1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S 
  
 
   
   
   Køberens retlige status
   : 
   Offentlig virksomhed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktivitet
   : 
   Økonomiske anliggender 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   50.49 Standardsoftware (kommunal) (2025) 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   SKI udbyder rammeaftale vedrørende standardsoftware og relaterede ydelser (50.49 Standardsoftware (kommunal) (2025)). Rammeaftalen omfatter produkter i form af standardsoftware, som er kompatibelt med kundernes eksisterende IT-miljø, og som falder inden for 14 funktionelle områder for rammeaftalens sortiment. Rammeaftalen omfatter endvidere vedligeholdelse og support af produkterne. Rammeaftalen omfatter også ydelser i form af undervisning, kundesupport, licensrådgivning, samt Software Asset Management rådgivning (SAM) og konsulentydelser inden for sikkerhed, AI og Modern Workplacer. Det henvises til udbudsmaterialets bilag B og bilag C, for en uddybning af, hvilke produkter og ydelser, der kan anskaffes. Rammeaftalen er forpligtende, således at kunderne skal aftage produkter/ydelser under Rammeaftalen for et beløb (volumen) svarende til kundens forventede indkøbsbehov af produkter. Kunderne er ikke forpligtede til at aftage bestemte produkter/ydelser. Det er beskrevet i bilag A, hvilke kunder, der vil være omfattet af Rammeaftalen. Kunderne bruger Rammeaftalen ved at foretage en simpel bestilling hos leverandøren under leveringskontrakten, jf. bilag E. 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   44ad7538-bb48-46af-8bea-31927adc0d30 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   86f1a1b3-5e89-4eeb-ab6c-b75c6bd6efa9-01 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   50.49 
  
 
   
   Udbudsprocedure
   : 
   Offentligt udbud 
  
 
   
   Proceduren er en hasteprocedure
   : 
   nej 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    48000000
     
    Programpakker og informationssystemer 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    48200000
     
    Programpakke til netværk, internet og intranet, 
    48400000
     
    Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 
    48500000
     
    Programpakke til kommunikations- og multimedieformål, 
    48600000
     
    Database- og operativsystemprogrampakke, 
    48700000
     
    Værktøjsprogrampakke, 
    48800000
     
    Informationssystemer og servere, 
    48900000
     
    Diverse programpakker og computersystemer, 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 
    72222300
     
    Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi, 
    72224000
     
    Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 
    72263000
     
    Implementering af programmel, 
    72265000
     
    Konfigurering af programmel, 
    72416000
     
    Applikationsudbydere 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Bornholm
     
    (
    DK014
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Østsjælland
     
    (
    DK021
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Fyn
     
    (
    DK031
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vestjylland
     
    (
    DK041
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Østjylland
     
    (
    DK042
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordjylland
     
    (
    DK050
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Extra-Regio NUTS 3
     
    (
    DKZZZ
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    2.1.3.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    4 120 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    6 500 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkaldelse af tilbud er afsluttet 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    • ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i “Udelukkelsesgrund” i afsnit 2.1.6 Grund til udelukkelse. • Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Hvis tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for at oplysningerne i ESPD vedrørende udelukkelsesgrunde og egnethed er korrekte. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Der skal fremlægges dokumentation for afgivne oplysninger i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1 nr. 2. Dette gælder for tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder. Det fremgår af Europa Kommissionens tjeneste eCertis, hvad må anses som tilstrækkelig dokumentation for den enkelte virksomhed, da det afhænger af virksomhedens hjemland. • Det fremgår under de enkelte udvælgelseskriterier, hvilken dokumentation der skal fremlægges for de afgivne oplysninger i ESPD. • Frister angivet ved tid og dato er i lokal dansk tid, medmindre andet eksplicit fremgår. Ad punkt 2.1.3 Værdi og 5.1.5 Værdi: Angivelsen af rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi, er udtryk for en skønsmæssig vurdering af det forventede fremtidige forbrug, som baseres på: • Kundernes indmeldinger • SKI’s markedskendskab • At samfundstendensen vedrørende øget digitalisering og behov for mere kompleks funktionalitet fortsætter og bliver større end forventet • Væksten i antal kommunale brugere samt • SKI’s forventninger til prisudvikling og prisregulering Hen over den samlede varighed af rammeaftalen og leveringskontrakterne, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold: • Kundernes mulighed for suppleringskøb Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. • Ad afsnit 5.1.12 Udbudsvilkår - sprog: Tilbud skal være på dansk, men generelle standarddokumenter såsom f.eks. regnskabsoplysninger og licensvilkår kan leveres på norsk, svensk og / eller engelsk. • Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den eller de tilbudsgiver(e) som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5. • Rammeaftalen kan være omfattet af reglerne om investeringsscreening, og tilbudsgiver skal være opmærksom på om den skal søge om tilladelse hos Erhvervsstyrelsen til at indgå rammeaftalen, hvis SKI agter at tildele rammeaftalen til tilbudsgiver. Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 17.1. • Udbuddet er omfattet af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2022/2560 af 14. december 2022 om udenlandske subsidier, der fordrejer det indre marked. Tilbudsgivere er forpligtede til som en del af deres tilbud at fremsende en anmeldelse/erklæring vedrørende eventuelle finansielle bidrag fra tredjelande, jf. nærmere forordningens artikel 29. 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   50.49 Standardsoftware (kommunal) (2025) 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   SKI udbyder rammeaftale vedrørende standardsoftware og relaterede ydelser (50.49 Standardsoftware (kommunal) (2025)). Rammeaftalen omfatter produkter i form af standardsoftware, som er kompatibelt med kundernes eksisterende IT-miljø, og som falder inden for 14 funktionelle områder for rammeaftalens sortiment. Rammeaftalen omfatter endvidere vedligeholdelse og support af produkterne. Rammeaftalen omfatter også ydelser i form af undervisning, kundesupport, licensrådgivning, samt Software Asset Management rådgivning (SAM) og konsulentydelser inden for sikkerhed, AI og Modern Workplacer. Det henvises til udbudsmaterialets bilag B og bilag C, for en uddybning af, hvilke produkter og ydelser, der kan anskaffes. Rammeaftalen er forpligtende, således at kunderne skal aftage produkter/ydelser under Rammeaftalen for et beløb (volumen) svarende til kundens forventede indkøbsbehov af produkter. Kunderne er ikke forpligtede til at aftage bestemte produkter/ydelser. Det er beskrevet i bilag A, hvilke kunder, der vil være omfattet af Rammeaftalen. Kunderne bruger Rammeaftalen ved at foretage en simpel bestilling hos leverandøren under leveringskontrakten, jf. bilag E. 
  
 
   
   Intern ID
   : 
   50.49 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens hovedformål
    : 
    Varer 
   
 
    
    Supplerende kontrakttype
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    48000000
     
    Programpakker og informationssystemer 
   
 
    
    Supplerende klassifikation
     
    (
    cpv
    ): 
    48200000
     
    Programpakke til netværk, internet og intranet, 
    48400000
     
    Programpakke til forvaltning af forretningstransaktioner og privatsager, 
    48500000
     
    Programpakke til kommunikations- og multimedieformål, 
    48600000
     
    Database- og operativsystemprogrampakke, 
    48700000
     
    Værktøjsprogrampakke, 
    48800000
     
    Informationssystemer og servere, 
    48900000
     
    Diverse programpakker og computersystemer, 
    72000000
     
    It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 
    72222300
     
    Tjenesteydelser i forbindelse med informationsteknologi, 
    72224000
     
    Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring, 
    72263000
     
    Implementering af programmel, 
    72265000
     
    Konfigurering af programmel, 
    72416000
     
    Applikationsudbydere 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Byen København
     
    (
    DK011
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Københavns omegn
     
    (
    DK012
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordsjælland
     
    (
    DK013
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Bornholm
     
    (
    DK014
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Østsjælland
     
    (
    DK021
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vest- og Sydsjælland
     
    (
    DK022
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Fyn
     
    (
    DK031
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Sydjylland
     
    (
    DK032
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Vestjylland
     
    (
    DK041
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Østjylland
     
    (
    DK042
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Nordjylland
     
    (
    DK050
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landsdel (NUTS)
    : 
    Extra-Regio NUTS 3
     
    (
    DKZZZ
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.3.  
   
 
    
    Anslået varighed 
   
 
    
    Varighed
    : 
    36
     
    Måneder 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    4 120 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Rammeaftalens maksimumværdi
    : 
    6 500 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.6.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler 
   
 
    
    Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
    : 
    ja 
   
 
    
    Oplysninger om tidligere bekendtgørelser:  
    
 
     ID for den foregående bekendtgørelse
     : 
     109983-2024 
    
 
     
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    • ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i “Udelukkelsesgrund” i afsnit 2.1.6 Grund til udelukkelse. • Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Hvis tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for at oplysningerne i ESPD vedrørende udelukkelsesgrunde og egnethed er korrekte. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Der skal fremlægges dokumentation for afgivne oplysninger i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1 nr. 2. Dette gælder for tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder. Det fremgår af Europa Kommissionens tjeneste eCertis, hvad må anses som tilstrækkelig dokumentation for den enkelte virksomhed, da det afhænger af virksomhedens hjemland. • Det fremgår under de enkelte udvælgelseskriterier, hvilken dokumentation der skal fremlægges for de afgivne oplysninger i ESPD. • Frister angivet ved tid og dato er i lokal dansk tid, medmindre andet eksplicit fremgår. Ad punkt 2.1.3 Værdi og 5.1.5 Værdi: Angivelsen af rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi, er udtryk for en skønsmæssig vurdering af det forventede fremtidige forbrug, som baseres på: • Kundernes indmeldinger • SKI’s markedskendskab • At samfundstendensen vedrørende øget digitalisering og behov for mere kompleks funktionalitet fortsætter og bliver større end forventet • Væksten i antal kommunale brugere samt • SKI’s forventninger til prisudvikling og prisregulering Hen over den samlede varighed af rammeaftalen og leveringskontrakterne, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold: • Kundernes mulighed for suppleringskøb Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. • Ad afsnit 5.1.12 Udbudsvilkår - sprog: Tilbud skal være på dansk, men generelle standarddokumenter såsom f.eks. regnskabsoplysninger og licensvilkår kan leveres på norsk, svensk og / eller engelsk. • Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den eller de tilbudsgiver(e) som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5. • Rammeaftalen kan være omfattet af reglerne om investeringsscreening, og tilbudsgiver skal være opmærksom på om den skal søge om tilladelse hos Erhvervsstyrelsen til at indgå rammeaftalen, hvis SKI agter at tildele rammeaftalen til tilbudsgiver. Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 17.1. • Udbuddet er omfattet af Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2022/2560 af 14. december 2022 om udenlandske subsidier, der fordrejer det indre marked. Tilbudsgivere er forpligtede til som en del af deres tilbud at fremsende en anmeldelse/erklæring vedrørende eventuelle finansielle bidrag fra tredjelande, jf. nærmere forordningens artikel 29. 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium:  
    
 
     Type: 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Pris 
    
 
     
     Kategori for tildelingskriteriet vægt: 
     Vægtning (procentdel, præcis) 
    
 
     
     Tildelingskriterium talværdi
     : 
     100 
    
 
     
    
   
    
    5.1.15.  
   
 
    
    Teknikker 
   
 
    
    Rammeaftale
    : 
    Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence 
     
     Yderligere omfattede købere
     : 
     Det er beskrevet i bilag A og A.1, hvilke kunder der kan anvende rammeaftalen. 
    
 
     
    
    Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
    : 
    Intet dynamisk indkøbssystem 
   
 
    
    Elektronisk auktion
    : 
    nej 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Oplysninger om klagefrister
    : 
    Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). 
   
 
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
    : 
    Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
    : 
    Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
   
 
    
    Organisation, der underskriver kontrakten
    : 
    Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S 
   
 
    
    TED eSender
    : 
    Mercell Holding ASA 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
   : 
   10 620 000 000,00
    
   DKK 
  
 
   
  
   
   Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
   : 
   6 500 000 000,00
    
   DKK 
  
 
   
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Status for udvælgelse af vinder
   : 
   Der er udvalgt mindst én vinder. 
  
 
   
   Rammeaftale
   :  
    
    Den maksimale værdi for rammeaftalen
    : 
    6 500 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
    Revurderet værdi af rammeaftalen
    : 
    4 120 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    6.1.2.  
   
 
    
    Oplysninger om vinderne 
   
 
    
    Vinder
    :  
   
 
    
    Officielt navn
    : 
    Atea A/S 
   
 
    
    Tilbud
    :  
   
 
    
    Tilbud – Identifikator
    : 
    50.49 Standardsoftware (kommunal) (2025) 
   
 
    
    ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
    : 
    LOT-0000 
   
 
    
    Værdien af tilbuddet
    : 
    2 824 586 375,00
     
    DKK 
   
 
    
    Tilbuddet blev rangordnet
    : 
    ja 
   
 
    
    Rangfølge på listen over vindere
    : 
    1 
   
 
    
    Koncessionsværdi:  
     
     Tilbuddet er et alternativt tilbud
     : 
     nej 
    
 
     
     Underentreprise
     : 
     Nej 
    
 
     
    
    Kontraktoplysninger:  
     
     Identifikator for kontrakten
     : 
     Rammeaftale 50.49 Standardsoftware (kommunal) (2025) 
    
 
     
     Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
     : 
     21/01/2025 
    
 
     
     Dato for indgåelse af kontrakten
     : 
     04/03/2025 
    
 
     
     Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
     : 
     ja 
    
 
     
     Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
     : 
     35015-2025 
    
 
     
    
    Organisation, der underskriver kontrakten
    : 
    Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S 
   
 
    
   
    
    6.1.4.  
   
 
    
    Statistiske oplysninger
    :  
   
 
    
    Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
    :  
     
     Type modtagne indgivelser
     : 
     Tilbud 
    
 
     
     Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
     : 
     3 
    
 
     
    
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   ORG-17472437 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Pakkerivej 6 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Karen Brünnich Knudsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   23445709 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
     
     Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere 
    
 
     
    
    Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren 
   
 
    
    Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline 
   
 
    
    Organisation, der underskriver kontrakten 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Toldboden 2 
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Vestjylland
    
   (
   DK041
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   ORG-10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35 
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Byen København
    
   (
   DK011
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0004 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Atea A/S 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   25511484 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Lautrupvang 6 
  
 
   
   By
   : 
   Ballerup 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2750 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Københavns omegn
    
   (
   DK012
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Enhed
   : 
   Mia Petersen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   30781818 
  
 
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Tilbudsgiver 
   
 
    
    
    Vinder af disse delkontrakter
    : 
    LOT-0000 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0005 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Mercell Holding ASA 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   980921565 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Askekroken 11 
  
 
   
   By
   : 
   Oslo 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   0277 
  
 
   
   Landsdel (NUTS)
   : 
   Oslo
    
   (
   NO081
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Norge 
  
 
   
   Enhed
   : 
   eSender 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +47 21018800 
  
 
   
   Fax
   : 
   +47 21018801 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    TED eSender 
   
 
    
   
  
   
   Bekendtgørelsens ID
   : 
   0dbd4582-b309-4211-a583-add4fe4b1e88
     -  
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesundertype
   : 
   29 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   19/03/2025
    
   13:40:28 (UTC) 
  
 
   
   Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
   : 
   19/03/2025
    
   13:45:28 (UTC) 
  
 
   
   Bekendtgørelsens officielle sprog
   : 
   dansk 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   185390-2025 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   57/2025 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   21/03/2025