23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.01.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Frederiksberg Kommune

levering, vedligehold og support af økonomisystem


Frederiksberg Kommune

56962-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – levering, vedligehold og support af økonomisystem
OJ S 18/2025 27/01/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Frederiksberg Kommune
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel levering, vedligehold og support af økonomisystem
Beskrivelse Frederiksberg Kommune udbyder en kontrakt om levering, implementering, vedligehold og support af nyt økonomisystem. Kommunen ønsker både funktionelt og teknologisk en bredt favnende og moderne løsning, baseret på et standardsystem. Løsningen skal dække funktionelt bredt indenfor regnskab og økonomi. Kommunen anvender i dag Prisme baseret på Microsoft Dynamics 365. Kommunen ønsker, at den nye løsning så vidt muligt baserer sig på standard funktionalitet, således at eventuelle specialtilretninger holdes på et minimum, hvis det er muligt. Der skal integreres med øvrige relevante systemer, som anvendes hos kommunen. I første omgang skal der leveres en hosted løsning og successivt overgås til levering på SaaS (Cloud). Opgaven omfatter endvidere uddannelse af brugere, test, overdragelse (idriftsættelse) og dokumentation af den samlede løsning. Efter at systemet er udviklet (konfigureret), skal det testes, og der skal gennemføres overdragelses- og driftsprøver.
Identifikator for proceduren 7a10980d-bd91-4136-86fe-9bb70ddac288
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i henhold til afsnit II i lov nr. 1564 af 15. december 2015, ”Udbudsloven”, hvilket betyder, at enhver økonomisk aktør kan ansøge om deltagelse, men alene egnede ansøgere, der udvælges og opfordres hertil, har ret til at afgive tilbud på kontrakten og indgå i forhandling med kommunen herom. Udbuddet består af to faser: 1) prækvalifikationsfasen, hvor interesserede aktører ansøger om at blive udvalgt til at deltage i konkurrencen om kontrakten, og 2) tilbuds- og forhandlingsfasen, hvor forhandling gennemføres i en eller flere runder på baggrund af tilbud udarbejdet og afgivet af de udvalgte ansøgere. I dette udbud forbeholder Frederiksberg Kommune sig dog at foretage tildeling på grundlag af det indledende tilbud. Det betyder, at kommunen efter gennemgang og evaluering af de indledende tilbud kan beslutte, at der ikke foretages en forhandling af tilbuddene alligevel.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Smallegade 1    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Opgaven udføres primært på Frederiksberg Rådhus
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 050 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune udvælge (prækvalificere) de 3 ansøgere, der vurderes bedst egnede til at varetage den udbudte kontrakt, til at afgive tilbud på denne. Alene ansøgere, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og som opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed indgår i udvælgelsen. Er antallet af disse ansøgere mellem 1 og 3, vil de alle blive prækvalificeret. Kommunen forbeholder sig dog at annullere udbudsproceduren, såfremt det skønnes, at antallet af prækvalificerede er for lavt til at sikre tilstrækkelig konkurrence om kontrakten. Er antallet større end 3, vil kommunen prækvalificere de 3, der vurderes bedst egnede ud fra de bedste og mest relevante referencer
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Ordregiver vil udelukke tilbudsgiver, såfremt tilbudsgiveren har den i RÅDETS FORORDNING (EU) 2022/576 af. 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordning 2022/576") nævnte tilknytning til russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland.
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : levering, vedligehold og support af økonomisystem
Beskrivelse : Frederiksberg Kommune udbyder en kontrakt om levering, implementering, vedligehold og support af nyt økonomisystem. Kommunen ønsker både funktionelt og teknologisk en bredt favnende og moderne løsning, baseret på et standardsystem. Løsningen skal dække funktionelt bredt indenfor regnskab og økonomi. Kommunen anvender i dag Prisme baseret på Microsoft Dynamics 365. Kommunen ønsker, at den nye løsning så vidt muligt baserer sig på standard funktionalitet, således at eventuelle specialtilretninger holdes på et minimum, hvis det er muligt. Der skal integreres med øvrige relevante systemer, som anvendes hos kommunen. I første omgang skal der leveres en hosted løsning og successivt overgås til levering på SaaS (Cloud). Opgaven omfatter endvidere uddannelse af brugere, test, overdragelse (idriftsættelse) og dokumentation af den samlede løsning. Efter at systemet er udviklet (konfigureret), skal det testes, og der skal gennemføres overdragelses- og driftsprøver.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Valgmuligheder :
Beskrivelse af optioner : Der indgår følgende optioner som fremgår af udbudsmaterialets kravspecifikation: Anvendelse af et Valideringsfilter Automatisering af fastsættelsesopgave Selvbetjeningsløsning
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Smallegade 1    
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Opgaven udføres primært på Frederiksberg Rådhus
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 102   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Kontrakten løber frem til og med d. 31. december 2029, i alt 4,5 år. Derefter er der mulighed for kommunen for forlængelse i op til 2 gange 2 år ad gangen (2X24 måneder), således at kontrakten kan løbe i op til 8,5 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 14 050 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
Yderligere oplysninger : På baggrund af oplysningerne i ESPD’erne fra ansøgerne vil Frederiksberg Kommune udvælge (prækvalificere) de 3 ansøgere, der vurderes bedst egnede til at varetage den udbudte kontrakt, til at afgive tilbud på denne. Alene ansøgere, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og som opfylder de fastsatte minimumskrav til egnethed indgår i udvælgelsen. Er antallet af disse ansøgere mellem 1 og 3, vil de alle blive prækvalificeret. Kommunen forbeholder sig dog at annullere udbudsproceduren, såfremt det skønnes, at antallet af prækvalificerede er for lavt til at sikre tilstrækkelig konkurrence om kontrakten. Er antallet større end 3, vil kommunen prækvalificere de 3, der vurderes bedst egnede ud fra de bedste og mest relevante referencer
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal, egenkapital
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at ansøger har haft en positiv egenkapital de seneste 3 afsluttede regnskabsår på virksomheds corporate niveau/ på globalt virksomheds CVR-nummer eller for ansøger, der har eksisteret kortere tid, en positiv egenkapital i den periode, ansøger har eksisteret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Beskrivelse anvendes ikke
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type
Beskrivelse Det er et minimumskrav, at ansøgers referencer omfatter minimum 2 kontrakter på konkrete leverancer, som er sammenlignelig med nærværende kontrakt. Referencerne behøver dog ikke være hos offentlige kunder, men referencer skal være specifikke for den type system, som Ordregiver indhenter tilbud på. Med sammenlignelig menes, at den forretningsmæssige funktionalitet er sammenlignelig med mindst én use ca-se, som er omfattet af nærværende kontrakt. Referencerne skal være udført inden for de seneste tre (3) år regnet fra tidspunktet for ansøgningsfristen. Hver reference skal have haft en kontraktværdi (TCO) på minimum DKK 3 mio. eksklusive moms.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Køberen forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud uden yderligere forhandlinger
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Ved evaluering af underkriteriet pris omregnes hver tilbudsgivers evalueringspris til point efter en lineær pointmodel, hvor laveste evalueringspris får 10 point, mens en evalueringspris, der ligger 30 % over denne, får 0 point. En evalueringspris, der ligger mere end 30 % over den laveste evalueringspris tildeles ligeledes 0 point. 30 % er fastsat på baggrund af kommunens forventning til spredningen i de tilbudte priser. Pointscoren opgøres med to decimaler.
Vægtning (procentdel, præcis) : 60

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : kvalitet
Beskrivelse : I kriteriet ”kvalitet” indgår nedenstående delkriterier med følgende vægtning: • Systemkvalitet og use cases, vægter 25% • Tidsplan, fremgangsmåde og organisering, vægter 10% • Kompetencer, vægter 5%
Vægtning (procentdel, præcis) : 40
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 10/02/2025   09:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud : 03/03/2025
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Ikke tilladt
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse : 24/02/2025   09:00:00 (UTC)
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiver forbeholder sig ret til at anvende de muligheder for at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre en ansøgning, der fremgår af udbudsloven § 159, stk. 5.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : nej
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Retlig form, der skal antages af en gruppe af tilbudsgivere, der får tildelt en kontrakt Konsortier leverandør med eventuelle underleverandører
Oplysninger om finansiering og betaling Kommunens sociale klausuler herunder arbejdsklausul og uddannelsesklausul indgår i kontraktgrundlaget
Oplysninger om klagefrister : Klageprocedure (dansk): I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frister for indgivelse af klage: » Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling Klagenævnet for Udbud
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Frederiksberg Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Frederiksberg Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Frederiksberg Kommune
Organisation, der behandler tilbud Frederiksberg Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Frederiksberg Kommune
Registreringsnummer : 11259979
Postadresse : Frederiksberg Rådhus    
By : Frederiksberg
Postnummer : 2000
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Lotte Marcher
Telefon : 28982052
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående miljøbeskyttelse på det sted, hvor kontrakten skal udføres
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : ab0af86a-0c57-4501-8715-5a59b17917ca   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 24/01/2025   09:37:06 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 24/01/2025   09:37:06 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 56962-2025
EUT-S-nummer : 18/2025
Offentliggørelsesdato : 27/01/2025

Send til en kollega

0.062