1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lejerbo
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af computere og tilbehør
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Lejerbo og de almene boligorganisationer, der til enhver tid er administreret af Lejerbo, at indhente tilbud på rammeaftale om levering af computere og tilbehør. Lejerbo forventer at indgå rammeaftale med én leverandør. Udbuddet gennemføres som et fælles udbud af Lejerbo og de almene boligorganisationer, der til enhver tid er administreret af Lejerbo. Lejerbo er den ansvarlige for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse, og eventuel rammeaftale vil skulle indgås med Lejerbo. Den indgåede rammeaftale kan således benyttes af Lejerbo og de almene boligorganisationer, der til enhver tid er administreret af Lejerbo.
Identifikator for proceduren
:
d0f69730-de6b-4677-8fb3-d8bf38855744
Tidligere bekendtgørelse
:
27e73441-1717-4332-b2d8-e615cc007765-01
Intern ID
:
404421
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, hvilket indebærer, at enhver har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
30000000
Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
30200000
Edb-maskiner og -artikler,
30210000
Databehandlingsmaskiner (hardware),
30213000
Pc'er,
30213100
Bærbare datamater,
30230000
Computerrelateret udstyr
2.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Hovedleveringsstedet er hos Lejerbo (NUTS-kode DK011). Rammeaftalens varer og ydelser skal dog leveres i hele landet (NUTS-kode DK0) til alle almene boligorganisationer administreret af Lejerbo, der måtte benytte rammeaftalen.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
11 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Den angivne kontraktværdi er udtryk for den evalueringstekniske pris for alle tre delkriterier lagt sammen. Det bemærkes, at hvert delkriterium består af flere poster, hvor tilbudsgiverne har tilbudt en enhedspris for hver post. Hver post har i evalueringen vægtet forskelligt. De vægtede enhedspriser giver sammenlagt den samlede evalueringstekniske pris for hvert delkriterium.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af computere og tilbehør
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Lejerbo og de almene boligorganisationer, der til enhver tid er administreret af Lejerbo, at indhente tilbud på rammeaftale om levering af computere og tilbehør. Lejerbo forventer at indgå rammeaftale med én leverandør. Udbuddet gennemføres som et fælles udbud af Lejerbo og de almene boligorganisationer, der til enhver tid er administreret af Lejerbo. Lejerbo er den ansvarlige for udbuddets tilrettelæggelse og gennemførelse, og eventuel rammeaftale vil skulle indgås med Lejerbo. Den indgåede rammeaftale kan således benyttes af Lejerbo og de almene boligorganisationer, der til enhver tid er administreret af Lejerbo.
Intern ID
:
404421
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
30000000
Kontor- og edb-maskiner, -udstyr og -artikler, herunder ikke møbler og softwarepakker
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
30200000
Edb-maskiner og -artikler,
30210000
Databehandlingsmaskiner (hardware),
30213000
Pc'er,
30213100
Bærbare datamater,
30230000
Computerrelateret udstyr
5.1.2.
Udførelsessted
Land
:
Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger
:
Hovedleveringsstedet er hos Lejerbo (NUTS-kode DK011). Rammeaftalens varer og ydelser skal dog leveres i hele landet (NUTS-kode DK0) til alle almene boligorganisationer administreret af Lejerbo, der måtte benytte rammeaftalen.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
4
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Rammeaftalens varighed er 12 måneder. Rammeaftalen kan af Lejerbo med et varsel på 1 måned forlænges i op til 3 x 12 måneder. Rammeaftalens maksimale længde er således 48 måneder.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
5 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
11 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Den angivne kontraktværdi er udtryk for den evalueringstekniske pris for alle tre delkriterier lagt sammen. Det bemærkes, at hvert delkriterium består af flere poster, hvor tilbudsgiverne har tilbudt en enhedspris for hver post. Hver post har i evalueringen vægtet forskelligt. De vægtede enhedspriser giver sammenlagt den samlede evalueringstekniske pris for hvert delkriterium.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet består af tre delkriterier: 1) Bærbare computere (60 %). 2) Optioner (30 %). 3) Tilbehør (10 %). Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 11.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
45,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Underkriteriet består af to delkriterier: 1) Materialernes robusthed (50 %). 2) Skærmstørrelse (50 %). Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 11.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
20,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Bæredygtighed
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 11.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
25,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Brugervenlighed
Beskrivelse
:
Der henvises til udbudsbetingelsernes afsnit 11.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
henhold til lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: 1) 6 måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lejerbo
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
:
Lejerbo
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
10 974,50
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
COMM2IG A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af computere og tilbehør - COMM2IG A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
10 974,50
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af computere og tilbehør - COMM2IG A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
07/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/05/2025
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter, der skabte rammeaftalen
:
801120-2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lejerbo
Registreringsnummer
:
18213419
Afdeling
:
DLA Piper Denmark Advokatpartnerselskab
Postadresse
:
Gammel Køge Landevej 26
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Nick Bronstein
Telefon
:
+45 12345678
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
COMM2IG A/S
Registreringsnummer
:
20719907
Postadresse
:
Kokkedal Industripark 104
By
:
Kokkedal
Postnummer
:
2980
Landsdel (NUTS)
:
Nordsjælland
(
DK013
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 53394099
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
b6912203-2f1b-4713-a026-774d8dbc9d48
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
14/05/2025
08:30:17 (UTC) Western European Time, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
14/05/2025
08:30:58 (UTC) Western European Time, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
314146-2025
EUT-S-nummer
:
93/2025
Offentliggørelsesdato
:
15/05/2025