23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hørsholm Kommune

Udbud af kontrakt om levering af pladsanvisningsløsning til Hørsholm Kommune


Hørsholm Kommune

305131-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om levering af pladsanvisningsløsning til Hørsholm Kommune
OJ S 91/2025 13/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hørsholm Kommune
E-mail jfa@horsholm.dk
Køberens retlige status Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om levering af pladsanvisningsløsning til Hørsholm Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af et Pladsanvisningssystem (som en service) til Hørsholm Kommune.Ordregiver har siden november 2016 anvendt pladsanvisningssystemet IST Pladsanvisning. Kontrakten skiftede i 2022 til KMD, men genudbydes nu på baggrund af en klage over det foretagne udbud.Hørsholm Kommune ønsker et digitalt pladsanvisningssystem på dagtilbudsområdet som har det formål, at borgere selv kan booke et kommunalt eller selvejende dagtilbud i kommunen samt, at understøtte administrationen af visitation af dagtilbudspladser til børn, som benytter et eller flere af følgende pasningstilbud uden for kommunen:Dagtilbud 0-5 årSkolefritidsordninger i henhold til folkeskolelovens § 3 m.m.KlubberPrivate pasningsordningerPrivate institutionerPasning af egne børnKontraktens indhold omfatter følgende hovedelementer:Implementering af pladsanvisningssystem herunder bookingsystemInitialuddannelseDrift og vedligeholdHelpdesk og support
Identifikator for proceduren 3f5f8155-48d5-4b18-b61c-5e5bdf231342
Tidligere bekendtgørelse 6852-2025
Intern ID 240930511
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud. Udbuddet gennemføres i henhold til med udbudslovens §§ 56-57 (lovbekendtgørelse nr. 10 af 6. januar 2023 med senere ændringer).
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om levering af pladsanvisningsløsning til Hørsholm Kommune
Beskrivelse Udbuddet vedrører levering af et Pladsanvisningssystem (som en service) til Hørsholm Kommune.Ordregiver har siden november 2016 anvendt pladsanvisningssystemet IST Pladsanvisning. Kontrakten skiftede i 2022 til KMD, men genudbydes nu på baggrund af en klage over det foretagne udbud.Hørsholm Kommune ønsker et digitalt pladsanvisningssystem på dagtilbudsområdet som har det formål, at borgere selv kan booke et kommunalt eller selvejende dagtilbud i kommunen samt, at understøtte administrationen af visitation af dagtilbudspladser til børn, som benytter et eller flere af følgende pasningstilbud uden for kommunen:Dagtilbud 0-5 årSkolefritidsordninger i henhold til folkeskolelovens § 3 m.m.KlubberPrivate pasningsordningerPrivate institutionerPasning af egne børnKontraktens indhold omfatter følgende hovedelementer:Implementering af pladsanvisningssystem herunder bookingsystemInitialuddannelseDrift og vedligeholdHelpdesk og support
Intern ID 240930511
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 120   Måneder
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Til brug for evalueringen af underkriteriet ”Kvalitet” vil Ordregiver anvende en pointmodel, der udmønter evalueringen af det enkelte delkriterium i point. Underkriteriet ”Kvalitet” vil blive evalueret absolut, det vil sige udelukkende i forhold til skalaen under afsnit 6.4.2 i udbudsbetingelserne. Der gives for det enkelte delkriterium et point på en skala fra 0 til 10, hvor 0 er laveste, og 10 er højeste pointscore ud fra nedenstående: Den opnåede pointscore for hvert delkriterie vægtes med den i udbudsbetingelsernes afsnit 6.1 angivne vægtning, hvorved der beregnes en vægtet score for hvert enkelt delkriterium. Når alle delkriterier er evalueret og har fået tildelt en pointscore, som er blevet vægtet med deres individuelle vægtning som beskrevet i udbudsbetingelsernes afsnit 6.1., lægges de enkelte vægtede point sammen og ganges med vægtningen for kriteriet ”Kvalitet”, hvorved den endelige score for kvalitet fremkommer. Evalueringen af delkriteriet har den vægtning, der er angivet i udbudsbetingelsernes afsnit 6.1 ovenfor.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse Ved evalueringen af underkriteriet ”Pris” lægges der vægt på den laveste samlede evalueringstekniske pris, jf. afsnit 6.1. i udbudsbetingelserne. Evaluering af prisen foretages på baggrund af det af tilbudsgivers udfyldte Bilag 03 - Vederlag og betalingsplan. Pris vægter 30 % i evalueringen. Evalueringsprisen opgøres som en samlet teknisk tilbudssum beregnet over den samlede kontraktperiode inkl. optioner. Prisen omregnes til procentvise forskelle i forhold til tilbuddet med laveste pris og ganges herefter med 30%. Bemærk: En ikke-udfyldt post eller en post udfyldt med tegn eller bogstaver i Bilag 03 - Vederlag og betalingsplan vil af Ordregiver blive erstattet af den højst tilbudte pris + 50 % på den specifikke post. Herefter vil Ordregiver omregne den samlede evalueringstekniske pris til point efter følgende metode: De indkomne tilbud tildeles point for ”Pris” efter en lineær model, hvor det tilbud som ligger X procent lavere end targetprisen for tilbuddene, vil blive tildelt det maksimale antal point = 10, og det tilbud som ligger X procent over targetprisen for tilbuddene, vil blive tildelt det minimale antal point = 0. Point vil blive afrundet til to decimaler. Øvrige tilbudte priser tildeles herefter point efter en lineær interpolation mellem de to yderpunkter. Formlen til beregning er som følger: Point = minimumpoint + (maksimumpoint - minimumpoint) * (1 - (tilbudspris - LP) / (HP - LP)). X er fastsat til 20 %. Minimumspoint = 0. Maksimumpoint = 10. LP er targetpris minus 20 %. HP er targetpris plus 20 %. Targetprisen fastsættes til DKK 12.000.000. Targetprisen er et udtryk for Ordregivers anslåede evalueringstekniske pris. Hvis en tilbudsgiver tilbyder en evalueringsteknisk pris, der ikke kan indeholdes i spændet på targetpris +/- 20%, vil tilbuddet blive betragtet som ukonditionsmæssigt.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 10 875 004,67   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn KMD A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator KMD's tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 10 875 004,67   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Genudbud af pladsanvisningssystem
Dato for indgåelse af kontrakten 22/04/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hørsholm Kommune
Registreringsnummer 70960516
Postadresse Slotsmarken 13
By Hørsholm
Postnummer 2970
Landsdel (NUTS) Nordsjælland   ( DK013 )
Land Danmark
Enhed Jørgen Fabricius
E-mail jfa@horsholm.dk
Telefon +45 24930268
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-0005
Officielt navn KMD A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 26911745
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail info@kmd.dk
Telefon 44601000
Internetadresse https://www.kmd.dk/
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg   ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 32e8f192-c905-4397-abf3-ac3c57f9b40d   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 09/05/2025   07:56:52 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 305131-2025
EUT-S-nummer 91/2025
Offentliggørelsesdato 13/05/2025

Send til en kollega

0.062