23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
27.05.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

Udbud af system til understøttelse af billetsalg til Københavns Kommune


Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen

340488-2025 - Resultater
Danmark – Programmering af software og konsulentvirksomhed – Udbud af system til understøttelse af billetsalg til Københavns Kommune
OJ S 101/2025 27/05/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
E-mail nk8a@kk.dk
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Fritid, kultur og religion
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af system til understøttelse af billetsalg til Københavns Kommune
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune at indhente tilbud på et system til understøttelse af online billetsalg med henblik på indgåelse af en 4-årig kontrakt med mulighed for 2x2 års forlængelse.Systemet skal dække behovene for billetsalg, effektiv og brugervenlig billetsalgsproces for både gæster og brugere af systemet samt adgangsstyring og administration på tværs af 55 lokationer, herunder museer, kulturhuse, spillesteder, biblioteker og idrætsanlæg.Systemet skal være baseret på standardsoftware og leveres som software-as-a-service, hvorved forstås at det skal være tilgængeligt på markedet og hostes i leverandørens driftsmiljø.
Identifikator for proceduren d3d39ecc-9d98-4206-9840-4a3cc0f9c4e2
Tidligere bekendtgørelse 6529b88f-d3da-44b4-876d-1b6158286554-01
Intern ID 254270853
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet er omfattet af afsnit II i lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven) med senere ændringer.Ordregiver er ansvarlig for, at de generelle principper om ligebehandling, gennemsigtighed og proportionalitet, samt forbuddet mod forskelsbehandling på baggrund af nationalitet respekteres, i alle faser af udbuddet frem til tidspunktet for opfyldelsen af den udbudte kontrakt.Udbuddet gennemføres som et begrænset udbud i henhold reglerne i udbudslovens §§ 58 – 60, hvilket indebærer, at interesserede økonomiske aktører ansøger om at blive prækvalificeret til at afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48481000   Programpakke til salgs- eller markedsføringsformål, 48517000   It-programpakke, 72212481   Udvikling af programmel til salgs- eller markedsføringsformål, 72212517   Udvikling af it-programmel
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nyropsgade 3    
By København V
Postnummer 1602
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Ordregiver har besluttet at annullere det igangværende udbud. Baggrunden for annulleringen er, at der er konstateret fejl i udbudsbekendtgørelsen, som nødvendiggør en rettelse. Konkret mangler der en beskrivelse af ordregivers egnethedskrav vedrørende teknisk formåen samt økonomisk og finansiel formåen, herunder dokumentationskrav. Ordregiver kan allerede nu oplyse, at kravet om økonomisk og finansiel formåen vil blive udeladt i det kommende genudbud af kontrakten. Genudbuddet af kontrakten påtænkes at blive offentliggjort mandag, d. 26. maj 2025. Genudbuddet forventes offentliggjort snarest muligt. Ordregiver ønsker at benytte lejligheden til at takke jer for jeres interesse og engagement i ansøgningsfasen. Samtidig beklager ordregiver den opståede ulejlighed og håber, at I fortsat vil være en del af udbudsprocessen.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af system til understøttelse af billetsalg til Københavns Kommune
Beskrivelse Ved nærværende udbud ønsker Kultur- og Fritidsforvaltningen i Københavns Kommune at indhente tilbud på et system til understøttelse af online billetsalg med henblik på indgåelse af en 4-årig kontrakt med mulighed for 2x2 års forlængelse.Systemet skal dække behovene for billetsalg, effektiv og brugervenlig billetsalgsproces for både gæster og brugere af systemet samt adgangsstyring og administration på tværs af 55 lokationer, herunder museer, kulturhuse, spillesteder, biblioteker og idrætsanlæg.Systemet skal være baseret på standardsoftware og leveres som software-as-a-service, hvorved forstås at det skal være tilgængeligt på markedet og hostes i leverandørens driftsmiljø.
Intern ID 254270853
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72200000   Programmering af software og konsulentvirksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  48481000   Programpakke til salgs- eller markedsføringsformål, 48517000   It-programpakke, 72212481   Udvikling af programmel til salgs- eller markedsføringsformål, 72212517   Udvikling af it-programmel
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Nyropsgade 3    
By København V
Postnummer 1602
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Ordregiver har besluttet at annullere det igangværende udbud. Baggrunden for annulleringen er, at der er konstateret fejl i udbudsbekendtgørelsen, som nødvendiggør en rettelse. Konkret mangler der en beskrivelse af ordregivers egnethedskrav vedrørende teknisk formåen samt økonomisk og finansiel formåen, herunder dokumentationskrav. Ordregiver kan allerede nu oplyse, at kravet om økonomisk og finansiel formåen vil blive udeladt i det kommende genudbud af kontrakten. Genudbuddet af kontrakten påtænkes at blive offentliggjort mandag, d. 26. maj 2025. Genudbuddet forventes offentliggjort snarest muligt. Ordregiver ønsker at benytte lejligheden til at takke jer for jeres interesse og engagement i ansøgningsfasen. Samtidig beklager ordregiver den opståede ulejlighed og håber, at I fortsat vil være en del af udbudsprocessen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Kvalitet 40 % Delkritierier: Funktionelle krav 60 % Non-funktionelle krav 30% Brugervenlighedstest 10%
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypePris
Navn Evalueringsteknisk totalpris
Beskrivelse Pris 60% Evalueringsteknisk totalpris 100%
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra små virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 6
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Københavns Kommune - Kultur- og Fritidsforvaltningen
Registreringsnummer 64942212
Afdeling Kultur- og Fritidsforvaltningen
Postadresse Nyropsgade 3
By København V
Postnummer 1602
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Karina Skov Lisberg
E-mail nk8a@kk.dk
Telefon +45 51778722
Fax +45 51778722
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angående sikkerhed på arbejdspladsen og arbejdsvilkår på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c4c8375a-76dd-4654-952a-991746795311   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 26/05/2025   10:51:19 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 26/05/2025   10:59:27 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 340488-2025
EUT-S-nummer 101/2025
Offentliggørelsesdato 27/05/2025

Send til en kollega

0.031