1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Køberens retlige status
:
Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Offentlig orden og sikkerhed
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Abonnement vedr. uafhængige forskningsbaserede analyser og IT-markedsovervågning
Beskrivelse
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen har indgået en kontrakt om uafhængige forskningsbaserede analyser og IT-markedsovervågning med Gartner Danmark ApS. Direktoratet for Kriminalforsorgen har behov for adgang til en global organisation, der har specifik indsigt og kan levere forskning, analyser og IT-strategisk rådgivning til brug for en række CID-relaterede områder. Direktoratet for Kriminalforsorgen har behov for at sikre uafhængig og forskningsbaseret datagrundlag specialiseret i teknologiområdet samt rådgivning i forbindelse hermed om bl.a. best practice teknologiudvikling for Direktoratet for Kriminalforsorgens organisation. Tilgangen til den information skal danne grundlag for, at Direktoratet for Kriminalforsorgen opnår de bedst mulige forudsætninger for den videre digitalisering af kriminalforsorgen. Gartner Danmark ApS vurderes at imødekomme Direktoratet for Kriminalforsorgens behov ved at tilbyde en bred vifte af ydelser inden for it-markedsovervågning, herunder ved ubegrænset adgang til IT-strategisk rådgivning, med udgangspunkt i forskningsbaserede analyser fra en leverandøruafhængig samarbejdspartner. Kontrakten som Direktoratet for Kriminalforsorgen har indgået med Gartner Danmark ApS omfatter medlemsbaserede tjenester, herunder uafhængige og objektive analyser af teknologi, modeller, metoder og best-practice inden for it-strategi, patenteret forskningsproces, lokale sprogrådgivere og kundekontakter, med global såvel som national indsigt. De af kontrakten omfattede ydelser tilbydes til en fast årlig pris for et mindre antal navngivne personer i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Prisen inkluderer adgang til personlig rådgivning fra eksperter og analytikere i nær tilknytning til det uafhængige materiale, der stilles til rådighed via de medlemsbaserede tjenester, benchmarkingværktøj, konferencer, webinarer mv.
Identifikator for proceduren
:
442a6092-9f88-44a1-a51d-53e004c15cdc
Tidligere bekendtgørelse
:
d53f081a-d5f1-463a-8592-1ffd5ff1b86f-01
Intern ID
:
24-1206
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72221000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser,
73000000
Forsknings- og udviklingsvirksomhed og hermed beslægtet konsulentvirksomhed,
79311300
Analyse af undersøgelse
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 448 994,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Direkte tildeling til Gartner Danmark ApS
Beskrivelse
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen har indgået en kontrakt om uafhængige forskningsbaserede analyser og IT-markedsovervågning med Gartner Danmark ApS. Direktoratet for Kriminalforsorgen har behov for adgang til en global organisation, der har specifik indsigt og kan levere forskning, analyser og IT-strategisk rådgivning til brug for en række CID-relaterede områder. Direktoratet for Kriminalforsorgen har behov for at sikre uafhængig og forskningsbaseret datagrundlag specialiseret i teknologiområdet samt rådgivning i forbindelse hermed om bl.a. best practice teknologiudvikling for Direktoratet for Kriminalforsorgens organisation. Tilgangen til den information skal danne grundlag for, at Direktoratet for Kriminalforsorgen opnår de bedst mulige forudsætninger for den videre digitalisering af kriminalforsorgen. Gartner Danmark ApS vurderes at imødekomme Direktoratet for Kriminalforsorgens behov ved at tilbyde en bred vifte af ydelser inden for it-markedsovervågning, herunder ved ubegrænset adgang til IT-strategisk rådgivning, med udgangspunkt i forskningsbaserede analyser fra en leverandøruafhængig samarbejdspartner. Kontrakten som Direktoratet for Kriminalforsorgen har indgået med Gartner Danmark ApS omfatter medlemsbaserede tjenester, herunder uafhængige og objektive analyser af teknologi, modeller, metoder og best-practice inden for it-strategi, patenteret forskningsproces, lokale sprogrådgivere og kundekontakter, med global såvel som national indsigt. De af kontrakten omfattede ydelser tilbydes til en fast årlig pris for et mindre antal navngivne personer i Direktoratet for Kriminalforsorgen. Prisen inkluderer adgang til personlig rådgivning fra eksperter og analytikere i nær tilknytning til det uafhængige materiale, der stilles til rådighed via de medlemsbaserede tjenester, benchmarkingværktøj, konferencer, webinarer mv.
Intern ID
:
24-1206
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72221000
Konsulentvirksomhed i forbindelse med forretningsanalyser,
73000000
Forsknings- og udviklingsvirksomhed og hermed beslægtet konsulentvirksomhed,
79311300
Analyse af undersøgelse
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Der indgår ingen optioner i kontrakten.
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
36
Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 448 994,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Der er ikke anvendt tildelingskriterier i traditionel forstand ved tildelingen af kontrakten, da denne er indgået efter udbudsproceduren for forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i overensstemmelse med udbudslovens § 80, stk. 3. Angivelsen af tildelingskriteriet skyldes udelukkende, at udfyldning af feltet er obligatorisk.
Kategori for tildelingskriteriet fast værdi:
Fast værdi (i alt)
Tildelingskriterium talværdi
:
100,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for mægling
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der udfører betalingen
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
3 448 994,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen har indgået en kontrakt om uafhængige forskningsbaserede analyser og IT-markedsovervågning med Gartner Danmark ApS, idet Direktoratet for Kriminalforsorgen har vurderet, at der kun er en leverandør, der kan levere den service der efterspørges, jf. nærmere nedenfor. Direktoratet for Kriminalforsorgen har indledningsvist analyseret markedet og har i den forbindelse ikke konstateret andre leverandører, som tilbyder en samlet løsning, der kombinerer uafhængig forskning og analyse specialiseret i teknologiområdet, og hvor der kan opnås rådgivningsydelser med udgangspunkt heri, bl.a. fra de specialister, der foretager analyserne og som samtidigt har omfattende global og national indsigt. Eftersom der kun er én leverandør på markedet, der kan levere det efterspurgte, ansås det ikke for hensigtsmæssigt at afholde en fuldstændig konkurrence på markedet (særligt hensyn til principperne om økonomisk forsvarlig forvaltning), når der i realiteten kun vil være én tilbudsgiver til stede. På den baggrund har Direktoratet for Kriminalforsorgen vurderet, at det kun er Gartner Danmark ApS, som kan levere ydelserne. Dette medfører, at kontrakten kun kan tildeles Gartner Danmark ApS, da de er eneleverandør, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Gartner Danmark ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Gartner Danmark ApS
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
3 448 994,00
DKK
Tilbuddet blev rangordnet
:
nej
Koncessionsværdi:
Tilbuddet er et alternativt tilbud
:
nej
Underentreprise
:
Nej
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
24-1206
Titel
:
Kontrakt om IT markedsovervågning og analyser
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
01/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/04/2025
Organisation, der underskriver kontrakten
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
1
Udvalg af tilbud
:
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi
:
3 448 994,00
DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi
:
3 448 994,00
DKK
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Direktoratet for Kriminalforsorgen
Registreringsnummer
:
53383211
Postadresse
:
Strandgade 100
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Emma Marie Jensen
Telefon
:
+45 31178716
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation med ansvar for mægling
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Gartner Danmark ApS
Den økonomiske operatørs størrelse
:
Lille virksomhed
Registreringsnummer
:
12516835
Postadresse
:
Philip Heymanns Allé 7
By
:
Hellerup
Postnummer
:
2900
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
45 58 64 00
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
ffb4f0f2-c63e-4d8e-a7c2-da6c74e4e6c9
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
08/05/2025
07:21:31 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
08/05/2025
08:00:53 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
300146-2025
EUT-S-nummer
:
90/2025
Offentliggørelsesdato
:
12/05/2025