23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Nationalmuseet

Udbud af kontrakt vedrørende billet- og medlemssystem samt POS-system


Nationalmuseet

339571-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt vedrørende billet- og medlemssystem samt POS-system
OJ S 101/2025 27/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Nationalmuseet
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt vedrørende billet- og medlemssystem samt POS-system
Beskrivelse Udbuddet vedrører Nationalmuseets indkøb af nyt billet- og medlemssystem samt POS-system ("Point of Sales") til publikumsbetjening ved alle Nationalmuseets besøgssteder. Systemet skal integreres med Nationalmuseets øvrige systemer i "best-of-breed" it-arkitektur. Kontrakten omfatter ligeledes drift, vedligeholdelse og support af den implementerede løsning.
Identifikator for proceduren 45fd917a-43d7-437a-985d-81c325877779
Tidligere bekendtgørelse 2c9bff03-0318-412a-a8fc-d4a2d62c37c8-01
Intern ID 2024/59
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48110000   Udvikling af POS — programpakke (Point of Sale), 72212110   Udvikling af POS-programmel (Point of Sale)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Frederiksholms Kanal 12    
By København K
Postnummer 1220
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Den primære ydelse er på Nationalmuseets adresse i København. Når produktet er klar til lancering, vil udførelsesstederne være på Nationalmuseets besøgssteder rundt i hele Danmark.
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Overblik over Nationalmuseets besøgssteder, hvor levering skal ske, fremgår af bilag 2 (Kravspecifikation).
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Da det er forretningskritisk for Nationalmuseet, at billet- og medlemssystem samt POS-system skal gå live på én og samme dag vurderes det mest hensigtsmæssigt, at den samlede opgave varetages af samme leverandør. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt vedrørende billet- og medlemssystem samt POS-system
Beskrivelse Udbuddet vedrører Nationalmuseets indkøb af nyt billet- og medlemssystem samt POS-system ("Point of Sales") til publikumsbetjening ved alle Nationalmuseets besøgssteder. Systemet skal integreres med Nationalmuseets øvrige systemer i "best-of-breed" it-arkitektur. Kontrakten omfatter ligeledes drift, vedligeholdelse og support af den implementerede løsning.
Intern ID 2024/59
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48110000   Udvikling af POS — programpakke (Point of Sale), 72212110   Udvikling af POS-programmel (Point of Sale)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Frederiksholms Kanal 12    
By København K
Postnummer 1220
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Den primære ydelse er på Nationalmuseets adresse i København. Når produktet er klar til lancering, vil udførelsesstederne være på Nationalmuseets besøgssteder rundt i hele Danmark.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Overblik over Nationalmuseets besøgssteder, hvor levering skal ske, fremgår af bilag 2 (Kravspecifikation).
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her Kontrakten kan forlænges 3 gange med 24 måneder ad gangen, således at den samlede kontraktlængde inkl. forlængelser kan være på op til 8 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 4 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Den udbudte kontrakt er ikke opdelt i delkontrakter, jf. udbudslovens § 49, stk. 2. Da det er forretningskritisk for Nationalmuseet, at billet- og medlemssystem samt POS-system skal gå live på én og samme dag vurderes det mest hensigtsmæssigt, at den samlede opgave varetages af samme leverandør. Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Tilbudsgiver skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Som dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund, er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Billigste pris
Beskrivelse Tilbudsgiver byder ind med priser i bilag 4 (Priser). Evalueringen af priser sker på baggrund af evalueringsmodellen i udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 30,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriterierne ved kvalitet er: - De allokerede ressourcer - Billet- og medlemssystem CRM - Access management - Billetwebshop - Point of Sales (POS) - Integration - Drift, lancering og support Evaluering for underkriteriet "kvalitet" foretages i overensstemmelse med evalueringsmodellen i udbudsbetingelsernes pkt. 6.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 70,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af § 7, stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 6 996 185,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Amero ApS
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vindende tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 6 996 185,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt om billet- og medlemssystem samt POS-system
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/01/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 21/03/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 4
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Nationalmuseet
Registreringsnummer ORG-22139118
Postadresse Frederiksholms Kanal 12
By København K
Postnummer 1220
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Nina Bæk Sønderriis
Telefon 41206614
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer ORG-37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer ORG-10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Amero ApS
Den økonomiske operatørs størrelse Mikrovirksomhed, lille eller mellemstor virksomhed
Registreringsnummer 36446587
Postadresse Gunnar Clausens vej 32
By Viby J
Postnummer 8260
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Kasper Smith
E-mail kasper@amero.dk
Telefon 53634480
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9f48734a-98b8-4d39-8038-e151e88eb9bd   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/05/2025   14:03:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 23/05/2025   14:03:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 339571-2025
EUT-S-nummer 101/2025
Offentliggørelsesdato 27/05/2025

Send til en kollega

0.031