23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.02.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Frederikshavn Forsyning

Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning


Frederikshavn Forsyning

98943-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning
OJ S 31/2025 13/02/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Frederikshavn Forsyning
E-mail leor@forsyningen.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning
Beskrivelse Frederikshavn Forsyning A/S er en multiforsyningskoncern, som består af 8 selskaber og ca. 250 medarbejdere. Frederikshavn Forsyning har en omsætning på ca. 600 mio. kr. årligt. Virksomhedens hovedopgaver består i at sikre stabil forsyning af el, vand og varme samt at sørge for behandlingen af spildvand og affald. Med en målsætning om stabil og sikker drift, konkurrencedygtige it-driftsomkostninger og en proaktiv tilgang til it- og informationssikkerhed, ønsker Frederikshavn Forsyning A/S med dette udbud at indgå en aftale om drift af virksomhedens IT-systemer i et dedikeret miljø. Udbuddet gælder en IT-driftsaftale i et dedikeret miljø. Aftalen omfatter drift af følgende elementer: • Servere • Storage • Databaser • Netværk • Servicedesk • Sikkerhed • Enterprise Mobility Management • Softwarelicenser
Identifikator for proceduren 4dd57864-f1e9-444d-a8cc-b2d13dc60b5c
Tidligere bekendtgørelse 32f27000-e0c0-49eb-8f94-4c27e3754f29-01
Intern ID 112018207
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudslovens afsnit II.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Knivholtvej 15    
By Frederikshavn
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 100 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om hosting og IT-drift af administrative systemer til Frederikshavn Forsyning
Beskrivelse Frederikshavn Forsyning A/S er en multiforsyningskoncern, som består af 8 selskaber og ca. 250 medarbejdere. Frederikshavn Forsyning har en omsætning på ca. 600 mio. kr. årligt. Virksomhedens hovedopgaver består i at sikre stabil forsyning af el, vand og varme samt at sørge for behandlingen af spildvand og affald. Med en målsætning om stabil og sikker drift, konkurrencedygtige it-driftsomkostninger og en proaktiv tilgang til it- og informationssikkerhed, ønsker Frederikshavn Forsyning A/S med dette udbud at indgå en aftale om drift af virksomhedens IT-systemer i et dedikeret miljø. Udbuddet gælder en IT-driftsaftale i et dedikeret miljø. Aftalen omfatter drift af følgende elementer: • Servere • Storage • Databaser • Netværk • Servicedesk • Sikkerhed • Enterprise Mobility Management • Softwarelicenser
Intern ID 112018207
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Knivholtvej 15    
By Frederikshavn
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Ordregiver ønsker at indgå en 4-årig kontrakt med mulighed for forlængelse op til 2 gange 12 måneder, således at kontrakten maksimalt har en varighed på 6 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 12 100 000,00   DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
Type Pris
Navn Pris
Beskrivelse Ordregiver foretager en vurdering af: • Evalueringspris (baseret på Tilbud A i bilag 6): 30%, og • Pris på option, enhedspriser og konsulentpriser (baseret på Tilbud A i bilag 6): 10%.
Vægtning (procentdel, præcis) 40

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Relevant erfaring og økonomi
Beskrivelse Ordregiver foretager en vurdering af: • Forsyningsvirksomhed – vurderet kvalitet af relevante referencer (baseret på bilag 14): 10%, • Omsætning indenfor relevante områder (baseret på bilag 14): 10%, • Kompetencer indenfor relevante teknologier (baseret på bilag 14): 10%.
Vægtning (procentdel, præcis) 30

Kriterium
Type Kvalitet
Navn Tilbudte ydelser
Beskrivelse Ordregiver foretager en vurdering af: • Samlet kravopfyldelse (fully vs partly – bilag 4.1): 10%, • Transitionsplan (vurdering af tidsplanens realisme og detaljering, fit med egen tidsplan – bilag 3): 5%, og • Proaktiv sikkerhed – kvaliteten af de beskrevne elementer (i bilag 11): 15%.
Vægtning (procentdel, præcis) 30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Frederikshavn Forsyning
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Frederikshavn Forsyning
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Frederikshavn Forsyning
Registreringsnummer 25599470
Postadresse Knivholtvej 15    
By Frederikshavn
Postnummer 9900
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Lea Ørsted
E-mail leor@forsyningen.dk
Telefon 51633010
Internetadresse https://www.forsyningen.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2    
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for udbud
Telefon +45 72405708
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35    
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11    
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 724d2819-30f0-41e7-8171-ea30e21d3c0d   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/02/2025   07:39:18 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/02/2025   07:42:05 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer 98943-2025
EUT-S-nummer 31/2025
Offentliggørelsesdato 13/02/2025

Send til en kollega

0.031