23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 049-089641
Offentliggjort
10.03.2017
Udbudstype
Annullering

Udbyder

A/S Storebælt

Udbud af glatførevarslingssystem


A/S Storebælt

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
A/S Storebælt
Vester Søgade 10
København V
1601
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Yun Linde
Telefon: +45 33416245
E-mail: udbud@sbf.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.sundogbaelt.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: infrastrukturejer

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af glatførevarslingssystem.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38120000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver udbyder hermed et glatførevarslingssystem med mulighed for at afgive sideordnede tilbud, jf. udbudslovens § 53. Under punkt II.2.4) findes en nærmere beskrivelse af den ønskede vare ligesom udbudsmaterialet endvidere indeholder en mere detaljeret beskrivelse af opgaven.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38121000
38122000
38123000
38126000
38126300
38127000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

13 vejrmålestationer fordelt på anlægget i Halskov, Østbroen, Sprogø, Vestbroen og ved Knudshoved.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Storebæltsforbindelsen råder over 13 vejrmålestationer fordelt på anlægget i Halskov, Østbroen, Sprogø, Vestbroen og ved Knudshoved. Disse målestationer er kombinerede stationer, som udfører hhv. metrologiske målinger og vejbanemålinger. Data fra målestationerne sendes direkte til Vejdirektoratet, som behandler dataene og offentliggør dem på webportalen »Vejvejr«. Samtidig bliver udvalgte data duplikeret og sendt direkte til Storebæltsforbindelsens SRO anlæg.

Storebælt ønsker et system enten som sensorer nedfræset i kørebanen eller baseret på berøringsfri detektering. Tilbudsgiver kan afgive tilbud på 1 eller begge løsninger:

Løsning 1 er baseret på sensorer nedfræset i kørebanen.

Løsning 2 er baseret på anvendelse af berøringsfri detektering evt. suppleret med spoler nedfræset i kørebanen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Drift og vedligehold / Vægtning: 35
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 35
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Der kan afgives sideordnede tilbud, jf. udbudsbetingelserne. Det betyder, at ordregiver kan modtage op til 10 tilbud.

A/S Storebælt har besluttet ikke at opdele kontrakten, da dette nødvendigvis vil forhøje prisen.

Yderligere oplysninger omkring udbuddet fremgår af udbudsmaterialet, der er tilgængeligt på hjemmesiden http://sundogbaelt.dk/udbud/

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 238-433148
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Udbud af glatførevarslingssystem

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

A/S Storebælt modtog 6 tilbud fra 3 prækvalificerede tilbudsgivere:

A/S Storebælt har foretaget en gennemgang af de modtagne, rettidigt indleverede tilbud.

A/S Storebælt har desværre måttet konstatere, at der er nogle forhold i kravspecifikationen, som er uklare. Dette har medført, der er nogle tekniske angivelser i de indkomne tilbud, som betyder, at A/S Storebælt ikke umiddelbart kan antage de fleste af tilbuddene. Således er det vurderingen, at der ikke består en tilfredsstillende konkurrencesituation. A/S Storebælt har derfor valgt at annullere udbuddet.

A/S Storebælt vil nu evaluere sine muligheder, men det er forventningen, at A/S Storebælt vil justere på kravspecifikationen med henblik på at opnå en bedre konkurrencesituation, og at der inden for de nærmeste uger indrykkes ny udbudsbekendtgørelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget organ med ansvar for mæglingsprocedurene i Danmark
Der er ikke noget organ med ansvar for mæglingsprocedurene i Danmark
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller lovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens §171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens §185,stk. 2.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715001

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
08/03/2017

Send til en kollega

0.047