23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 072-137908
Offentliggjort
12.04.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

DanPilot — Lodseriet Danmark

Anskaffelse af IT-driftsydelser


DanPilot — Lodseriet Danmark

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
DanPilot — Lodseriet Danmark
30071735
Havnepladsen 3A, 3.
Svendborg
5700
Danmark
Kontaktperson: Birgitte Pahl
E-mail: driftudbud@danpilot.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.danpilot.dk/da

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.danpilot.dk/da/om-danpilot/udbud/it-drift,-support-og-vedligehold
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Havnerelaterede aktiviteter

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af IT-driftsydelser.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved nærværende udbud ønsker DanPilot at indhente tilbud på IT-driftsydelser, dvs. drift af DanPilots IT-systemer.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
72222300
72250000
72253200
72253000
72253100
72315200
72590000
72600000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Svendborg.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ved nærværende udbud ønsker DanPilot at indhente tilbud på IT-driftsydelser, dvs. drift af DanPilots IT-systemer. DanPilot ønsker at få varetaget sin IT-drift hos 1 IT-serviceleverandør, der skal varetage eller koordinere alle ydelser vedrørende drift, support og vedligehold af DanPilots it-miljø/infrastruktur, samt sikre samarbejde med DanPilots andre leverandører for de omfattede systemer og infrastrukturelementer.

Kravene til ydelsen er detaljeret beskrevet i kravspecifikationen (kontraktens bilag 5 med tilhørende bilag 5.1-5.4), mens DanPilots krav til kontraktvilkår fremgår af kontraktudkastet.

Kontrakten træder i kraft den 1.8.2017 og har en varighed på 4 år. Kontrakten kan forlænges med 3 x 1 år, såfremt DanPilot kræver det.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges med 3 x 1 år, såfremt DanPilot kræver det.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

DanPilot vil prækvalificere 4 ansøgere, der alle vil blive opfordret til at afgive tilbud, forudsat DanPilot modtager 4 konditionsmæssige ansøgninger. Såfremt DanPilot modtager mere end 4 konditionsmæssige ansøgninger, vil DanPilot ud fra nedenstående kriterier udvælge, hvilke ansøgere der vil blive opfordret til at afgive tilbud.

DanPilot vil udvælge de 4 ansøgere ud fra ansøgernes indsendte referencer, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. III.1.3). DanPilot vil ved udvælgelsen lægge vægt på, hvorvidt referenceopgaverne svarer til de ydelser, der er omfattet af nærværende udbud (som beskrevet i kontraktens bilag 5 med tilhørende bilag), herunder særligt lægge vægt på, hvorvidt referenceopgaverne omfatter drift, support og vedligehold af IT-systemer, der har en størrelse og kompleksitet, der er sammenlignelig med de udbudte opgaver.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Det er et minimumskrav, at ansøgers egenkapital skal være på mindst 10 000 000 DKK ved udløbet af seneste årsregnskab.

Det er et minimumskrav, at ansøger har en soliditetsgrad på mindst 20 %. Soliditetsgraden beregnes som egenkapitalen opgjort i procent af den samlede balancesum ved udløbet af seneste årsregnskab.

Det er et minimumskrav, at ansøger har haft et positivt resultat før skat i mindst 2 ud af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Det er et minimumskrav, at ansøger skal indsende mindst 1 relevant reference men højst 5 referencer for udførelse af lignende opgaver inden for de seneste 3 år med angivelse af størrelse på vederlag (årligt), tidspunktet for udførelsen af opgaven og oplysning om kontaktperson for modtageren af ydelsen.

En relevant reference er en referenceopgave, der indeholder elementer af drift, support og vedligehold af IT-systemer.

III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontraktvilkårene fremgår af kontraktudkastet vedlagt udbudsbetingelserne.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/05/2017
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 15/05/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udelukkelsesgrunde:

Ansøgere, der befinder sig under omstændigheder, eller på et hvilken som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af omstændigheder, som anført i udbudslovens §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 2, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af DanPilot fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

Prækvalifikation og elektronisk Fælles Europæisk Udbudsdokument (eESPD):

Ansøgning om prækvalifikation sendes via e-mail til: driftudbud@danpilot.dk

Ved ansøgning om prækvalifikation skal ansøgere alene aflevere et udfyldt eESPD (genereret ved anvendelse af udbudsbetingelsernes udbudsbilag 1), som foreløbig dokumentation for opfyldelse af egnetheds-, udelukkelses- og udvælgelseskriterierne. Ansøgerne kan vælge at angive referencer under anvendelse af udbudsbetingelsernes udbudsbilag 2 (i stedet for at angive dem i eESPD'et).

For konsortiedeltagere og ansøgere, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal afleveres en udfyldt eESPD-fil for hver økonomisk aktør.

For ansøgere, der baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen og/eller tekniske og faglige formåen, skal ansøger medsende en støtteerklæring ved brug af udbudsbilag 4 og/eller udbudsbilag 5, hvor den enhed, der stiller sin formåen til rådighed for ansøger, forpligter sig hertil juridisk, jf. forsyningsvirksomhedsdirektivet, art 79, stk. 1.

For konsortiedeltagere skal indsendes en erklæring om fælles befuldmægtiget for konsortiet, hvor hver konsortiedeltager også erklærer at hæfte solidarisk ved anvendelse af udbudsbilag 3.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35292095
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter DanPilots afsendelse af underretning om prækvalifikation, jf. lov om klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 1.

Klage over udbuddet, herunder tildeling af kontrakten, skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 dage efter, at DanPilot har offentliggjort bekendtgørelse om indgåelse af kontrakt i Den Europæiske Unions Tidende. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf. lov om Klagenævnet for Udbud, § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med indgivelse af klage skal DanPilot orienteres.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/04/2017

Send til en kollega

0.047