23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
26.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nordjyllands Trafikselskab

Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service


Nordjyllands Trafikselskab

338579-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service
OJ S 100/2025 26/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nordjyllands Trafikselskab
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn FynBus
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn Midttrafik
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn Sydtrafik
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
1.1.
Køber
Officielt navn BAT - Din bus på Bornholm
E-mail kmlh@ramboll.com
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
Den ordregivende enheds aktiviteter Bytransport med jernbane, sporvogn, trolleybus eller bus
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service
Beskrivelse Udbuddet omfatter Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service. De ordregivende myndigheder er Midttrafik, Nordjyllands Trafikselskab, Sydtrafik, BAT - Din bus på Bornholm og Fynbus. Alle selskaberne udgør tilsammen de ordregivende myndigheder. Formålet med dette projekt er at implementere et nyt, fælles køreplans-, afregnings- og administrationssystem, der skal sikre en tidssvarende og effektiv udvikling, planlægning og administration af den kollektive trafik. De ordregivende myndigheder ønsker at anskaffe ét system, der består af to moduler: et planlægningsmodul og et afregningsmodul. Udbuddet omfatter en Kontrakt, der indeholder elementer af en rammeaftale, idet Kontrakten omfatter leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med de ordregivende myndigheders muligheder for i kontraktperioden at tilkøbe nærmere angivne ad hoc ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Kontrakten forventes at træde i kraft i primo september 2025.
Identifikator for proceduren 6b0b0d03-db12-4a78-ad12-e07b121ce69a
Tidligere bekendtgørelse cdd26dbe-bf3b-4553-bac5-a75c78334cad-01
Intern ID Nordjyllands Trafikselskab
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren De ordregivende myndigheder tager forbehold for tildeling til det indledende tilbud. Efter modtagelse af ansøgning prækvalificerer de ordregivende myndigheder 3 ansøgere. Efter modtagelse af indledende tilbud forventer de ordregivende myndigheder følgende forhandlingsforløb (medmindre der tildeles til indledende tilbud): Alle prækvalificerede, der rettidigt har afgivet indledende tilbud, inviteres til en forhandlingsrunde. Derefter inviteres alle tilbudsgivere, der rettidigt har afgivet revideret tilbud, til en forhandlingsrunde. Herefter anmodes virksomhederne om at afgive endelige tilbud. Se uddybende beskrivelse af forløbet i udbudsbetingelserne. De ordregivende myndigheder forbeholder sig ret til at tilpasse forløbet, og f.eks. tilføje yderligere forhandlingsmøder og yderligere reviderede tilbud. Der ydes ikke vederlag for deltagelse i udbudsprocessen.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
2.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Hos leverandøren
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 48 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Der er tale om et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal ansøge om prækvalifikation. Der prækvalificeres i alt 3 tilbudsgivere. Ansøgning skal uploades og afsendes via udbudssystemet inden udløb af den angivne ansøgningsfrist. Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Ansøgerne opfordres til at stille deres spørgsmål senest 2 uger før ansøgningsfristen. Alle spørgsmål modtaget inden den 1. april 2025 vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet. Udelukkelsesgrunde, kriterier for udvælgelse og minimumskrav til egnethed er angivet i udbudsbekendtgørelsen. Ansøger opfordres til at læse denne grundigt. Kun ansøgere, som prækvalificeres, anmodes om at deltage i forhandlings- og tilbudsfasen. Anmodning om prækvalifikation udarbejdes via udfyldelse af ESPD (” fælleseuropæisk udbudsdokument”), hvori ansøger skal afgive erklæringer om: Hvorvidt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135-136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1-6 De angivne forhold vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet og De angivne forhold vedrørende teknisk og faglig kapacitet En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138). Hvert ESPD skal være underskrevet af udsteder (medmindre udstederens egen identitet er e-autentificeret gennem udbudssystemet). EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022. Prækvalificerede tilbudsgivere skal sammen med det indledende tilbud aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. De ordregivende myndigheder kan til enhver tid anmode ansøger/tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af de ordregivende myndigheder, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse. Med henvisning til kontraktens varighed oplyses det supplerende, at kontrakten ikke har et fastsat udløbstidspunkt. Kontrakten kan opsiges af de ordregivende myndigheder helt eller delvist med 6 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 24 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Leverandøren kan opsige kontrakten helt eller delvist med 18 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 78 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Kontrakten indeholder ikke vilkår om fast udløbstidspunkt, men i forhold til tilbudsevalueringen og estimatet for kontraktens værdi, er en løbetid på 10 år lagt til grund.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service
Beskrivelse Udbuddet omfatter Kontrakt om etablering, drift, vedligeholdelse og support af et køreplanlægnings- og afregningssystem som en Service. De ordregivende myndigheder er Midttrafik, Nordjyllands Trafikselskab, Sydtrafik, BAT - Din bus på Bornholm og Fynbus. Alle selskaberne udgør tilsammen de ordregivende myndigheder. Formålet med dette projekt er at implementere et nyt, fælles køreplans-, afregnings- og administrationssystem, der skal sikre en tidssvarende og effektiv udvikling, planlægning og administration af den kollektive trafik. De ordregivende myndigheder ønsker at anskaffe ét system, der består af to moduler: et planlægningsmodul og et afregningsmodul. Udbuddet omfatter en Kontrakt, der indeholder elementer af en rammeaftale, idet Kontrakten omfatter leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med de ordregivende myndigheders muligheder for i kontraktperioden at tilkøbe nærmere angivne ad hoc ydelser til de fastsatte timepriser for ad hoc bistand. Kontrakten forventes at træde i kraft i primo september 2025.
Intern ID Nordjyllands Trafikselskab
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed, 72211000   Programmeringsservice i forbindelse med systemer og brugerprogrammel
5.1.2.
Udførelsessted
Hvor som helst
Yderligere oplysninger Hos leverandøren
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 48 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Der er tale om et udbud med forhandling, hvilket indebærer, at virksomheder, der ønsker at deltage i udbudsprocessen, først skal ansøge om prækvalifikation. Der prækvalificeres i alt 3 tilbudsgivere. Ansøgning skal uploades og afsendes via udbudssystemet inden udløb af den angivne ansøgningsfrist. Eventuelle spørgsmål til ansøgningsprocessen skal stilles via udbudssystemet. Ansøgerne opfordres til at stille deres spørgsmål senest 2 uger før ansøgningsfristen. Alle spørgsmål modtaget inden den 1. april 2025 vil blive besvaret, i det omfang det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 kalenderdage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil løbende blive offentliggjort i udbudssystemet. Fristen for modtagelse af tilbud fastsættes i udbudsmaterialet. Udelukkelsesgrunde, kriterier for udvælgelse og minimumskrav til egnethed er angivet i udbudsbekendtgørelsen. Ansøger opfordres til at læse denne grundigt. Kun ansøgere, som prækvalificeres, anmodes om at deltage i forhandlings- og tilbudsfasen. Anmodning om prækvalifikation udarbejdes via udfyldelse af ESPD (” fælleseuropæisk udbudsdokument”), hvori ansøger skal afgive erklæringer om: Hvorvidt ansøger er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135-136 og de frivillige udelukkelsesgrunde i § 137, stk. 1, nr. 1-6 De angivne forhold vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet og De angivne forhold vedrørende teknisk og faglig kapacitet En ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, såfremt de ovennævnte udelukkelsesgrunde finder anvendelse, medmindre udbudsloven giver mulighed for at undlade at udelukke ansøgeren (jf. herunder lovens § 138). Hvert ESPD skal være underskrevet af udsteder (medmindre udstederens egen identitet er e-autentificeret gennem udbudssystemet). EU har indført forbud mod deltagelse i EU-udbud af virksomheder med russisk involvering, jf. artikel 5k i Rådets Forordning (EU) no. 833/2014 af 31. juli 2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine, som ændret ved Rådets Forordning (EU) nr. 2022/578 af 8. april 2022. Prækvalificerede tilbudsgivere skal sammen med det indledende tilbud aflevere en tro og love erklæring om, at virksomheden og tilbuddet ikke har russisk involvering, der overskrider grænserne i forordningen. Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge en tro og love erklæring. Udbudsmaterialet indeholder en skabelon, som kan benyttes. De ordregivende myndigheder kan til enhver tid anmode ansøger/tilbudsgiver om at indsende dokumentation for oplysninger i ESPD(er) - og tro og love erklæring(er) - inden en kortere tidsfrist der fastsættes af de ordregivende myndigheder, samt supplering og præcisering af indsendt dokumentation. Manglende fremsendelse af efterspurgt dokumentation kan føre til udelukkelse fra udbudsproceduren. Se udbudsbetingelserne for uddybende beskrivelse. Med henvisning til kontraktens varighed oplyses det supplerende, at kontrakten ikke har et fastsat udløbstidspunkt. Kontrakten kan opsiges af de ordregivende myndigheder helt eller delvist med 6 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 24 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Leverandøren kan opsige kontrakten helt eller delvist med 18 måneders skriftligt varsel til udgangen af en måned, dog tidligst 78 måneder efter kontraktens ikrafttrædelse. Kontrakten indeholder ikke vilkår om fast udløbstidspunkt, men i forhold til tilbudsevalueringen og estimatet for kontraktens værdi, er en løbetid på 10 år lagt til grund.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Systemkvalitet
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Metode og proces
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Vedligeholdelse og servicemål
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 20,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kontraktlige vilkår
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 5,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Delkriterierne fremgår af udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i Lov om Klagenævnet for Udbud. De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende: En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor de ordregivende myndigheder har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1. Øvrige klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor de ordregivende myndigheder har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at de ordregivende myndigheder har indgået en kontrakt, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 1. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette de ordregivende myndigheder om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i stand still perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stand still perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Nordjyllands Trafikselskab
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Afgørelse truffet af køber på grund af ændrede behov
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nordjyllands Trafikselskab
Registreringsnummer 30015940
Postadresse John F. Kennedys Plads 1T, 3
By Aalborg
Postnummer 9000
Landsdel (NUTS) Nordjylland   ( DK050 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn FynBus
Registreringsnummer 29979944
Postadresse Tolderlundsvej 9
By Odense C
Postnummer 5000
Landsdel (NUTS) Fyn   ( DK031 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Midttrafik
Registreringsnummer 29943176
Postadresse Søren Nymarks Vej 3
By Højbjerg
Postnummer 8270
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn Sydtrafik
Registreringsnummer 29942897
Postadresse Banegårdspladsen 5
By Vejen
Postnummer 6600
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn BAT - Din bus på Bornholm
Registreringsnummer 26696348
Postadresse Munch Petersens Vej 2
By Rønne
Postnummer 3700
Landsdel (NUTS) Bornholm   ( DK014 )
Land Danmark
Enhed Kajsa Handberg
E-mail kmlh@ramboll.com
Telefon +45 51612193
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID f94a4bb2-57a5-47d9-a1c3-5782819dffb9   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/05/2025   08:46:02 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/05/2025   12:00:03 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 338579-2025
EUT-S-nummer 100/2025
Offentliggørelsesdato 26/05/2025

Send til en kollega

0.078