23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
24.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Sonfor Service A/S - Sonfor service A/S

Udbud af kontrakt om levering af et vedligeholdelsessystem - Prækvalifikationsfase 2025


Sonfor Service A/S - Sonfor service A/S

403141-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Udbud af kontrakt om levering af et vedligeholdelsessystem - Prækvalifikationsfase 2025
OJ S 118/2025 24/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser - Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Sonfor Service A/S - Sonfor service A/S
E-mail rhp@a-2.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende enheds aktiviteter Produktion, transport eller distribution af gas eller varme
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af kontrakt om levering af et vedligeholdelsessystem - Prækvalifikationsfase 2025
Beskrivelse SONFOR udbyder en kontrakt om levering af et vedligeholdelsessystem.Vedligeholdelsessystemet skal fungere på tværs af hele SONFOR – dvs. inden for alle SONFORs forretningsområder. I dag er forretningsområderne vand- og varmeforsyning, behandling af spildevand samt anlæg til affalds- og genbrugshåndtering. Skulle der med tiden komme flere forretningsområder til, eksempelvis produktion af el, vil systemet tillige skulle kunne understøtte vedligeholdelse af produktionsanlæg under disse.Løsningen skal ikke dække distributionsnettet, dvs. vedligehold af vand-, varme- og spildevandledninger skal ikke være omfattet af løsningen. Bygværker hørende til distributionsnettet er omfattet, f.eks. trykforøgerstationer, pumpestationer, ristebygværker og lignende. Boringer er ligeledes omfattet.
Identifikator for proceduren 3cc9033a-8889-4850-9161-73a42b075f72
Tidligere bekendtgørelse 3cabcc95-64da-499a-9511-75d3425e23a2-01
Intern ID 245358123
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling efter forsyningsvirksomhedsdirektivet. Udbuddet omfatter to faser: en ansøgningsfase og en tilbudsfase herunder eventuelt en eller flere forhandlingsrunder.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72212421   Udvikling af programmel til facilitetsforvaltning
2.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ellegårdvej 8    
By Sønderborg
Postnummer 6400
Landsdel (NUTS) Sydjylland   ( DK032 )
Land Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Udbud af kontrakt om levering af et vedligeholdelsessystem - Prækvalifikationsfase 2025
Beskrivelse SONFOR udbyder en kontrakt om levering af et vedligeholdelsessystem.Vedligeholdelsessystemet skal fungere på tværs af hele SONFOR – dvs. inden for alle SONFORs forretningsområder. I dag er forretningsområderne vand- og varmeforsyning, behandling af spildevand samt anlæg til affalds- og genbrugshåndtering. Skulle der med tiden komme flere forretningsområder til, eksempelvis produktion af el, vil systemet tillige skulle kunne understøtte vedligeholdelse af produktionsanlæg under disse.Løsningen skal ikke dække distributionsnettet, dvs. vedligehold af vand-, varme- og spildevandledninger skal ikke være omfattet af løsningen. Bygværker hørende til distributionsnettet er omfattet, f.eks. trykforøgerstationer, pumpestationer, ristebygværker og lignende. Boringer er ligeledes omfattet.
Intern ID 245358123
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Supplerende kontrakttype Varer
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72212421   Udvikling af programmel til facilitetsforvaltning
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Option nr. 8.4.1 Funktionalitet, der understøtter Kundens anvendelsen af ISO81346 standarden Option nr. 8.4.2 Automatisk oprettelse af tilstandsbaseret vedligeholdelsesopgave Option nr. 8.4.3 Integration med iFix Option nr. 8.4.4 Exitprocessen
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse Ellegårdvej 8    
By Sønderborg
Postnummer 6400
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 6   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser 12 måneder pr. forlængelse.
5.1.6.
Generelle oplysninger
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) nej
5.1.7.
Strategiske udbud
Grønne udbudskriterier Andre kriterier for grønne offentlige udbud
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Beskrivelse Kvaliteten vurderes på baggrund af den tilbudte løsningsbeskrivelse. der er tre delkriterier til underkriteriet kvalitet, jf. udbudsbetingelserne.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 65,00
Kriterium
TypePris
Beskrivelse den samlede evalueringstekniske pris, der fremgår af vederlagsbilaget.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Sonfor Service A/S - Sonfor service A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Sonfor Service A/S - Sonfor service A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 019 543,64   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn RINA Digital SOLUTIONS A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Rina tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 4 019 543,64   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Rina Kontrakt
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 22/05/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 04/06/2025
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud fra mikrovirksomheder samt små eller mellemstore virksomheder
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Sonfor Service A/S - Sonfor service A/S
Registreringsnummer 31875544
Afdeling Sonfor service A/S
Postadresse Ellegårdvej 8
By Sønderborg
Postnummer 6400
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Rebecca H. Preisler
E-mail rhp@a-2.dk
Telefon +45 88435300
Internetadresse http://sonfor.dk/
Køberprofil https://sonfor.dk/
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Fax +45 33307799
Internetadresse http://www.naevneneshus.dk
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Fax +45 41715100
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn RINA Digital SOLUTIONS A/S
Registreringsnummer 32670334
Postadresse Sofiendalsvej 5
By Aalborg
Postnummer 9200
Landsdel (NUTS) Nordjylland  ( DK050 )
Land Danmark
Enhed RINA Digital SOLUTIONS A/S
Telefon +45 72141214
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID c34c3b60-f793-425a-a866-ad5bb0960d8b   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 20/06/2025   09:37:43 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 20/06/2025   09:38:14 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 403141-2025
EUT-S-nummer 118/2025
Offentliggørelsesdato 24/06/2025

Send til en kollega

0.048