23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 032-057934
Offentliggjort
15.02.2017
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Dansk Politi v. Rigspolitiet

Vindere

Rammeaftale om it-konsulentydelser vedrørende teknologiområdet Citrix XenApp/XenDesktop

(22.09.2017)
Conecto A/S
ragnagade 7
2100 København Ø

Rammeaftale om it-konsulentydelser inden for 8 teknologiområder, delaftale 1 Navision STAT og ØSLDV

(22.09.2017)
KMD A/S
2750 Ballerup

Rammeaftalen om it-konsulentydelser vedrørende teknologiområdet Microsoft SCOM

(22.09.2017)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup

Rammeaftalen om it-konsulentydelser vedrørende teknologiområdet XForm — delaftale 2

(22.09.2017)
KMD A/S
Lautrupparken 40-42
2750 Ballerup

Opdateringer

Rettelse
(26.04.2017)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 21-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-04-2017
Time: 12:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Dato
I stedet for:
Dato: 21-03-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 25-04-2017
Time: 12:00

It-konsulentydelser inden for 8 teknologiområder


Dansk Politi v. Rigspolitiet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Dansk Politi v. Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Marianne Kølle
E-mail: mko027@politi.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65448672.aspx

I.1) Navn og adresser
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Strandgade 100
København
1404
Danmark
E-mail: dfk@kriminalforsorgen.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kriminalforsorgen.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/65448672.aspx
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Mercell Danmark A/S
Østre Stationsvej 33, Vestfløjen
Odense C
5000
Danmark
E-mail: support.dk@mercell.com
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65448672.aspx

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/65448672.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

It-konsulentydelser inden for 8 teknologiområder.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72600000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dansk Politi udbyder 8 rammeaftaler hver med 1 leverandør. Rammeaftalerne angår hver et særskilt teknologiområde, og giver Dansk Politi og Kriminalforsorgen mulighed for at trække på et fast it-konsulentteam inden for det pågældende teknologiområde.

Teknologiområderne er: 1. Navision Stat og ØSLDV, 2. Xform, 3. Citrix XenMobile, 4. Citrix XenApp/XenDesktop, 5. Netværk, 6. Netværkssikkerhed, 7. Web Application Firewall og 8. Microsoft SCOM.

Rammeaftalerne omfatter opgaver inden for udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur. Det er under hver delaftale specificeret hvilke opgavetyper, der er gældende for hvilke teknologiområder.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Navision Stat og ØSLDV

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72227000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

XForm

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72500000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Citrix XenMobile

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72500000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Citrix XenApp/XenDesktop

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72500000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Netværk

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72500000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Netværkssikkerhed

Delkontraktnr.: 6
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72500000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Web Application Firewall

Delkontraktnr.: 7
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72200000
72500000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning og driftssupport.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 4 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Microsoft SCOM

Delkontraktnr.: 8
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
50324200
72220000
72225000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rammeaftalen angår udvikling, integration, konfiguration, vedligeholdelse, generel rådgivning, driftssupport og it-arkitektur.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 3 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten op til 2 gange, hver gang med 1 år regnet fra det gældende ophørstidspunkt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på forlængelse, jf. punkt II.2.7).

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:

Tilbudsgivers samlede årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.

ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.

Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.

Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:

Erklæring om virksomhedens samlede omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med tilbuddet dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige økonomiske og finansielle formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves en samlet årlig omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår på mindst følgende:

1.) Navision Stat og ØSLDV: 6 000 000 DKK

2.) XForm: 10 000 000 DKK

3.) Citrix XenMobile: 8 000 000 DKK

4.) Citrix XenApp/XenDesktop: 8 000 000 DKK

5.) Netværk: 6 000 000 DKK

6.) Netværkssikkerhed: 8 000 000 DKK

7.) Web Application Firewall: 14 000 000 DKK

8.) Microsoft SCOM: 6 000 000 DKK.

Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes omsætningen som tilbudsgiverens og disse andre enheders samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes omsætningen som virksomhedernes samlede omsætning i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal indgive ESPD med angivelse af følgende oplysninger:

En liste over de betydeligste sammenlignelige ydelser, jf. punkt II.1.4) og II.2.4), som tilbudsgiver har udført i løbet af de sidste 3 år inden tilbudsfristen.

Kun referencer, der vedrører ydelser som er udført på tidspunktet for tilbudsafgivelse, vil blive tillagt betydning ved vurdering af, hvilke tilbudsgivere der har dokumenteret de mest relevante leverancer, jf. punkt II.2.9). Hvis der er tale om en igangværende opgave, er det således alene den del af ydelserne, der allerede er udført på tilbudstidspunktet, som vil indgå i vurderingen af referencen.

Beskrivelse af de enkelte leverancer skal angive følgende for at blive taget i betragtning:

— Kundens navn

— Beløb/opgavens omfang

— Tidspunkt for levering / tidspunkter for opgavens udførelse

— Angivelse af teknologiområde(r)

— Beskrivelse af opgavens indhold og tilbudsgivers rolle i forbindelse med opgavens udførelse.

Desuden bedes tilbudsgiver for hver reference angive kontaktoplysninger for en kontaktperson hos kunden, som ordregiver kan kontakte for en bekræftelse af indholdet af den beskrevne leverance.

ESPD fungerer som et bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til teknisk og faglig kapacitet, jf. punkt III.1.3).

Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Dog forbeholder ordregiver sig ret til at kontakte tilbudsgiver eller den i referencen angivne kunde med henblik på at få attesteret oplysningerne om referencen, herunder de for referencen angivne tidspunkter.

Baserer en virksomheden sig på andre enheders formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør) uanset den juridiske karakter af forbindelserne mellem virksomheden og disse andre, skal virksomheden i forbindelse med ansøgningen dokumentere at råde over de ressourcer, der er nødvendige til opfyldelse af kontrakten ved at fremlægge en støtteerklæring eller anden dokumentation for, at ansøgeren eller tilbudsgiveren faktisk råder over den nødvendige tekniske og faglige formåen. Det skal dokumenteres, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. I modsat fald vil ordregiver ikke lægge vægt på andre enheders formåen. Ordregiver har udarbejdet en skabelon til støtteerklæring, som tilbudsgiver kan benytte.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Som mindstekrav kræves for hver delaftale, at tilbudsgiver har følgende antal referencer:

1.) Navision Stat og ØSLDV: 2 referencer

2.) XForm: 2 referencer

3.) Citrix XenMobile: 2 referencer

4.) Citrix XenApp/XenDesktop: 2 referencer

5.) Netværk: 2 referencer

6.) Netværkssikkerhed: 2 referencer

7.) Web Application Firewall: 2 referencer

8.) Microsoft SCOM: 2 referencer.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

I kontrakten er hensynet til samfundsansvar, som formuleret i de konventioner, der ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, og som formuleret i OECD's retningslinjer for Multinationale virksomheder, inddraget i relevant omfang. Der er desuden stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

Kontrakten stiller krav om overholdelse af persondatalovgivningen.

Kontrakten indeholder krav om, at relevante medarbejdere, der varetager opgaver i forbindelse med opfyldelsen af kontrakten, skal sikkerhedsgodkendes.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/03/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 21/03/2017
Tidspunkt: 12:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgiverne har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbene udgør et skøn over den forventede kontraktsum for rammeaftalernes fulde løbetid, inklusive prisen for alle optioner. Skønnet er baseret på det historiske forbrug af over de sidste 4 år.

Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
13/02/2017

Send til en kollega

0.094