23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Ikast-Brande Kommune

Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune


Ikast-Brande Kommune

384977-2025 - Resultater
Danmark – Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre – Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune
OJ S 113/2025 16/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Ikast-Brande Kommune
Køberens retlige status Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune
Beskrivelse Ikast-Brande Kommune udbyder levering af elektronisk låsesystem. Låsesystemet skal give Ordregivers medarbejdere og samarbejdspartnere en sikker adgang, oplåsning og låsning af indgangsdøren og opgangsdøren, primært hjemme hos de borgere, som får bevilget ydelsen fra kommunen. Kontrakten omfatter levering af et elektronisk låsesystem indeholdende: Elektroniske låseenheder (Automatisk dørkontrol – ADK-enheder - ca. 785 stk. til hovedleverancen + efterfølgende suppleringskøb) samt al dertilhørende øvrigt hardware og beslag mm., der er nødvendig for montering og fuld anvendelse af omfattede enheder, samt reservedele der er nødvendige for at reparere og levetidsforlænge produkterne. Herudover omfatter kontrakten Ordregivers brugsret til tilbudsgiverens dertil naturligt hørende IT-system bestående af et administrationssystem og en adgangsgivende enhed (app), samt servicering og hosting af IT-systemet – herunder også supportfunktion. Opsætning af ADK-enheder, samt nedtagning af gamle nøglebokse, på alle de adresser hvor der skal etableres elektronisk lås på tidspunktet for implementering af kontrakten. Undervisning af ordregivers personale i implementeringsperioden, herunder undervisning i administrationssystem samt undervisning i opsætning og vedligehold af ADK-enheder, samt brug af hardware- og softwareløsningen. Derudover vil der ske suppleringskøb løbende i kontraktperioden. Se udbudsmaterialet for yderligere oplysninger.
Identifikator for proceduren 15a28a37-3679-4195-ba07-4454cdb4a8e0
Tidligere bekendtgørelse 204162-2025
Intern ID 457347
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud, jf. Udbudsloven, LBK nr. 10 af 06/01/2023, hvilket betyder, at enhver kan afgive tilbud.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  44500000   Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  42961100   Adgangskontrolsystem, 44521120   Elektronisk sikkerhedslås, 51100000   Installation af elektrisk og mekanisk udstyr, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 44521100   Låse
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering af ADK-enheder i implementeringsperioden sker inkl. montering, samt afmontering af gammel nøgleboks, på borgernes adresser i Ikast-Brande kommune. Suppleringskøb i resten af kontraktperioden sker til ordregivers centrale adresse i Ikast-Brande Kommune ekskl. montering. Det tilhørende IT-system og app leveres til ordregivers IT-miljø.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 800 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune
Beskrivelse Ikast-Brande Kommune udbyder levering af elektronisk låsesystem. Låsesystemet skal give Ordregivers medarbejdere og samarbejdspartnere en sikker adgang, oplåsning og låsning af indgangsdøren og opgangsdøren, primært hjemme hos de borgere, som får bevilget ydelsen fra kommunen. Kontrakten omfatter levering af et elektronisk låsesystem indeholdende: Elektroniske låseenheder (Automatisk dørkontrol – ADK-enheder - ca. 785 stk. til hovedleverancen + efterfølgende suppleringskøb) samt al dertilhørende øvrigt hardware og beslag mm., der er nødvendig for montering og fuld anvendelse af omfattede enheder, samt reservedele der er nødvendige for at reparere og levetidsforlænge produkterne. Herudover omfatter kontrakten Ordregivers brugsret til tilbudsgiverens dertil naturligt hørende IT-system bestående af et administrationssystem og en adgangsgivende enhed (app), samt servicering og hosting af IT-systemet – herunder også supportfunktion. Opsætning af ADK-enheder, samt nedtagning af gamle nøglebokse, på alle de adresser hvor der skal etableres elektronisk lås på tidspunktet for implementering af kontrakten. Undervisning af ordregivers personale i implementeringsperioden, herunder undervisning i administrationssystem samt undervisning i opsætning og vedligehold af ADK-enheder, samt brug af hardware- og softwareløsningen. Derudover vil der ske suppleringskøb løbende i kontraktperioden.
Intern ID 457347
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  44500000   Værktøj låse, nøgler, hængsler, befæstelseselementer, kæder og fjedre
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  42961100   Adgangskontrolsystem, 44521120   Elektronisk sikkerhedslås, 51100000   Installation af elektrisk og mekanisk udstyr, 72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support, 44521100   Låse
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Kontraktvarigheden er 6 år, med mulighed for forlængelse i optil 4 gange 12 måneder. Dvs. kontraktvarighed inkl. optioner er maksimalt 10 år.
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Levering af ADK-enheder i implementeringsperioden sker inkl. montering, samt afmontering af gammel nøgleboks, på borgernes adresser i Ikast-Brande kommune. Suppleringskøb i resten af kontraktperioden sker til ordregivers centrale adresse i Ikast-Brande Kommune ekskl. montering. Det tilhørende IT-system og app leveres til ordregivers IT-miljø.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 4
Yderligere oplysninger om fornyelser Kontraktvarigheden er 6 år, med mulighed for forlængelse i optil 4 gange 12 måneder. Dvs. kontraktvarighed inkl. optioner er maksimalt 10 år.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 800 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Se udbudsmaterialet.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Låsesystemets samlede tilbudssum.
Beskrivelse Underkriteriet pris vil blive evalueret baseret på tilbudsgivers samlede tilbudssum, som beregnes på grundlag af tilbudsgivers tilbudte priser ganget med de anførte mængder/perioder i den udfyldte Tilbudsliste. Se yderligere beskrivelse i udbudsmaterialet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Kvalitet
Beskrivelse Underkriteriet kvalitet er opdelt i følgende to delkriterier (med den anførte vægtning): 1. Administrationssystemets og systemet for de adgangsgivende enheders (app) funktionalitet og brugervenlighed, samt plan for implementering af administrationssystem og app (50 %) 2. De fysiske komponenters funktionalitet og brugervenlighed, samt plan for opsætning af ADK-enheder og undervisning af Ordregivers montører i implementeringsperioden (50 %). Se yderligere beskrivelse i udbudsmaterialet.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Ikast-Brande Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Comdia ApS
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 483 040,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn TUNSTALL A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator 90432
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 2 483 040,00   DKK
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten 90432
Titel Elektronisk låsesystem til Ikast-Brande Kommune / TUNSTALL A/S
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 13/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 13/05/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i andre EØS-lande end købers land
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud fra tilbudsgivere, der er registreret i lande uden for EØS
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 0
Type modtagne indgivelser Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 2 483 040,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 483 040,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Ikast-Brande Kommune
Registreringsnummer 29189617
Postadresse Rådhusstrædet 6
By Ikast
Postnummer 7430
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Enhed Britt Igelkjøn Byrknes
Telefon +45 99604000
Internetadresse https://www.ikast-brande.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-1000
Officielt navn Comdia ApS
Registreringsnummer 33501404
Postadresse Lindvedvej 73
By Odense S
Postnummer 5260
Landsdel (NUTS) Fyn  ( DK031 )
Land Danmark
E-mail support@comdia.com
Telefon +45 7199 3672
Internetadresse https://www.comdia.com/
Denne organisations roller
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 7240 5600
Internetadresse http://www.klfu.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 4171 5000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-1003
Officielt navn TUNSTALL A/S
Registreringsnummer 12852681
Postadresse Niels Bohrs Vej 42
By Skanderborg
Postnummer 8660
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
E-mail dk.bid@tunstall.com
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 11334638-f7ca-4a88-80e8-eaff6dfc4873   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 13/06/2025   09:15:53 (UTC+2) østeuropæisk tid, centraleuropæisk sommertid
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 384977-2025
EUT-S-nummer 113/2025
Offentliggørelsesdato 16/06/2025

Send til en kollega

0.047