5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
51100000
Installation af elektrisk og mekanisk udstyr
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
45300000
Udførelse af bygningsinstallationer,
45311100
Installation af el-ledninger,
45314300
Kabelinfrastruktur,
45314310
Kabellægningsarbejder,
45316200
Installation af signaludstyr,
45317100
Elinstallation til pumpeudstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger
:
Leveringsstedet kan være alle vores lokationer i dækningsområdet, som er Esbjerg og Varde kommuner.
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/04/2025
Varigheds slutdato
:
01/01/2099
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Yderligere oplysninger i TED Der kan ikke tildeles kontrakt til virksomheder, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO´s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for ansøgere etableret i det pågældende land, jf. udbudslovens § 134 a. Ansøgere som ønsker mulighed for at blive prækvalificeret, og dermed optaget i dynamisk indkøbssystem, skal indsende udfyldt og underskrevet Bilag E: Tro og loveerklæring Forordning 2022/576 Den udbudte kontrakt er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 som ændret ved forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022. Den udbudte kontrakt kan således ikke tildeles til en russisk virksomhed, en russisk kontrolleret virksomhed eller en virksomhed, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en russisk virksomhed eller en russisk kontrolleret virksomhed, jf. den nærmere afgrænsning i forordningens artikel 5k, stk. 1. Ansøgere som ønsker mulighed for at blive prækvalificeret, og dermed optaget i dynamisk indkøbssystem, skal indsende udfyldt og underskrevet Bilag H - Fortrolighedserklæring. DIN Forsyning Spildevand A/S, benævnes herefter som Ordregiver, kan efter afholdelse af nærværende udbud benytte det dynamiske indkøbssystem til miniudbud af fiberteknisk arbejde. De øvrige selskaber, som er tilknyttet DIN Forsyning A/S, kan ligeledes benytte det dynamiske indkøbssystem efterfølgende. Ordregiver vil etablere et dynamisk indkøbssystem uden en dato for afslutning, hvilket betyder, at løbetiden for dynamisk indkøbssystem er ubegrænset. Det følger af det såkaldte "opdel eller forklar"-princip, at ordregiver har pligt til at opdele udbudte kontrakter i mindre opgaver. Ordregiver har valgt at løse denne udfordring ved at definere intervallet for opgaver, som skal udbydes i miniudbud via dynamisk indkøbssystem, til at spænde fra 50.000 kr. til 1.500.000 kr. Ansøger skal opfylde følgende krav til ansøgers egnethed, jf. udbudslovens § 141, stk. 2, hvor Ansøger skal have tilknyttet en autoriseret elinstallatør, når der udføres opgaver for Ordregiver. Ansøger skal opfylde følgende krav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 154, hvor Ansøger skal have haft en positiv egenkapital gennemsnitlig over de seneste 3 regnskabsår Ansøger skal opfylde følgende krav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 155, hvor Ansøger skal have relevante erfaringer med levering af fiberteknisk arbejde i form af minimum tre sammenlignelige og acceptable referencer indenfor de seneste 3 år Med ”relevante og betydelige erfaringer” menes, at hver enkelt reference minimum har haft et omfang svarende til en kontraktværdi på kr. minimum 50.000, og at referencerne tilsammen dokumenterer: 1. Erfaring med fiberteknisk arbejde 2. Erfaring med anvendelse af kvalitetssikringsprocedurer ifm. opgaver 3. Erfaring med udarbejdelse af APV’er ved eksempelvis ”farligt arbejde” Beskrivelsen bedes indeholde oplysning om ansøgers rolle i opgavevaretagelsen, kunden og årstal for leverancen. Der skal angives minimum tre referencer, og der kan angives maksimum fem reference Spørgsmål stilles i EU-Supply ved at klikke ”Send spørgsmål” under fanen ”Kommunikation”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på ”Send” fremsendes spørgsmålet til Ordregiver. Ansøger, andre enheder og sammenslutninger skal, på Ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 144 og 152. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en Ansøger om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at Ansøger ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser, at Ansøger ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at Ansøgeren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske Ansøgere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis den vindende Ansøger er en udenlandsk virksomhed, skal denne fremlægge tilsvarende dokumentation i den version og/eller fra de myndigheder, som er relevante i den vindende Ansøgers hjemland. En filial af en udenlandsk virksomhed betragtes som en udenlandsk virksomhed. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, hvis Ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Ansøger skal ikke fremlægge dokumentation for, at Ansøger ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det Ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at Ansøgeren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En Ansøger, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre Ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor Ansøger ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en Ansøger, hvis Ordregiver har meddelt Ansøger, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Hvis Ansøger baserer sig på andre virksomheders kapacitet, vedlægges støtteerklæring underskrevet af støttende enheder. Afgives tilbud af et konsortium, skal de krævede oplysninger afgives for hver deltager i konsortiet i særskilte ESPD for hver konsortiedeltager. Konsortiedeltagerne skal i ESPD’et angive, hvilken konsortiedeltager der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå kontrakter med Ordregiver. Desuden skal de enkelte deltagere i konsortiets ydelser/roller angives i ESPD’et. Ansøger, andre enheder og konsortier skal på Ordregivers opfordring fremlægge dokumentation i henhold til udbudsloven § 144 og 152 for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et i forbindelse med tilbuddet. Ordregiver forbeholder sig ret til at anmode Ansøger om at godtgøre, at samme juridiske enheds deltagelse i flere tilbud ikke medfører mulighed for gensidigt at påvirke indholdet af de forskellige Ansøgeres tilbud, herunder at der ikke følges en praksis, som kan true gennemsigtigheden og fordreje konkurrencen mellem de bydende. Hvis dette ikke kan godtgøres, forbeholder Ordregiver sig ret til at afvise en sådan Ansøger.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Beskrivelse
:
vægtningen af underkriteriet pris indgår som et interval på 50-70%. Den endelige konkrete vægtning fastsættes i forbindelse med det konkrete indkøb
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
70,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Beskrivelse
:
vægtningen af underkriteriet kvalitet indgår som et interval på 30-50%. Den endelige konkrete vægtning fastsættes i forbindelse med det konkrete indkøb
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Dynamisk indkøbssystem, som kun kan bruges af købere, der er nævnt i denne bekendtgørelse
Det dynamiske indkøbssystem er bragt til ophør
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
Klagevejledning: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/ Nævnets klagefrister: Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
DIN Forsyning A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
DIN Forsyning Spildevand A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA