav, at den eller de andre juridiske enheder, som ansøger baserer sig på for så vidt angår teknisk og faglig kapacitet, rent faktisk vil udføre den del af opgaven, som ansøger baserer sig på, såfremt kontrakten tildeles ansøger.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal inden for de seneste 5 kalenderår kunne dokumentere minimum 5 referencer på fabrikation og levering af transformere, der svarer til de udbudte 60/10 kV transformere.

 

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
Liste over og kort beskrivelse af regler og kriterier:

 

Ansøgere, der befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 samt § 135, stk. 3, er afskåret fra at afgive tilbud. Ansøger skal derfor erklære, at ansøger ikke befinder sig i en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6 samt § 135, stk. 3. Erklæringen afgives ved at udfylde ESPD del III, afsnit A og B.

 

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

 

Vil fremgå af udbudsmaterialet.

 

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

 

Vil fremgå af udbudsmaterialet.

 

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

 

Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et korsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem ordregiver kan indgå bindende aftale på konsortiets vegne. Alle konsortiedeltagere skal aflevere særskilt udfyldt ESPD.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 011-016467
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/02/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 22/02/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgiverne skal i forbindelse med ansøgning om prækvalifikation aflevere et udfyldt ESPD. Vedrørende udfyldelse af ESPD henvises til angivelserne i udbudsbetingelserne. For hjælp til udfyldelse af det elektroniske ESPD henvises desuden til relevant vejledning fra Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen http://www.bedreudbud.dk/sites/bedreudbud.dk/files/media/documents/vejledninger/espd_saadan_virker_det.pdf

Udfyldelse af ESPD'en sker ved import af den i udbudsmaterialet vedlagte skabelon (fil-navn: espd-request.xml) via: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/welcome

Dette udføres rent praktisk ved følgende:

— Hent Filen espd-request.xml på http://www.l-engineering.dk

— Gem den på eget pc-skrivebord

— Gå ind på ovennævnte hjemme side

— Tryk på »Dansk«

— Tryk på »Jeg er en økonomisk aktør«

— Tryk på »Importere ESPD« og følg anvisningerne.

Ansøgning om prækvalifikation bør desuden vedlægges en referenceliste over ansøgers referencer inden for de seneste 5 år. Vedlægges ansøgningen ikke en referenceliste, er ansøgningen ikke ukonditionsmæssig, men vurderingen af ansøgningen vil i givet fald udelukkende blive foretaget på baggrund af oplysningerne i ESPD'en.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
København
2100
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:http://klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lov nr. 492 af 12.5.2010 om Klagenævnet for Udbud. Procedure og tidsfriser findes på: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0 Der henvises i øvrigt til Klagenævnet for Udbuds hjemmeside http://klfu.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/01/2017

Send til en kollega

0.032