23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 053-098028
Offentliggjort
16.03.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Københavns Kommune, Koncernservice

Opdateringer

Annullering
(02.06.2017)

På grund af fejl i udbudsmaterialet, ser vi os nødsaget til at annullere udbuddet.
Det udbud vil blive genudbudt på et senere tidspunkt.

Udbud af internet og netværksforbindelser


Københavns Kommune, Koncernservice

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Kommune, Koncernservice
64942212
Borups Allé 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Hanne Lilleøre Jaeger
Telefon: +45 20457852
E-mail: hanne.lilleore.jaeger@ks.kk.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://permalink.mercell.com/65900451.aspx

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://permalink.mercell.com/65900451.aspx
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://permalink.mercell.com/65900451.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af internet og netværksforbindelser.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72720000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Københavns Kommune ønsker med nærværende anskaffelse at sikre sig et fremtidssikret netværk, som er i stand til at understøtte Københavns Kommunes udvikling. Netværket skal være i stand til at understøtte »end to end« tjenester, som IP-telefoni, videokonferencer, alarmer, videoovervågning, telemedicin, videobaserede tjenester til genoptræning mm. Netværket skal også kunne understøtte en eventuel cloudbaseret sourcing af IT-systemer, på en fleksibel og standardiseret måde.

Aftalen dækker ml 500-700 forbindelser ud af den samlede volume på cirka 2 000 forbindelser i Københavns Kommune.

Den forventede årlige volume på aftalen forventes at udgøre 6-10 000 000 DKK.

Tryk her http://permalink.mercell.com/65900451.aspx

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72410000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK012
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører anskaffelse og drift af netværk, internet og relaterede sikkerhedsløsninger til Ordregivers lokationer.

Ordregiver efterspørger en netværksydelse til kommune datakommunikation (WAN). Løsningen omfatter et netværk, der skal forbinde kommunes decentrale lokationer med kommunes datacentre. WAN løsningen forventes at omfatte minimum 600 lokationer, primært beliggende i Storkøbenhavn og skal leveres med båndbredder fra 100 Mbit/s til 10 Gbit/s. Desuden skal tilbydes redundans på flere forbindelser. Derudover efterspørges yderligere forbindelseshastigheder der skal kunne etableres i kontraktperioden.

Den kommende Leverandør skal kunne etablere et netværk der understøtter Kundens behov.

Der er i den udbudte kontrakt mulighed for tilkøbe supplerende sikkerhedsydelser samt mulighed for at tilpasse volumen og indholdet af det samlede engagement.

Kontrakten løber 5 år med optioner på forlængelse 3*12 måneder.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Der er option i kontrakten på forlængelse på 3*12 mdr.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Er der flere end 3 ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene, og som opfylder minimumskravene til egnethed, vil Ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive forhandlingstilbud, lægge vægt på oplysningerne om ansøgers tekniske og faglige formåen

Ved vurderingen af, hvor relevante ansøgerens tre (3) referencer er i forhold til den pågældende ydelse, vil der lægges positivt vægt på, at de dokumenterede referencer:

o indeholder erfaring med levering af fiberforbindelser over større geografiske afstande

o Indeholder erfaring med levering af fiberforbindelser i tæt bebyggede områder

o indeholder erfaring med levering af såvel internet- og netværksforbindelser simultant

o indeholder erfaring med etablering af redundansmekanismer.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ud over option på forlængelse er optioner på supplerende sikkerhedsydelser samt mulighed for at tilpasse volumen og indholdet af det samlede engagement.

Der henvises tilbudsmaterialet for nærmere beskrivelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Tilbudsgiver skal samtidig med afgivelse af forhandlingstilbud fremlægge en serviceattest, som er udstedt af Erhvervsstyrelsen, med oplysninger om:

— Udelukkelsesgrundene vedrørende straffedomme i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 1

— Betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til Udbudslovens § 135, stk. 3

— Udelukkelsesgrunde vedrørende konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling i henhold til Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2

— Betaling af skatter og afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til Udbudslovens 137, stk. 1 nr. 7.

Tilbudsgiver skal endvidere fremlægge dokumentation for, at der ikke er grundlag for udelukkelse efter udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3, i form af:

— Tro og love-erklæring vedrørende dom eller lignende for overtrædelse af gældende skattelovgivning

Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:

— Ansøger skal have en samlet minimumsomsætning på 100 000 000 DKK/årligt de seneste 3 regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal samtidig med afgivelse af forhandlingstilbud dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved fremlæggelse af:

— Erklæring fra tilbudsgivers pengeinstitut om tilbudsgiver overholder Ordregivers mindstekrav til omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår.

Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelserne.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal i ESPD'et dokumentere 3 offentlige eller private referencer indeholdende levering af ydelser i lighed med kontraktens genstand med minimum 10 fiberforbindelser til enkelt-lokationer, der er udført inden for det seneste kalenderår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Tilbudsgiver skal i ESPD'et eller som særskilt bilag hertil dokumentere sin tekniske og faglige formåen med:

— En udførlig beskrivelse af Ansøgers 3 offentlige eller private referencer, hvor der er sket levering til en kunde af minimum 10 fiberforbindelser til enkelt-lokationer, der er udført inden for det seneste kalenderår, og som har lighed med kontraktens genstand.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 18/04/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver skal gøre opmærksom på fristen for prækvalifikation udløber d. 18 april kl. 12. Ansøger skal angive sine 3 referencer i ESPD'et eller vedlægge særskilt bilag herom, og Ordregiver skal bemærke at der på baggrund af Ansøgers referencer vil ske en shortlistning blandt det egnede ansøgerfelt såfremt der modtages mere end tre egnede ansøgninger. Ved vurderingen af, hvor relevante ansøgerens tre (3) referencer er i forhold til den pågældende ydelse, vil der lægges positivt vægt på, at de dokumenterede referencer:

o indeholder erfaring med levering af fiberforbindelser over større geografiske afstande

o Indeholder erfaring med levering af fiberforbindelser i tæt bebyggede områder

o indeholder erfaring med levering af såvel internet- og netværksforbindelser simultant

o indeholder erfaring med etablering af redundansmekanismer.

De prækvalificerede blive inviteret til at afgive forhandlingstilbud samt deltage i forhandlingerne. Dokumentation for egnethed (serviceattest med oplysninger om de valgte udelukkelsesgrunde samt en erklæring fra Tilbudsgivers pengeinstitut om Tilbudsgiver overholder Ordregivers mindstekrav til omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår) skal fremsendes samtidigt med forhandlingstilbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, forudsat at underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren, om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk.1, jf. § 6, stk. 4.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/03/2017

Send til en kollega

0.047