23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
17.06.2025
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Skatteforvaltningen

Kontrakt om drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af løsning til semiautomatisk værdifastsættelse


Skatteforvaltningen

389718-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Kontrakt om drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af løsning til semiautomatisk værdifastsættelse
OJ S 114/2025 17/06/2025
Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt som indkaldelser af tilbud – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Kontrakt om drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af løsning til semiautomatisk værdifastsættelse
Beskrivelse Værdifastsættelsesområdet er en kerneaktivitet i Motorstyrelsen, og Skatteforvaltningens løsning til semiautomatisk værdifastsættelse ”SAV” udgør en strategisk komponent i dette arbejde. SAV understøtter en effektiv, konsistent og kvalitativ værdifastsættelse af motorkøretøjer f.eks. i forbindelse med afgiftsberigtigelse, pristjek og kontrolsager. Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at SAV løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres.
Identifikator for proceduren 322fa6b4-5bfc-4b06-9618-0f8bbb5407b8
Intern ID Forhåndsmeddelelse
Udbudsprocedure Anden procedure, der afvikles i flere faser
Hovedpunkterne i proceduren Offentligt udbud
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72320000   Databasevirksomhed, 72330000   Indholds- eller datastandardiserings eller -klassificeringstjenester, 72400000   Internettjenester, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72510000   Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater, 72540000   Tjenesteydelser i forbindelse med opgradering af datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Kontrakten forventes udbudt ultimo juni 20252 med forventet tilbudsfrist primo/medio august 2025.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Kontrakt om drift, support, vedligeholdelse og videreudvikling af løsning til semiautomatisk værdifastsættelse
Beskrivelse Værdifastsættelsesområdet er en kerneaktivitet i Motorstyrelsen, og Skatteforvaltningens løsning til semiautomatisk værdifastsættelse ”SAV” udgør en strategisk komponent i dette arbejde. SAV understøtter en effektiv, konsistent og kvalitativ værdifastsættelse af motorkøretøjer f.eks. i forbindelse med afgiftsberigtigelse, pristjek og kontrolsager. Leverandøren skal i henhold til den udbudte kontrakt etablere en platform som grundlag for leverandørens drift, support og vedligeholdelse af systemet. Leverandøren skal herudover stille de nødvendige ressourcer til rådighed for, at SAV løbende kan videreudvikles til at indeholde yderligere funktionalitet under hensyntagen til ordregivers behov og forretning. Ved etablering af platformen skal leverandøren sikre, at platformen har tilstrækkelig kapacitet, og at platformen løbende kan skaleres, når ordregivers behov ændres.
Intern ID Forhåndsmeddelelse
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72230000   Udvikling af kundespecificeret programmel, 72300000   Datatjenester, 72310000   Databehandling, 72320000   Databasevirksomhed, 72330000   Indholds- eller datastandardiserings eller -klassificeringstjenester, 72400000   Internettjenester, 72500000   Servicevirksomhed i forbindelse med datamater, 72510000   Servicevirksomhed i forbindelse med drift af datamater, 72540000   Tjenesteydelser i forbindelse med opgradering af datamater, 72600000   Support- og konsulentvirksomhed i forbindelse med edb
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4    
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger Kontrakten forventes udbudt ultimo juni 20252 med forventet tilbudsfrist primo/medio august 2025.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Anvendelse af dette kriterium Endnu ikke kendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Endnu ikke kendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium Endnu ikke kendt
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Frist for modtagelse af interessetilkendegivelser 29/06/2025   22:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Skatteforvaltningen
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Skatteforvaltningen
Registreringsnummer 19552101
Afdeling Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
Postadresse Osvald Helmuths Vej 4
By Frederiksberg
Postnummer 2000
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Louise Cecilie Overgaard
Telefon +45 72371590
Internetadresse https://www.ufst.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Telefon 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 3529100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
Organisation, der leverer oplysninger om den generelle lovgivningsramme angånde skatter på det sted, hvor kontrakten skal udføres
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 96dec4a2-26f1-41b6-8f9c-bdf4a205f72d   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Forhåndsmeddelelse eller vejledende periodisk bekendtgørelse, der er anvendt som indkaldelser af tilbud – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 10
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 13/06/2025   13:13:13 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 13/06/2025   13:30:40 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 389718-2025
EUT-S-nummer 114/2025
Offentliggørelsesdato 17/06/2025

Send til en kollega

0.047