23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 038-068938
Offentliggjort
23.02.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Landsbyggefonden

Vindere

Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne

(17.11.2017)
Statens Byggeforskningsinstitut (SBi)
A. C. Meyers Vænge 15
2451 København SV

Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne

(17.11.2017)
VIVE — Det Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd
Herluf Trollesgade 11
1052 København K

Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne


Landsbyggefonden

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Landsbyggefonden
62475412
Studiestræde 50
København V
1554
Danmark
Kontaktperson: Aviaja Julie Sigsgaard
Telefon: +45 33762149
E-mail: ajs@lbf.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.lbf.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://lbf.dk/om-lbf/udbud-af-boligsocial-evaluering/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Boliger og offentlige faciliteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om evaluering af Landsbyggefondens boligsociale indsatser finansieret af 2015-18 midlerne.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72316000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Evaluering af de boligsociale indsatser finansieret af Landsbyggefondens 2015-18 midler. Evalueringen skal undersøge effekt og resultater af indsatserne i forhold til de 3 målsætninger:

1) Brud med negativ social arv, herunder uddannelse og beskæftigelse for børn og unge, forebyggelse af ungdomskriminalitet samt trivsel og tidligt forebyggende indsats i udsatte familier.

2) Tryghed og trivsel, herunder oplevet tryghed, sammenhængskraft og handlekraft i boligområderne.

3) Strategisk styring og udvikling, herunder entydig ledelse, udvikling og fremdrift i udsatte boligområder, samarbejdet mellem boligorganisationer og kommuner på strategisk og praktisk niveau.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
73220000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører en evaluering af de boligsociale indsatser finansieret af Landsbyggefondens 2015-18 midler. Evalueringen skal undersøge effekt og resultater af indsatserne i forhold til de 3 målsætninger:

1) Brud med negativ social arv, herunder uddannelse og beskæftigelse for børn og unge, forebyggelse af ungdomskriminalitet samt trivsel og tidligt forebyggende indsats i udsatte familier.

2) Tryghed og trivsel, herunder oplevet tryghed, sammenhængskraft og handlekraft i boligområderne.

3) Strategisk styring og udvikling, herunder entydig ledelse, udvikling og fremdrift i udsatte boligområder, samarbejdet mellem boligorganisationer og kommuner på strategisk og praktisk niveau.

De boligsociale indsatser har som målsætning at løfte på både boligområde- og individniveau. Begge niveauer ønskes belyst i evalueringen. Undersøgelsen af effekt og resultater i forhold til målsætningen: »Brud med negativ social arv« knytter sig særligt til individniveauet, mens målsætningerne: »Tryghed og trivsel« samt »Strategisk styring og udvikling« særligt knytter sig til boligområdeniveauet.

Evalueringen skal tilrettelægges ud fra en kombination af kvalitative og kvantitative metoder, herunder ønskes brede effektstudier og progressionsmålinger samt dybere casestudier med fokus på årsagssammenhænge.

Som en del af evalueringen er der indlagt en option, som har fokus på implementering, herunder resultaterne af en målrettet understøttelse af de boligsociale indsatsers ledelser og udførende niveauer.

Evalueringen forventes gennemført i perioden fra 3. kvartal 2017-3. kvartal 2022. Opgaven består af en række delanalyser, således at der sker en løbende evaluering samt formidling af resultater og effekter, der bygger ovenpå eksisterende viden og bidrager til at kvalificere de boligsociale indsatser på beslutningstagende og udførende niveau.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 12 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

1) Teknisk og faglig kapacitet, jf. pkt. lll.1.3):

Mest relevante referencer i forhold til den udbudte opgave, herunder referencer vedrørende:

— Styring og udvikling på det velfærdspolitiske område

— Samarbejde mellem kommuner, den almene sektor og/eller øvrige aktører

— Kapacitetsopbygning af organisationer og lokalsamfund

— Analyser af beskæftigelse og uddannelse, forebyggelse af kriminalitet samt tidligt forebyggende indsatser

— Analyser af tryghed og trivsel

— Analyser af udsatte boligområder og målgrupper

— Effektmåling, progressionsmåling og surveys.

2) Den økonomiske aktørs økonomiske og finansielle kapacitet, jf. pkt. lll.1.2):

— vurderet på baggrund af den samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår.

Mest relevante referencer (den tekniske og faglige kapacitet) vægter højere end økonomi (den økonomiske og finansielle kapacitet).

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

I tilknytning til den del af evalueringen, der undersøger resultater og effekter i forhold til målsætningen strategisk styring og udvikling, kan der realiseres en option på i alt 1 200 000 DKK eksklusive moms. Beløbet er indeholdt i den anslåede værdi på den samlede kontrakt.

Optionen indebærer et udviklingsprojekt i 2-3 caseområder med følgende undersøgelsesspørgsmål:

Hvordan kan implementering af indsatserne understøttes, og hvilke resultater og effekter er der i forhold til implementering af kompetenceudvikling hos bestyrelser, følgegrupper, ledere, medarbejdere?

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal afgive erklæringer om, hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135 og § 136. Oplysningerne skal afgives i ESPD'et.

Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD-dokument.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen og/eller teknisk/faglige formåen, skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt ESPD-dokument.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Den økonomiske og finansielle kapacitet vurderes på baggrund af oplysninger om den økonomiske aktørs samlede årsomsætning samt soliditetsgrad for de 3 seneste disponible regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes i procent som egenkapitalen divideret med de samlede aktiver.

Disse oplysninger angives i ESPD'et.

I tilfælde, hvor ansøgeren udgør et konsortium, foretages vurderingen som en samlet overordnet vurdering af konsortiets deltagere.

I tilfælde, hvor ansøgeren baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, foretages vurderingen med udgangspunkt i hovedleverandørens økonomi.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Den tekniske og faglige kapacitet vurderes på baggrund af en referenceliste vedrørende opgaver af samme eller lignende art som den udbudte, herunder af tilsvarende kompleksitet og/eller størrelse, inden for de seneste 5 år. Referencelisten skal indeholde 1) Kundens navn, 2) Opgavens indhold og samlede størrelse,

3) Beskrivelse af, hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven, 4) Tidsperiode for opgavens udførelse, 5) Kortfattet begrundelse for referencens relevans for den aktuelle opgave. Referencelisten angives i ESPD'et.

I tilfælde, hvor ansøgeren udgør et konsortium, foretages vurderingen som en samlet vurdering.

I tilfælde, hvor ansøgeren baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, foretages vurderingen med udgangspunkt i hovedleverandøren.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/03/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 18/04/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ansøgning om prækvalifikation skal afgives i ESPD-dokumentet, der sendes i XML-format vedhæftet e-mail til den anførte kontaktperson pkt. l.1).

En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens §§ 135-136.

Ordregiver kan på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren anmode tilbudsgiver om at fremlægge (endelig) dokumentation for de forhold, der er blevet erklæret i ESPD-dokumentet jf. udbudslovens § 151, stk. 2. Ordregiver forventer at iværksætte denne procedure samtidig med underretning om, hvilke ansøgere der opfordres til at afgive indledende tilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: nh@naevneneshus.dk

Internetadresse:www.naevneneshus.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor Landsbyggefonden har sendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Bortset fra klager over ikke at være blevet prækvalificeret, der indgives, som anført ovenfor, skal klager være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at Landsbyggefonden har offentliggjort en bekendtgørelse i EU-Tidende om, at Landsbyggefonden har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen blev offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Center for Udbudsregler
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/02/2017

Send til en kollega

0.047