23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 056-103657
Offentliggjort
21.03.2017
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg

Opdateringer

Rettelse
(25.03.2017)

II.1.4)
I stedet for:
Med henblik på en fællesoffentlig rammeaftale om telemedicinsk infrastruktur ønsker kommuner og regioner en dialog med markedet om mulighederne for en sådan. Opdragsgiverne er stadig i en proces, som endeligt skal fastlægge rammerne for et udbud. Det kan derfor endnu ikke oplyses, i hvilket regi et udbud vil blive bekendtgjort.
En telemedicinsk infrastruktur antages om minimum at skulle understøtte følgende:
Dataopsamling: Data opstår hos borger. Disse data er relevante for enten region eller kommune, som derfor opsamler dem. Af hensyn til det tværsektorielle samarbejde udstilles data endvidere over for den nationale infrastruktur, sådan at andre (regioner/kommuner/myndigheder/aktører) kan tilgå dem dér. Der indgår her elementer som sikkerhedsmodel, brugeradministration, bruger-roller, database m.m. Integrationer: Den myndighed, som opsamler data, vil have behov for systemintegrationer til andre, lokale systemer som f.eks. EPJ, EOJ og lign.
Læses:
Med henblik på en fællesoffentlig rammeaftale om telemedicinsk infrastruktur ønsker kommuner og regioner en dialog med markedet om mulighederne for en sådan. Opdragsgiverne er stadig i en proces, som endeligt skal fastlægge rammerne for et udbud. Det kan derfor endnu ikke oplyses, i hvilket regi et udbud vil blive bekendtgjort. Den telemedicinske løsning forventes at bestå af en del rettet mod borger, som skal understøtte borgerens indrapportering af data og brug og en del rettet mod de sundhedsfaglige og deres arbejde med telemedicin. samt en telemedicinsk infrastruktur. Endelig forventes en telemedicinsk infrastruktur, som understøtter dataopsamling og det tværsektorielle samarbejde samt sikrer at løsningen kan anvendes til flere sygdomsområder og med flere borgervendte løsninger. En telemedicinsk løsning antages at skulle understøtte følgende: Dataopsamling: Data opstår hos borger. Disse data er relevante for enten region eller kommune, som derfor opsamler dem.

II.2.4)
I stedet for:
Logistik, service og support: Data opstår hos borger, fordi borger er blevet forsynet med et telemedicinsk apparat, som skaber data eller fordi borger er blevet udstyret med mulighed for at indberette data via et (lokalt) system. For at sikre disse scenariers gennemførlighed i praksis, er det nødvendigt med visse services inden for logistik og support. Sådanne services er næppe en del af det, som skal anskaffes, men systemløsningen skal kunne integreres til eventuelle systemløsninger på logistik, service og support-områderne.
Skalering: Data opstår i varierende omfang. Den enkelte kommune/region kan ikke nødvendigvis styre eller forudse det konkrete behov. Det er derfor nødvendigt, at løsningen kan skaleres (op og ned) til det aktuelle behov.
Drift: Det antages, at hovedparten af kunderne vil ønske at få løsningen driftsafviklet hos leverandøren, eventuelt som en service. Samtidig må det antages, at nogle kunder vil ønske at kunne driftsafvikle løsningen i eget miljø.
Læses:
Af hensyn til det tværsektorielle samarbejde udstilles data endvidere over for den nationale infrastruktur, sådan at andre (regioner/kommuner/myndigheder/aktører) kan tilgå dem dér.
Telemedicinsk infrastruktur: Elementer som sikkerhedsmodel, brugeradministration, brugerroller, database m.m. forventes at indgå i en telemedicinsk infrastruktur. Her kan der bl.a. være behov for integrationer tilden myndighed (region/kommune), som opsamler data, hvor der vil være behov for systemintegrationer til andre, lokale systemer som f.eks. EPJ, EOJ og lign.
Logistik, service og support: En telemedicinsk infrastruktur skal kunne levere data til eventuelle systemløsninger på logistik, service og support-område. Sådanne services forventes ikke at være en del af løsningen, men snitflader vil være relevante.

II.2.14)
I stedet for:
Da de forskellige kunder antages at have lidt varierende behov, bl.a. begrundet i eventuelle allerede foretagne anskaffelser, forventes rammeaftalen at operere med et antal optioner.
I forbindelse med den tekniske dialog vil opdragsgiverne snarest offentliggøre en skitse til kravspecifikation, som kan danne grundlag for dialogen.
Læses:
Skalering: Data opstår i varierende omfang. Den enkelte kommune/region kan ikke nødvendigvis styre eller forudse det konkrete behov. Det er derfor nødvendigt, at løsningen kan skaleres (op og ned) til det aktuelle behov.
Drift: Det antages, at en del af kunderne vil ønske at få løsningen driftsafviklet hos leverandøren, andre vil eventuelt ønske løsningen leveret som en service.
Da de forskellige kunder antages at have lidt varierende behov, bl.a. begrundet i eventuelle allerede foretagne anskaffelser, forventes rammeaftalen at operere med et antal optioner og delaftaler.
I forbindelse med den tekniske dialog vil opdragsgiverne snarest offentliggøre en skitse til kravspecifikation, som kan danne grundlag for dialogen.

Høring i forhold til telemedicinsk infrastruktur


Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune, Sundhed og Omsorg
55133018
Søren Frichs Vej 36 G
Åbyhøj
8230
Danmark
Kontaktperson: Esben Wolf
Telefon: +45 41859522
E-mail: esw@aarhus.dk
NUTS-kode: DK042

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhuskommune.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Høring i forhold til telemedicinsk infrastruktur.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72310000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Med henblik på en fællesoffentlig rammeaftale om telemedicinsk infrastruktur ønsker kommuner og regioner en dialog med markedet om mulighederne for en sådan. Opdragsgiverne er stadig i en proces, som endeligt skal fastlægge rammerne for et udbud. Det kan derfor endnu ikke oplyses, i hvilket regi et udbud vil blive bekendtgjort.

En telemedicinsk infrastruktur antages om minimum at skulle understøtte følgende:

Dataopsamling: Data opstår hos borger. Disse data er relevante for enten region eller kommune, som derfor opsamler dem. Af hensyn til det tværsektorielle samarbejde udstilles data endvidere over for den nationale infrastruktur, sådan at andre (regioner/kommuner/myndigheder/aktører) kan tilgå dem dér. Der indgår her elementer som sikkerhedsmodel, brugeradministration, bruger-roller, database m.m. Integrationer: Den myndighed, som opsamler data, vil have behov for systemintegrationer til andre, lokale systemer som f.eks. EPJ, EOJ o.lign.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Logistik, service og support: Data opstår hos borger, fordi borger er blevet forsynet med et telemedicinsk apparat, som skaber data eller fordi borger er blevet udstyret med mulighed for at indberette data via et (lokalt) system. For at sikre disse scenariers gennemførlighed i praksis, er det nødvendigt med visse services inden for logistik og support. Sådanne services er næppe en del af det, som skal anskaffes, men systemløsningen skal kunne integreres til eventuelle systemløsninger på logistik, service og support-områderne.

Skalering: Data opstår i varierende omfang. Den enkelte kommune/region kan ikke nødvendigvis styre eller forudse det konkrete behov. Det er derfor nødvendigt, at løsningen kan skaleres (op og ned) til det aktuelle behov.

Drift: Det antages, at hovedparten af kunderne vil ønske at få løsningen driftsafviklet hos leverandøren, eventuelt som en service. Samtidig må det antages, at nogle kunder vil ønske at kunne driftsafvikle løsningen i eget miljø.

II.2.14) Yderligere oplysninger

Da de forskellige kunder antages at have lidt varierende behov, bl.a. begrundet i eventuelle allerede foretagne anskaffelser, forventes rammeaftalen at operere med et antal optioner.

I forbindelse med den tekniske dialog vil opdragsgiverne snarest offentliggøre en skitse til kravspecifikation, som kan danne grundlag for dialogen.

II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
15/06/2017

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet forventes offentliggjort sommeren 2017 med henblik på kontraktindgåelse primo 2018. Udbudsformen fastlægges efter den tekniske dialog.

Opdragsgiverne vil gerne i kontakt med potentielle tilbudsgivere til løsningen med henblik på en drøftelse af muligheder og udfordringer. Interesserede bedes venligst fremsende anmodning om deltagelse pr. mail senest den 27.3.2017. Sammen med anmodningen bedes man fremsende en kortfattet (maks. 1 A4-side) redegørelse for ens virksomhed og erfaringer på området.

Møder med potentielle tilbudsgivere forventes derefter afholdt i uge 16, og såfremt der er for mange interesserede, vil opdragsgiverne udvælge de virksomheder, som enten har de bedste erfaringer, eller som giver et fagligt set bredt felt af deltagere.

Man bedes venligst henvende sig til Projektchef Esben Wolf, mobil: 4185 9522 / e-mail: esw@aarhus.dk.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
17/03/2017

Send til en kollega

0.046