23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet - DTU

Udbud af Aftale vedrørende levering af Præfabrikeret Servermodul, Produkter, Support og service samt Timebaserede ydelser


Danmarks Tekniske Universitet - DTU

351532-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – Programpakker og informationssystemer – Udbud af Aftale vedrørende levering af Præfabrikeret Servermodul, Produkter, Support og service samt Timebaserede ydelser
OJ S 104/2025 02/06/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet - DTU
E-mail ka@mowe.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Uddannelse
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af Aftale vedrørende levering af Præfabrikeret Servermodul, Produkter, Support og service samt Timebaserede ydelser
Beskrivelse Danmarks Tekniske Universitet (herefter DTU) ønsker at indgå en aftale om levering af Præfabrikeret Servermodul, Produkter, Support og service samt Timebaserede ydelser (”Aftalen”). DTU ønsker at indgå en Aftale vedrørende indkøb af servermodul samt produkter med en samlet strøm og kølekapacitet på 1MW. Servermodulet samt øvrige produkter skal anvendes til brug for hosting af European Spallation Source ERIC (ESS) servere i form af bl.a. HPC, hurtig og langsom storage, samt store virtualiserings maskiner. Den udbudte Aftale omfatter ikke indkøb af servere. ESS er verdens største og klareste neutron sprednings forskningsfacilitet under opbygning i Lund Sverige. Som en afgørende del af at levere videnskab i verdensklasse, understøtter Data Management and Software Center (DMSC), ESS’s opgaver. DMSC er en division under ESS og har kontor i Danmark - nærmere bestemt på DTU Lyngby campus. For at kunne lagre og behandle de ønskede datamængder, der forventes at blive genereret af ESS (ca. 10PB per år når faciliteten er i fuld drift), skal DMSC hoste en mængde IT-udstyr rettet mod feltet ”Scientific computing”. Det er estimeret, at DMSC vil have behov for 30 server racks, som har en samlet strøm og kølekapacitet på 1MW. DTU ønsker at indgå én samlet aftale om den udbudte Leverance. Leverancen forventes at udgøre servermodul med tilbehør i form af bl.a. præfabrikeret servermodul, server racks, UPS-system, kabling, køling, overvågning, strømfordeling, brandsikring, adgangskontrol mv. Herudover omfatter Leverancen konsulentydelser i forbindelse med afprøvning og levering af Leverancen, samt indgåelse af en support- og serviceaftale.
Identifikator for proceduren 7fbc7420-d8b8-4500-b175-012108b5b969
Intern ID LLYN.B33X
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Der vil alene ske udvælgelse/reduktion af ansøgere i forbindelse med prækvalifikationen. Der vil ikke ske reduktion af antallet af tilbudsgivere mellem forhandlingsfaserne (shortlisting).
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30237280   Strømforsyningstilbehør, 32562000   Optiske fiberkabler, 32581100   Datatransmissionskabel, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning, 72110000   Konsulentvirksomhed vedrørende valg af maskinel, 72130000   Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg, 72140000   Konsulentvirksomhed vedrørende leveranceprøvning af maskinel, 72590000   Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb, 72591000   Udarbejdelse af serviceaftaler, 72610000   Datamatsupporttjenester
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Elektrovej    
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer:a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt,b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger,c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, ogd) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af Aftale vedrørende levering af Præfabrikeret Serverum med tilbehør, Support og service samt Timebaserede ydelser
Beskrivelse Danmarks Tekniske Universitet (herefter DTU) ønsker at indgå en aftale om levering af Præfabrikeret Servermodul, Produkter, Support og service samt Timebaserede ydelser (”Aftalen”). DTU ønsker at indgå en Aftale vedrørende indkøb af servermodul samt produkter med en samlet strøm og kølekapacitet på 1MW. Servermodulet samt øvrige produkter skal anvendes til brug for hosting af European Spallation Source ERIC (ESS) servere i form af bl.a. HPC, hurtig og langsom storage, samt store virtualiserings maskiner. Den udbudte Aftale omfatter ikke indkøb af servere. ESS er verdens største og klareste neutron sprednings forskningsfacilitet under opbygning i Lund Sverige. Som en afgørende del af at levere videnskab i verdensklasse, understøtter Data Management and Software Center (DMSC), ESS’s opgaver. DMSC er en division under ESS og har kontor i Danmark - nærmere bestemt på DTU Lyngby campus. For at kunne lagre og behandle de ønskede datamængder, der forventes at blive genereret af ESS (ca. 10PB per år når faciliteten er i fuld drift), skal DMSC hoste en mængde IT-udstyr rettet mod feltet ”Scientific computing”. Det er estimeret, at DMSC vil have behov for 30 server racks, som har en samlet strøm og kølekapacitet på 1MW. DTU ønsker at indgå én samlet aftale om den udbudte Leverance. Leverancen forventes at udgøre servermodul med tilbehør i form af bl.a. præfabrikeret servermodul, server racks, UPS-system, kabling, køling, overvågning, strømfordeling, brandsikring, adgangskontrol mv. Herudover omfatter Leverancen konsulentydelser i forbindelse med afprøvning og levering af Leverancen, samt indgåelse af en support- og serviceaftale.
Intern ID LLYN.B33X
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  48000000   Programpakker og informationssystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  30237280   Strømforsyningstilbehør, 32562000   Optiske fiberkabler, 32581100   Datatransmissionskabel, 48780000   Programpakke til systemadministration, datalagerstyring og indholdsforvaltning, 72110000   Konsulentvirksomhed vedrørende valg af maskinel, 72130000   Konsulentvirksomhed vedrørende planlægning af databehandlingsanlæg, 72140000   Konsulentvirksomhed vedrørende leveranceprøvning af maskinel, 72590000   Professionel servicevirksomhed i forbindelse med edb, 72591000   Udarbejdelse af serviceaftaler, 72610000   Datamatsupporttjenester
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Forlængelse af support- og serviceaftale af 5 x 12 måneder. Denne option kan udnyttes fem (5) gange for et sjette (6.), syvende (7), ottende (8), niende (9) og tiende (10) år. Bestilling af undervisning Kunden kan i Aftalens samt Support- og serviceaftales levetid bestille undervisning.
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Elektrovej    
By Kongens Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 10   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 30 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Øvrige økonomiske og finansielle krav
Beskrivelse For så vidt angår eventuelle øvrige økonomiske og finansielle krav, som måtte være blevet anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, erklærer den økonomiske aktør, at: have en positiv egenkapital i det seneste offentliggjorte årsregnskab. Der vil alene ske udvælgelse/reduktion af ansøgere i forbindelse med prækvalifikationen. Der vil ikke ske reduktion af antallet af tilbudsgivere mellem forhandlingsfaserne (shortlisting).
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Laveste tærskel 0

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse For at sikre, at ansøger besidder den nødvendige faglige kompetence, er det et krav, at ansøger skal kunne dokumentere minimum to (2) referencer, der svarer til den udbudte Aftale. Ansøger kan angive op til fem (5) referencer, jf. pkt. 6. Hvis ansøger angiver mere end to (2) referencer, vil de første to (2) referencer, som er anført på referencelisten i ESPD’et eller i Bilag F, indgå i vurderingen af ansøgers egnethed. Referencerne skal være udført inden for de seneste 3 år. Referencerne skal som minimum indeholde oplysninger om: 1) Kundens navn og kontaktperson 2) Kort beskrivelse af leverancen (opgavens art) 3) Leverancens værdi inkl. moms (hvis muligt) 4)Tidspunktet for opgavens udførelse, herunder om leverancen er afsluttet 5) Kort beskrivelse af samarbejdet omkring leverancen Ved referencer, der svarer til den udbudte Aftale, forstås tilsvarende leverancer til staten, regioner, kommuner andre offentlige kunder, eller private virksomheder, og som omfatteren eller flere af følgende: • Leverancer i form af etablering og levering af præfabrikeret servermodul og produkter med en samlet strøm- og kølekapacitet på 250KW eller derover, samt levering af en support- og serviceaftale. • Leverancer i form af etablering og levering af præfabrikeret servermodul og produkter med en samlet strøm- og kølekapacitet på 250 KW eller derover. Referencerne må på ansøgningstidspunktet ikke være ældre end 3 år. Der må gerne oplyses referencer på leverancer, der er startet tidligere end de seneste 3 år og/eller ikke afsluttet endnu, så længe dele af referencen ligger inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen, og disse dele omfatter anskaffelse af servermodul, produkter og (hvis relevant) levering af en support- og serviceaftale. Én reference skal omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én kontrakt. Én reference kan således ikke omfatte flere kontrakter, uanset om modtageren er den samme. Da én reference skal omfatte en konkret leverance, kan referencen ikke omfatte en rammeaftale. Én reference kan dog godt omfatte hele eller dele af en konkret leverance under én kontrakt, der er baseret på en rammeaftale. Der vil alene ske udvælgelse/reduktion af ansøgere i forbindelse med prækvalifikationen. Der vil ikke ske reduktion af antallet af tilbudsgivere mellem forhandlingsfaserne (shortlisting).
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
Kriteriet vil blive anvendt til at udvælge de ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren
Prioriteret rækkefølge 3
Oplysninger om den anden fase i en procedure, der afvikles i to faser
Mindsteantallet af ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren 3
Proceduren afvikles i successive faser. I hver fase kan nogle ansøgere blive
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved vurderingen af underkriteriet ”Pris” vil DTU lægge vægt på: at tilbudsgivers evalueringsteknikskepris, som fremgår af tilbudslisten, er så lav som muligt Ved vurderingen af underkriteriet Pris vil der blive anvendt en pointskala fra 0-10, hvor 0 gives for det tilbud, som kun netop er økonomisk acceptabelt, mens 10 point gives for den bedst tænkelige Pris i forhold til den udbudte opgave. Det enkelte tilbud tildeles point ved en lineær interpolation mellem disse to yderpunkter (0 og 10) på baggrund af det enkelte tilbuds procentvise afvigelse af den laveste sats efter følgende formel: Point=maxpoint - (tilbuddets pris-laveste pris)/((laveste pris x 40 %)) x (maksimumpoint - minimumpoint) Den bedst tænkelige pris defineres som den lavest tilbudte konditionsmæssige Pris, mens det netop økonomisk acceptable tilbud, er et tilbud, der er 40 % dyrere end den laveste tilbudte konditionsmæssige Pris. Hvis der er en større spredning i Priserne i de modtagne tilbud, end spændet i den primære model ovenfor tillader – dvs. hvis Priserne i tilbuddet med højeste Pris er mere end 40 % højere end Prisen i tilbuddet med laveste Pris – forhøjes procentsatsen for spredningen i intervaller af 5 %. Hvis der eksempelvis er en faktisk spredning på 42 %, forhøjes procentsatsen for spredningen til 45 %.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Evalueringen af underkriteriet ”Kvalitet” er baseret på følgende delkriterier med den angivne indbyrdes vægtning. Delkriterie ”Løsningsforslag” 30 % Evalueringen af delkriteriet “Løsningsforslag” er baseret på Tilbudsgivers besvarelse af DTU’s Evalueringskrav (”EK”) i Bilag 2, Kravspecifikation, og ud fra i hvilket omfang og med hvilket indhold kravene imødekommes. Delkriterie ”Leveringsdag” 30 % Evalueringen af delkriteriet “Leveringsdag” er baseret på Tilbudsgivers besvarelse af DTU’s tilbudte Leveringsdag i Bilag 1 (Tidsplan). Ved vurderingen af Leveringsdag tildeles følgende point: • Tilbudt Leveringsdag på 30 uger eller derunder: 10 point • Tilbudt Leveringsdag på 32 uger: 9 point • Tilbudt Leveringsdag på 34 uger: 8 point • Tilbudt Leveringsdag på 36 uger: 7 point • Tilbudt Leveringsdag på 38 uger: 6 point • Tilbudt Leveringsdag på 40 uger: 5 point • Tilbudt Leveringsdag på 42 uger: 4 point • Tilbudt Leveringsdag på 44 uger: 3 point • Tilbudt Leveringsdag på 46 uger: 2 point • Tilbudt Leveringsdag på 48 uger: 1 point • Tilbudt Leveringsdag på 50 uger eller derover: 0 point Delkriterie ”Support og service” 25 % Evalueringen af delkriteriet “Løsningsforslag” er baseret på Tilbudsgivers besvarelse af DTU’s Evalueringskrav (”EK”) i Bilag 6 (Support og service), og ud fra i hvilket omfang og med hvilket indhold kravene imødekommes. Ved evalueringen af krav-id: 6-1 vægtes det positivt, jo større tidsrum i løbet af et døgn og i løbet af en uge, den tekniske support er åben, og jo kortere svartider på Kundens henvendelser, som Leverandøren tilbyder, jo bedre. Ved evalueringen krav-id: 6-2 vægtes det positivt, i jo højere grad Leverandørens redegørelse for Support og service betrygger Kunden i, at Leverandøren igennem remote acces kan bistå Kunden i at opnå en effektiv løsning af supportsager og afhjælpe fejl, så Kunden kan opretholde sin drift, jo bedre. I forbindelse med vurderingen af ovenstående indgår følgende evalueringsparametre: • Leverandørens redegørelse for, hvorledes Leverandøren vil sikre, at fejl kan løses hurtigst muligt. • Leverandørens redegørelse for, i hvilket omfang at der let og sikkert kan foretages fejldiagnosticering og afhjælpning af fejl via remote access. • Leverandørens redegørelse for, i hvilket omfang, at fejldiagnosticering og afhjælpning af supportsager kan foretages ved remote access for alle supportsager, herunder alle fejlkategorier. • Leverandørens redegørelse for, i hvilket omfang Leverandøren vil sikre, at anvendelsen af remote access ikke stiller krav eller forudsætninger til Kunden, ud over hvad der normalt kræves af it-udstyr. Det kunne f.eks. være, at Kunden skal anskaffe specielt it-udstyr, som eksempelvis: i en dedikeret eller speciel type firewall ii at Kunden skal anskaffe specielle software licenser iii at det kræver en særlig komplekse konfigurationer af Kundens it-miljø. • Leverandørens redegørelse for, i hvilket omfang at Leverandøren kan afhjælpe Kunden ved fysisk fremmøde hos Kunden, hvor at fejl ikke kan løses via remote access. Ved evalueringen af krav-id: 6-3 vægtes det positivt, at jo mere Leverandørens redegørelser betrygger Kunden i, at Leverandøren har den fornødne evne til at kunne levere hurtigt ved behov for reservedele, jo bedre. I forbindelse med vurderingen af ovenstående indgår følgende evalueringsparametre: • Leverandørens redegørelse for, i hvilket omfang Leverandøren sikrer umiddelbar adgang til reservedele via lagerkapacitet (eksempelvis hos Leverandøren selv eller hos Kunden) for effektivt at sikre hurtig afhjælpning. • Leverandørens redegørelse for hvor stor en del af de tilbudte Produkter, der kan tilbydes som lagerførte reservedele. Jo større del af de tilbudte Produkter, jo bedre. Ved evalueringen af krav-id: 6-4 vægtes det positivt, i jo højere grad at Leverandørens redegørelser betrygger Kunden i, at Leverandørens processer effektivt sikrer, at serviceorganisationen, herunder relevante medarbejdere, kontinuerligt har opdateret viden om de tilbudte Produkter og Ydelser under Aftalen. I forbindelse med vurderingen af ovenstående indgår følgende evalueringsparametre: • Leverandørens redegørelse for, hvorledes Leverandøren processuelt vil understøtte, at Leverandørens egen serviceorganisation, herunder relevante medarbejdere, kontinuerligt og løbende har nyeste viden om de tilbudte Produkter og Ydelser samt udviklingen heri, herunder i forhold til de af Leverandøren tilbudte Produkter. Ved evalueringen af krav-id: 6-5 vægtes det positivt, jo mere Leverandørens redegørelser betrygger Kunden i, at Leverandøren gennem fastlagte og dokumenterede processer effektivt kan simplificere og tydeliggøre rollefordelingen samt ansvarsfordelingen mellem parterne, så Kunden involveres mindst muligt. Det vægtes i den forbindelse positiv vægt, at den tilbudte samarbejdsform/rollefordeling mellem Leverandøren, producent og Kunden skaber de bedst mulige forudsætninger for en effektiv håndtering af en supportsag, eksempelvis ved fastlagte og dokumenterede processer og ansvarsfordeling. Det vægter endvidere positivt, at den tilbudte proces for support effektivt medfører et minimum af kundeinvolvering, men hvor Kunden samtidig holdes orienteret, når først sagen er indrapporteret. Delkriterie ”Strømforbrug” 15 % Evalueringen af delkriteriet “Strømforbrug” er baseret på Tilbudsgivers besvarelse af DTU’s tilbudte strømforbrug i Bilag 3 (Løsningsbesvarelse og tilbudsliste). Ved vurderingen af Strømforbrug tildeles følgende point: • Energy Star og EPEAT Guld mærkning: 10 Point • Energy Star og EPEAT Sølv mærkning: 7 Point • Energy Star og EPEAT Bronze mærkning: 5 point • Energy Star mærkning: 2 point • Overholde energistyrelsens indkøbsvejledning: 0 point
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 60,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 26/06/2025   08:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud 11/07/2025
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Påkrævet
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 07/07/2025   08:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet
Køberen kan beslutte, at alle manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger Ordregiver forbeholder sig retten til at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 og stk. 6, hvis ansøgningen ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Der kræves en fortrolighedsaftale nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Klagenævnet for Udbud
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Organisation, der behandler tilbud Danmarks Tekniske Universitet - DTU
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Danmarks Tekniske Universitet - DTU
Registreringsnummer 30060946
Postadresse Anker Engelunds Vej 1
By Kgs. Lyngby
Postnummer 2800
Landsdel (NUTS) Københavns omegn   ( DK012 )
Land Danmark
Enhed Kathrine Ahrenholt
E-mail ka@mowe.dk
Telefon +45 51808078
Internetadresse https://www.dtu.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
E-mail klfu@erst.dk
Telefon +45 35291000
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 9cd1fc70-2663-463b-b42c-75c7d439e17b   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 28/05/2025   14:01:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 28/05/2025   17:01:13 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 351532-2025
EUT-S-nummer 104/2025
Offentliggørelsesdato 02/06/2025

Send til en kollega

0.047