1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Landsbyggefonden
Køberens retlige status
:
Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Boliger og offentlige faciliteter
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden ("Ordregiver") at indhente tilbud på levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af et Stamdatasystem og ESDH-System samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre Systemer. Kontrakten omfatter levering og drift af Ordregivers Huslejeregister. Huslejeregistret indeholder oplysninger om lejere og boliger i den almene sektor. Systemet skal driftes i Leverandørens miljø. Kontrakten omfatter tillige levering af et system til håndtering af Ordregivers Stamdataregister. Stamdataregistret er et register over alle almene boliger i Danmark. Registret modtager primært data fra Social- og Boligstyrelsens system BOSSINF (STB) og anvendes som udgangspunkt for alle Ordregivers selvbetjeningsløsninger, ligesom data videregives til en række aftagere bl.a. Danmarks Statistik. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Kontrakten omfatter endvidere levering af et ESDH-system til håndtering af Ordregivers sags- og journalindex. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Ordregiver har flere fokusområder for Systemerne, og der skal især fremhæves: Datakvalitet, optimal drift, samt tilgængelighed og integrationer til andre systemer. Derudover skal rettidig levering og stabil drift til enhver tid prioriteres i forhold til nye ikke velafprøvede funktionaliteter. Der er således tale om Systemer, der særligt stiller skærpede krav til Leverandøren for så vidt angår integriteten af data, fortrolighed og tilgængelighed. Det forventes således, at Leverandøren til enhver tid tester og indestår for integriteten og fuldstændigheden af de data, der behandles i Systemerne. Leverandøren skal sikre, at Systemerne kan flyttes og migreres til et andet driftsmiljø uden unødige komplikationer, hvis Ordregiver i Kontraktens løbetid ønsker at fremsætte en ændringsanmodning herom. Kontrakten stiller desuden krav til, at Leverandøren vedligeholder Systemerne, og Leverandøren skal sikre, at Systemerne fungerer korrekt. Leverandøren skal tillige sikre, at Stamdatasystemet og ESDH-Systemet har den bedst muligt optimerede drift i Ordregivers it-miljø i hele Kontraktens løbetid.
Identifikator for proceduren
:
08af05ad-bd42-41b0-bac4-0211a7d45131
Tidligere bekendtgørelse
:
800b52a7-46bd-4105-8621-ffba6eed4097-01
Intern ID
:
405251
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbuddet gennemføres som udbud med forhandling, hvilket indebærer, at kun prækvalificerede tilbudsgivere har ret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72253200
Systemsupport,
72262000
Programmeludvikling,
72268000
Levering af programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Efter anmodning fra Odregiver, er Leverandøren forpligtet til at lade sine medarbejdere levere Ydelserne fra Ordregivers lokaler, jf. Kontraktens Bilag 10 (Samarbejde).
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
40 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
Den oplyste kontraktværdi på 11.239.284,50 kr. er udtryk for den samlede evalueringstekniske pris for alle tre delkriterier.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer
Beskrivelse
:
Ved nærværende udbud ønsker Landsbyggefonden ("Ordregiver") at indhente tilbud på levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af et Stamdatasystem og ESDH-System samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre Systemer. Kontrakten omfatter levering og drift af Ordregivers Huslejeregister. Huslejeregistret indeholder oplysninger om lejere og boliger i den almene sektor. Systemet skal driftes i Leverandørens miljø. Kontrakten omfatter tillige levering af et system til håndtering af Ordregivers Stamdataregister. Stamdataregistret er et register over alle almene boliger i Danmark. Registret modtager primært data fra Social- og Boligstyrelsens system BOSSINF (STB) og anvendes som udgangspunkt for alle Ordregivers selvbetjeningsløsninger, ligesom data videregives til en række aftagere bl.a. Danmarks Statistik. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Kontrakten omfatter endvidere levering af et ESDH-system til håndtering af Ordregivers sags- og journalindex. Systemet skal driftes i Ordregivers it-miljø. Ordregiver har flere fokusområder for Systemerne, og der skal især fremhæves: Datakvalitet, optimal drift, samt tilgængelighed og integrationer til andre systemer. Derudover skal rettidig levering og stabil drift til enhver tid prioriteres i forhold til nye ikke velafprøvede funktionaliteter. Der er således tale om Systemer, der særligt stiller skærpede krav til Leverandøren for så vidt angår integriteten af data, fortrolighed og tilgængelighed. Det forventes således, at Leverandøren til enhver tid tester og indestår for integriteten og fuldstændigheden af de data, der behandles i Systemerne. Leverandøren skal sikre, at Systemerne kan flyttes og migreres til et andet driftsmiljø uden unødige komplikationer, hvis Ordregiver i Kontraktens løbetid ønsker at fremsætte en ændringsanmodning herom. Kontrakten stiller desuden krav til, at Leverandøren vedligeholder Systemerne, og Leverandøren skal sikre, at Systemerne fungerer korrekt. Leverandøren skal tillige sikre, at Stamdatasystemet og ESDH-Systemet har den bedst muligt optimerede drift i Ordregivers it-miljø i hele Kontraktens løbetid.
Intern ID
:
405251
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Tjenesteydelser
Primær klassifikation
(
cpv
):
72000000
It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
72230000
Udvikling af kundespecificeret programmel,
72253200
Systemsupport,
72262000
Programmeludvikling,
72268000
Levering af programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Yderligere oplysninger
:
Efter anmodning fra Odregiver, er Leverandøren forpligtet til at lade sine medarbejdere levere Ydelserne fra Ordregivers lokaler, jf. Kontraktens Bilag 10 (Samarbejde).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed
:
6
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kontrakten træder i kraft ved begge Parters underskrivelse og løber i fire år fra Overtagelsesdagen for Stamdatasystemet og ESDH-Systemet, jf. Kontraktens punkt 33.1. Kontrakten indeholder en option på 2 x forlængelse på 1 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
40 000 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Den oplyste kontraktværdi på 11.239.284,50 kr. er udtryk for den samlede evalueringstekniske pris for alle tre delkriterier.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium:
Type:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Underkriteriet "Pris" er opdelt i tre delkriterier: 1) Timepriser (70 %), 2) Fast månedligt vederlag (20 %) og 3) Fast pris for flytning (10 %). Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.1.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Kvalitet
Beskrivelse
:
Ved vurdering af "Kvalitet”, vil der blive lagt vægt på tilbudsgivers opfyldelse af de fastsatte evalueringskrav. Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.2.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
30,00
Kriterium:
Type:
Kvalitet
Navn
:
Ressourcer og ledelse
Beskrivelse
:
Underkriteriet "Ressourcer og ledelse" er opdelt i to delkriterier: 1) Allokerede ressourcer (80 %) og 2) Ledelsesbevågenhed (20 %). Se nærmere beskrivelse i udbudsbetingelsernes pkt. 15.2.3.
Kategori for tildelingskriteriet vægt:
Vægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi
:
40,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til § 7, stk. 2, i lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende frist for indgivelse af klage: 1) Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. 2) 45 kalenderdage efter, at Ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at Ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 3) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at Ordregiver har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette Ordregiver om, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
11 239 284,50
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Netcompany A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer - Netcompany A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Værdien af tilbuddet
:
11 239 284,50
DKK
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
Udbud af kontrakt om levering og drift af Huslejeregistersystemet, levering af Stamdatasystem og ESDH-system samt vedligeholdelse og videreudvikling af alle tre systemer - Netcompany A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud
:
29/04/2025
Dato for indgåelse af kontrakten
:
21/05/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
0
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Landsbyggefonden
Registreringsnummer
:
62475412
Postadresse
:
Studiestræde 50
By
:
København V
Postnummer
:
1554
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Helle Juul
Telefon
:
+45 33762123
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405708
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Netcompany A/S
Registreringsnummer
:
14 81 48 33
Postadresse
:
Strandgade 3
By
:
København K
Postnummer
:
1401
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41730298
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
Bekendtgørelsens ID
:
faf8eed6-27f5-4712-a545-81aaf9ff7e2e
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
22/05/2025
07:53:10 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
22/05/2025
10:00:55 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
Bekendtgørelsesnummer
:
332582-2025
EUT-S-nummer
:
99/2025
Offentliggørelsesdato
:
23/05/2025