23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
23.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Landsbyggefonden

Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer


Landsbyggefonden

332582-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
OJ S 99/2025 23/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Landsbyggefonden
E-mail hju@lbf.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden ("Ordregiver") at indhente tilbud på levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af et Stamdatasystem og ESDH-System samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre Systemer. Kontrakten omfatter levering og drift af Ordregivers Huslejeregister. Huslejeregistret indeholder oplysninger om lejere og boliger i den almene sektor. Systemet skal driftes i Leverandørens miljø. Kontrakten omfatter tillige levering af et system til håndtering af Ordregivers Stamdataregister. Stamdataregistret er et register over alle almene boliger i Danmark. Registret modtager primært data fra Social- og Boligstyrelsens system BOSSINF (STB) og anvendes som udgangspunkt for alle Ordregivers selvbetjeningsløsninger, ligesom data videregives til en række aftagere bl.a. Danmarks Statistik. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Kontrakten omfatter endvidere levering af et ESDH-system til håndtering af Ordregivers sags- og journalindex. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Ordregiver har flere fokusområder for Systemerne, og der skal især fremhæves: Datakvalitet, optimal drift, samt tilgængelighed og integrationer til andre systemer. Derudover skal rettidig levering og stabil drift til enhver tid prioriteres i forhold til nye ikke velafprøvede funktionaliteter. Der er således tale om Systemer, der særligt stiller skærpede krav til Leverandøren for så vidt angår integriteten af data, fortrolighed og tilgængelighed. Det forventes således, at Leverandøren til enhver tid tester og indestår for integriteten og fuldstændigheden af de data, der behandles i Systemerne. Leverandøren skal sikre, at Systemerne kan flyttes og migreres til et andet driftsmiljø uden unødige komplikationer, hvis Ordregiver i Kontraktens løbetid ønsker at fremsætte en ændringsanmodning herom. Kontrakten stiller desuden krav til, at Leverandøren vedligeholder Systemerne, og Leverandøren skal sikre, at Systemerne fungerer korrekt. Leverandøren skal tillige sikre, at Stamdatasystemet og ESDH-Systemet har den bedst muligt optimerede drift i Ordregivers it-miljø i hele Kontraktens løbetid.
Identifikator for proceduren 08af05ad-bd42-41b0-bac4-0211a7d45131
Tidligere bekendtgørelse 800b52a7-46bd-4105-8621-ffba6eed4097-01
Intern ID 405251
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, hvilket indebærer, at kun prækvalificerede tilbudsgivere har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72253200   Systemsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72268000   Levering af programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Efter anmodning fra Odregiver, er Leverandøren forpligtet til at lade sine medarbejdere levere Ydelserne fra Ordregivers lokaler, jf. Kontraktens Bilag 10 (Samarbejde).
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Den oplyste kontraktværdi på 11.239.284,50 kr. er udtryk for den samlede evalueringstekniske pris for alle tre delkriterier.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden ("Ordregiver") at indhente tilbud på levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af et Stamdatasystem og ESDH-System samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre Systemer. Kontrakten omfatter levering og drift af Ordregivers Huslejeregister. Huslejeregistret indeholder oplysninger om lejere og boliger i den almene sektor. Systemet skal driftes i Leverandørens miljø. Kontrakten omfatter tillige levering af et system til håndtering af Ordregivers Stamdataregister. Stamdataregistret er et register over alle almene boliger i Danmark. Registret modtager primært data fra Social- og Boligstyrelsens system BOSSINF (STB) og anvendes som udgangspunkt for alle Ordregivers selvbetjeningsløsninger, ligesom data videregives til en række aftagere bl.a. Danmarks Statistik. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Kontrakten omfatter endvidere levering af et ESDH-system til håndtering af Ordregivers sags- og journalindex. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Ordregiver har flere fokusområder for Systemerne, og der skal især fremhæves: Datakvalitet, optimal drift, samt tilgængelighed og integrationer til andre systemer. Derudover skal rettidig levering og stabil drift til enhver tid prioriteres i forhold til nye ikke velafprøvede funktionaliteter. Der er således tale om Systemer, der særligt stiller skærpede krav til Leverandøren for så vidt angår integriteten af data, fortrolighed og tilgængelighed. Det forventes således, at Leverandøren til enhver tid tester og indestår for integriteten og fuldstændigheden af de data, der behandles i Systemerne. Leverandøren skal sikre, at Systemerne kan flyttes og migreres til et andet driftsmiljø uden unødige komplikationer, hvis Ordregiver i Kontraktens løbetid ønsker at fremsætte en ændringsanmodning herom. Kontrakten stiller desuden krav til, at Leverandøren vedligeholder Systemerne, og Leverandøren skal sikre, at Systemerne fungerer korrekt. Leverandøren skal tillige sikre, at Stamdatasystemet og ESDH-Systemet har den bedst muligt optimerede drift i Ordregivers it-miljø i hele Kontraktens løbetid.
Intern ID 405251
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72253200   Systemsupport, 72262000   Programmeludvikling, 72268000   Levering af programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Efter anmodning fra Odregiver, er Leverandøren forpligtet til at lade sine medarbejdere levere Ydelserne fra Ordregivers lokaler, jf. Kontraktens Bilag 10 (Samarbejde).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Kontrakten træder i kraft ved begge Parters underskrivelse og løber i fire år fra Overtagelsesdagen for Stamdatasystemet og ESDH-Systemet, jf. Kontraktens punkt 33.1. Kontrakten indeholder en option på 2 x forlængelse på 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 40 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Den oplyste kontraktværdi på 11.239.284,50 kr. er udtryk for den samlede evalueringstekniske pris for alle tre delkriterier.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet "Pris" er opdelt i tre delkriterier: 1) Timepriser (70 %), 2) Fast månedligt vederlag (20 %) og 3) Fast pris for flytning (10 %). Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Ved vurdering af "Kvalitet”, vil der blive lagt vægt på tilbudsgivers opfyldelse af de fastsatte evalueringskrav. Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Ressourcer og ledelse
Beskrivelse Underkriteriet "Ressourcer og ledelse" er opdelt i to delkriterier: 1) Allokerede ressourcer (80 %) og 2) Ledelsesbevågenhed (20 %). Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.3.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til § 7, stk. 2, i lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: 1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 3) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at Ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 11 239 284,50   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Netcompany A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer - Netcompany A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 11 239 284,50   DKK
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer - Netcompany A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 29/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/05/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Landsbyggefonden
Registreringsnummer 62475412
Postadresse Studiestræde 50
By København V
Postnummer 1554
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Helle Juul
E-mail hju@lbf.dk
Telefon +45 33762123
Internetadresse https://lbf.dk/
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Netcompany A/S
Registreringsnummer 14 81 48 33
Postadresse Strandgade 3
By København K
Postnummer 1401
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail cme@netcompany.com
Telefon +45 41730298
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID faf8eed6-27f5-4712-a545-81aaf9ff7e2e   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 22/05/2025   07:53:10 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 22/05/2025   10:00:55 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 332582-2025
EUT-S-nummer 99/2025
Offentliggørelsesdato 23/05/2025

Send til en kollega

0.047