23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
18.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Syddanmark

Robot, afpipettering


Region Syddanmark

392034-2025 - Forudgående underretning om direkte tildeling
Danmark – Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller) – Robot, afpipettering
OJ S 115/2025 18/06/2025
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Syddanmark
E-mail LONB@rsyd.dk
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Robot, afpipettering
Beskrivelse Oprensning af DNA fra blodprøver og andre prøvematerialer.
Identifikator for proceduren e04a61b7-0199-4829-8ff5-0d3a35db4e2c
Intern ID I-16925
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Beriderbakken 4    
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Robot, afpipettering
Beskrivelse Oprensning af DNA fra blodprøver og andre prøvematerialer.
Intern ID I-16925
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  38000000   Laboratorieudstyr, optisk udstyr og præcisionsudstyr (ikke briller)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Beriderbakken 4    
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 8   År
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : Følgende klagefrister gælder ved klage til Klagenævnet for Udbud Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, ved forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, er klagefristen på 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse indgives til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Region Syddanmark
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Region Syddanmark
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Region Syddanmark
Organisation, der udfører betalingen Region Syddanmark
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 3 488 301,00   DKK
Direkte tildeling
Begrundelse for direkte tildeling Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse Indkøb af oprensningsrobot til oprensning og kvantificering af nukleinsyrer Klinisk Genetik, Vejle sygehus ønsker at udskifte nuværende oprensningsrobot da den teknisk set er udtjent (installeret i 2014). Det er et krav, at den nye oprensningsrobot kan erstatte den nuværende fuldt ud. I kraft af den mellemliggende teknologiske udvikling indenfor oprensningsrobotter er det også et krav at den nye oprensningsrobot performer bedre på en række parametre såsom throughput og oprensningstid, støjgener mv. Desuden ønskes også tilføjelse af nye features, såsom kølestation, elektromagnet for forbedret separation, integreret kvantificering mv. Oprensningsrobotten skal som udgangspunkt bruges til oprensning af DNA fra blodprøver, men det ønskes også at robotten er kompatibel med andre oprensingsprotokoller herunder RNA oprensning samt oprensning fra vævsprøver og DNA oprensning mhp long-read sekventering. Det er desuden også et krav at oprensningsrobotten er fleksibel i forhold til reagensleverandør således så reagenser fra en hver producent kan benyttes. Dette er fordelagtigt i tilfælde af sygdomsepidemier, eller force majure-forhold, der medfører leveringssvigt, men også i forhold til at modstå prisstigninger på reagenser hos en enkelt leverandør. Der ønskes endvidere brugerkursus så laboratoriet kan lære selv at opsætte eller modificere eksisterende metoder. Specifikke krav til oprensingsrobotten samt leveringsomfang • Integreret kølestation, elektromagnet og flouroscense kvantificering. • Flexibilitet i forhold til valg af reagenser samt kompatibilitet med forskellige prøvematerialer herunder blodprøver og vævsprøver. • RNA-oprensning. • Understøttelse af HMW DNA disk oprensning mhp PacBio long read sekventering. • Mulighed for udbygning af robotten (tilføjelse af hardware). • Udvidet brugerkursus i programmering af robotten. Begrundelse for valg af oprensningsrobot fra Hamilton Klinisk Genetik, Vejle har ikke fundet alternativer, der matcher oprensningsrobotten fra Hamilton på features og fleksibilitet. Alternative systemer er allerede baseret på teknologi fra Hamilton og/eller begrænsede i forhold til reagensvalg og opgraderingsmuligheder. Hamiltons oprensningsrobotter er desuden installeret flere steder i Norden, i både klinik og industri. De oprensningsprotokoller afdelingen er interesseret i at benytte er forberedt og kompatible med Hamilton. Hamilton tilbyder desuden et flere dages udvidet brugerkursus så udvalgte personer kan oplæres i programmering af oprensningsrobotten.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Hamilton Nordic AB
Tilbud
Tilbud – Identifikator I-16925
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt_I-16925
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
Officielt navn Hamilton Nordic AB
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Region Syddanmark
Registreringsnummer 29190909
Postadresse Damhaven 12
By Vejle
Postnummer 7100
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Lone Bjerregaard
E-mail LONB@rsyd.dk
Telefon +45 99440376
Internetadresse https://www.regionsyddanmark.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://www.kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Hamilton Nordic AB
By Kista
Postnummer 16440
Landsdel (NUTS) Stockholms län  ( SE110 )
Land Sverige
Telefon 24491801
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID a2b49ee5-239a-4e1d-87ce-f407a518945a   -   01
Formulartype Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype 25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 16/06/2025   11:48:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 16/06/2025   13:01:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 392034-2025
EUT-S-nummer 115/2025
Offentliggørelsesdato 18/06/2025

Send til en kollega

0.048