23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
03.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Frederikshavn Forsyning

Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning


Frederikshavn Forsyning

72480-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning
OJ S 23/2025 03/02/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Frederikshavn Forsyning
E-mail leor@forsyningen.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning
Beskrivelse Frederikshavn Forsyning A/S er en multiforsyningskoncern, som består af 8 selskaber og ca. 250 medarbejdere. Frederikshavn Forsyning har en omsætning på ca. 600 mio. kr. årligt. Virksomhedens hovedopgaver består i at sikre stabil forsyning af el, vand og varme samt at sørge for behandlingen af spildvand og affald. Med en målsætning om stabil og sikker drift, konkurrencedygtige it-driftsomkostninger og en proaktiv tilgang til it- og informationssikkerhed, ønsker Frederikshavn Forsyning A/S med dette udbud at indgå en aftale om drift af virksomhedens IT-systemer i et dedikeret miljø. Udbuddet gælder en IT-driftsaftale i et dedikeret miljø. Aftalen omfatter drift af følgende elementer: • Servere • Storage • Databaser • Netværk • Servicedesk • Sikkerhed • Enterprise Mobility Management • Softwarelicenser
Identifikator for proceduren 4dd57864-f1e9-444d-a8cc-b2d13dc60b5c
Intern ID 112018207
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudslovens afsnit II.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Knivholtvej 15    
By Frederikshavn
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 100 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning
Beskrivelse Frederikshavn Forsyning A/S er en multiforsyningskoncern, som består af 8 selskaber og ca. 250 medarbejdere. Frederikshavn Forsyning har en omsætning på ca. 600 mio. kr. årligt. Virksomhedens hovedopgaver består i at sikre stabil forsyning af el, vand og varme samt at sørge for behandlingen af spildvand og affald. Med en målsætning om stabil og sikker drift, konkurrencedygtige it-driftsomkostninger og en proaktiv tilgang til it- og informationssikkerhed, ønsker Frederikshavn Forsyning A/S med dette udbud at indgå en aftale om drift af virksomhedens IT-systemer i et dedikeret miljø. Udbuddet gælder en IT-driftsaftale i et dedikeret miljø. Aftalen omfatter drift af følgende elementer: • Servere • Storage • Databaser • Netværk • Servicedesk • Sikkerhed • Enterprise Mobility Management • Softwarelicenser
Intern ID 112018207
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Knivholtvej 15    
By Frederikshavn
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver ønsker at indgå en 4-årig kontrakt med mulighed for forlængelse op til 2 gange 12 måneder, således at kontrakten maksimalt har en varighed på 6 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 100 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Økonomisk og finansiel kapacitet
Beskrivelse Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har en egenkapital på mindst 5 mio. kr. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har lokal tilstedeværelse i Region Nordjylland.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Navn Betingelser for deltagelse
Beskrivelse Dansk registreret virksomhed.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Teknisk og faglig kapacitet
Beskrivelse Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har relevante referencer for forsyningsvirksomheder af sammenlignelig størrelse. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver har kompetencer og ressourcer indenfor de krævede områder i et omfang, der sikrer at reel 24/7 drift kan opretholdes. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver er NIS2 compliance. Det er et mindstekrav, at Tilbudsgiver er ISO/IEC 27001:2022 certificeret.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver foretager en vurdering af: • Evalueringspris (baseret på Tilbud A i bilag 6): 30%, og • Pris på option, enhedspriser og konsulentpriser (baseret på Tilbud A i bilag 6): 10%.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Relevant erfaring og økonomi
Beskrivelse Ordregiver foretager en vurdering af: • Forsyningsvirksomhed – vurderet kvalitet af relevante referencer (baseret på bilag 14): 10%, • Omsætning indenfor relevante områder (baseret på bilag 14): 10%, • Kompetencer indenfor relevante teknologier (baseret på bilag 14): 10%.
Vægtning (procentdel, præcis) 30

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Tilbudte ydelser
Beskrivelse Ordregiver foretager en vurdering af: • Samlet kravopfyldelse (fully vs partly – bilag 4.1): 10%, • Transitionsplan (vurdering af tidsplanens realisme og detaljering, fit med egen tidsplan – bilag 3): 5%, og • Proaktiv sikkerhed – kvaliteten af de beskrevne elementer (i bilag 11): 15%.
Vægtning (procentdel, præcis) 30
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 20/02/2025   22:55:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud 05/03/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode den Tilbudsgiver om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre, ufuldstændige eller fejlbehæftede oplysninger, ved under iagttagelse af de udbudsretlige principper at anmode om relevante oplysninger eller dokumenter i henhold til Udbudslovens § 159, stk. 5. Ordregiver kan vælge at anvende fremgangsmåden i Udbudslovens § 159, stk. 5 og stk. 6, hvis Tilbuddet ikke opfylder og/eller efterlever kravene til udbudsmaterialet. Ordregiver er imidlertid ikke forpligtet til at indhente yderligere oplysninger eller dokumentation fra Tilbudsgiver. Ordregiver kan således uanset anvendelsen af ordet ”skal” i udbudsmaterialet indhente yderligere oplysninger hos Tilbudsgiver inden for rammerne af disse bestemmelser.
Oplysninger om offentlig iværksættelse
Åbningsdato 05/03/2025   11:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbning af tilbud.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
Oplysninger om klagefrister I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Frederikshavn Forsyning
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Frederikshavn Forsyning
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Frederikshavn Forsyning
Organisation, der behandler tilbud Frederikshavn Forsyning
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Frederikshavn Forsyning
Registreringsnummer 25599470
Postadresse Knivholtvej 15    
By Frederikshavn
Postnummer 9900
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Lea Ørsted
E-mail leor@forsyningen.dk
Telefon 51633010
Internetadresse https://www.forsyningen.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 32f27000-e0c0-49eb-8f94-4c27e3754f29   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 30/01/2025   13:50:30 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 30/01/2025   14:51:11 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 72480-2025
EUT-S-nummer 23/2025
Offentliggørelsesdato 03/02/2025

Send til en kollega

0.141