23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
04.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Vejle Kommune

Genudbud på køb, etablering og drift af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde


Vejle Kommune

361213-2025 - Resultater
Danmark – Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning – Genudbud på køb, etablering og drift af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde
OJ S 106/2025 04/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Bygge og anlæg - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Vejle Kommune
E-mail sipja@vejle.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Genudbud på køb, etablering og drift af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde
Beskrivelse Udbuddet vedrører køb af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde, herunder særligt til hjemmeplejens kommende el-biler. Leverandøren er ansvarlig for etableringen og den efterfølgende drift – og vedligeholdelse af ladestanderne. Ordregiver skal købe 110 ladestandere, og herudover er der indlagt en buffer på 40 ladestandere, som Ordregiver kan benytte ved behov. Som en del af kontrakten indgår Leverandøren og Vejle Kommune en 10-årig serviceaftale, hvor Leverandøren i hele kontraktperioden skal servicere, drifte og vedligeholde ladestanderne. Vilkår i Serviceaftalen er defineret i kontrakten samt kravspecifikationen. Ladestanderne skal placeres geografisk bredt i Vejle Kommune ved samtlige plejecentre og udvalgte kommunale bygninger. Aftalen omfatter ikke offentligt tilgængelige ladestandere.
Identifikator for proceduren e6aae588-2704-4b52-9d7c-f7f9b57f63e2
Tidligere bekendtgørelse 78a5a388-feb1-4905-82d4-915a0f92d76d-01
Intern ID 88.00.00-G01-4-25
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der tilbyder den økonomisk mest fordelagtige pris med dette menes den laveste pris, jf. Den samlede tilbudssum angivet i bilag 3 – Tilbudslisten, under fanen ”Vejledning og samlet tilbudssum i alt”, pos.nr. C11.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31600000   Eludstyr, 31610000   Elektrisk udstyr til motorer og køretøjer, 31681000   Elektrisk tilbehør
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skolegade 1    
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Genudbud på køb, etablering og drift af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde
Beskrivelse Udbuddet vedrører køb af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde, herunder særligt til hjemmeplejens kommende el-biler. Leverandøren er ansvarlig for etableringen og den efterfølgende drift – og vedligeholdelse af ladestanderne. Ordregiver skal købe 110 ladestandere, og herudover er der indlagt en buffer på 40 ladestandere, som Ordregiver kan benytte ved behov. Som en del af kontrakten indgår Leverandøren og Vejle Kommune en 10-årig serviceaftale, hvor Leverandøren i hele kontraktperioden skal servicere, drifte og vedligeholde ladestanderne. Vilkår i Serviceaftalen er defineret i kontrakten samt kravspecifikationen. Ladestanderne skal placeres geografisk bredt i Vejle Kommune ved samtlige plejecentre og udvalgte kommunale bygninger. Aftalen omfatter ikke offentligt tilgængelige ladestandere.
Intern ID 88.00.00-G01-4-25
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Bygge og anlæg
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  31000000   Elektriske maskiner, apparatur, udstyr og forbrugsartikler; belysning
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  31600000   Eludstyr, 31610000   Elektrisk udstyr til motorer og køretøjer, 31681000   Elektrisk tilbehør
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Skolegade 1    
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 01/02/2025
Varigheds slutdato 31/01/2035
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Kontrakten vil blive tildelt den tilbudsgiver, der tilbyder den laveste pris.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (decimaltal, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 1,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Vejle Kommune
Organisation, der udfører betalingen Vejle Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 8 818 974,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn OK a.m.b.a.
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tilbud fra OK a.m.ba.
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 8 818 974,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 88.20.04-P27-23-25
Titel Kontrakt på køb, etablering og drift af ladestandere til Vejle Kommunes egen bilflåde.
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 31/03/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 09/04/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 8 818 974,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 8 818 974,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Vejle Kommune
Registreringsnummer 29189900
Postadresse Skolegade 1
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Simone Rudebeck Rasmussen
E-mail sipja@vejle.dk
Telefon 20400528
Denne organisations roller
Køber
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Klagenævnet for Udbud
Telefon +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn OK a.m.b.a.
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Organisationen er en fysisk person
Registreringsnummer 39170418
Postadresse Åhave Parkvej 11
By Viby J
Postnummer 8260
Landsdel (NUTS) Østjylland   ( DK042 )
Land Danmark
Enhed Charlotte Holze
E-mail chl@ok.dk
Telefon 30705976
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo   ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 00945be7-4a99-4345-b591-43628f13e803   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 03/06/2025   08:19:06 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 03/06/2025   08:20:39 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 361213-2025
EUT-S-nummer 106/2025
Offentliggørelsesdato 04/06/2025

Send til en kollega

0.031