23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
13.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Hovedstadens Beredskab I/S

Indkøb af kredsløbsapparat til brug ved brandindsatser


Hovedstadens Beredskab I/S

306335-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr – Indkøb af kredsløbsapparat til brug ved brandindsatser
OJ S 91/2025 13/05/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Hovedstadens Beredskab I/S
E-mail michau@hbr.dk
1.1.
Køber
Officielt navn Metroselskabet I/S
E-mail jds@m.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Indkøb af kredsløbsapparat til brug ved brandindsatser
Beskrivelse Ordregiver har behov or at købe at antal kredsløbsapparater til brug ved indsatser i Københavns Metro.Hovedstadens Beredskab skal udskifte de nuværende BG4 kredsløbsapparater (apparater med lang indsatstid) med nye og tidssvarende. Apparaterne indgår i den risikobaserede dimensionering og er en forudsætning for at HBR kan foretage indsatser i objekter som, Metroen, tunneller og større parkeringskældre. Apparaterne er forsynet med en 2L oxygenflaske, der giver mulighed for op til 4 timers indsatstid.Det er er et krav at kredløbsapparaterne skal kunne forsyne med ilt i op til 240 min. (4 timer), afhængig af arbejdsbelastning.Det er ligeledes et krav at kredsløbsapparaterne er forsynet med en løsning der sikrer køling af indåndingsluften. Løsningen skal sikre at indåndingsluften ikke bliver så varm at den er til gene eller skade for indsatsmandskabet.
Identifikator for proceduren 154be806-b11e-4c1f-8258-d11c8550ff0e
Intern ID 25/6165
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35000000   Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35800000   Personlig udrustning og støtteudstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Indkøb af kredsløbsapparat til brug ved brandindsatser
Beskrivelse Ordregiver har behov or at købe at antal kredsløbsapparater til brug ved indsatser i Københavns Metro.Hovedstadens Beredskab skal udskifte de nuværende BG4 kredsløbsapparater (apparater med lang indsatstid) med nye og tidssvarende. Apparaterne indgår i den risikobaserede dimensionering og er en forudsætning for at HBR kan foretage indsatser i objekter som, Metroen, tunneller og større parkeringskældre. Apparaterne er forsynet med en 2L oxygenflaske, der giver mulighed for op til 4 timers indsatstid.Det er er et krav at kredløbsapparaterne skal kunne forsyne med ilt i op til 240 min. (4 timer), afhængig af arbejdsbelastning.Det er ligeledes et krav at kredsløbsapparaterne er forsynet med en løsning der sikrer køling af indåndingsluften. Løsningen skal sikre at indåndingsluften ikke bliver så varm at den er til gene eller skade for indsatsmandskabet.
Intern ID 25/6165
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  35000000   Sikkerheds-, brandbekæmpelses, politi- og forsvarsudstyr
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  35800000   Personlig udrustning og støtteudstyr
Mængde 194   stykker
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Bilag 1 Kravspecifikation
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet
Beskrivelse Se kravspecifikation
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Se kravspecifikation
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Hovedstadens Beredskab I/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Hovedstadens Beredskab I/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Metroselskabet I/S
Organisation, der udfører betalingen Metroselskabet I/S
Organisation, der underskriver kontrakten Metroselskabet I/S
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 9 080 000,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse En grundig markedsafklaring tydeliggør, at der alene findes én potentiel tilbudsgiver. Udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 giver mulighed for at anvende udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse når varen alene kan levers af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager. Da der ikke findes et rimeligt alternativ, og situationen er objektiv eksklusiv, vælges udbud med forhandling uden forudgående bekendtgørelse til at foretage indkøbet.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Dräger Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 25/6165
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 24/10126
Titel Aftale om levering af BG4 Kredsløbsapparater
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 02/05/2025
Organisation, der underskriver kontrakten Metroselskabet I/S
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Dräger Danmark A/S
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Hovedstadens Beredskab I/S
Registreringsnummer 35440178
Postadresse Bag Rådhuset 3
By København V
Postnummer 1550
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Michael Borum Hauge
E-mail michau@hbr.dk
Telefon +45 33431000
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Metroselskabet I/S
Registreringsnummer 30823699
Postadresse Metrovej 5
By København S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Jens Dlugosch Sonne
E-mail jds@m.dk
Telefon +45 7242 4984
Internetadresse https://metroselskabet.dk/
Denne organisations roller
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser tiltænkt andre købere
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Dräger Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 56523014
Postadresse Lyskær 9 B
By Herlev
Postnummer 2730
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Kenni Alberts
Telefon 44500000
Internetadresse https://www.draeger.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 34ae365a-2971-4dd9-a93e-136901c32552   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 12/05/2025   12:14:01 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 12/05/2025   12:14:34 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 306335-2025
EUT-S-nummer 91/2025
Offentliggørelsesdato 13/05/2025

Send til en kollega

0.047