23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Energinet Systemansvar A/S

Konsulentbistand til NOIS Development Group (NDG) og NOIS IT Group (NIG)


Energinet Systemansvar A/S

409561-2025 - Resultater
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Konsulentbistand til NOIS Development Group (NDG) og NOIS IT Group (NIG)
OJ S 119/2025 25/06/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Energinet Systemansvar A/S
E-mail indkob@energinet.dk
Køberens retlige status Offentlig virksomhed
Den ordregivende enheds aktiviteter Elektricitetsrelaterede aktiviteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Konsulentbistand til NOIS Development Group (NDG) og NOIS IT Group (NIG)
Beskrivelse Ordregiver ønsker at anskaffe 2 konsulenter, som skal varetage formandskabet for henholdsvis NOIS Deve-lopment Group (NDG) samt en opgave som testmanager og NOIS It Group (NIG). - Konsulent 1: Formandskabet NDG og testmanager - Konsulent 2: Formandskabet NIG NDG og NIG er en gruppe bestående af IT-repræsentanter fra de følgende nordiske Transmission System Operator (TSO’er); - Statnett (Norge) - Svenska Kraftnät (Sverige) - Fingrid (Finland) - Energinet (Danmark) - Nordic – RCC Kontrakten har en varighed på 2 år med et forventet timeantal på 1600 timer årligt for hver konsulent. Ressourcebehovet kan dog være varierende i op- og nedadgående retning, da opgaveudførelsen følger projektets fremdrift. Ordregiver har hertil option på at kunne forlænge kontrakten 3 gange á 12 måneder. Alt efter projektets fremdrift forventes ressourcebehovet under eventuelt benyttede optioner at være lavere end i kontraktens oprindelige løbetid, hvorfor Tilbudsgiver må påregne en nedregulering i timeantal-let på estimeret 50%.
Identifikator for proceduren f89a6c6b-ba35-42dc-9595-8164c795c418
Tidligere bekendtgørelse 035daf6f-6446-4ea5-abe9-1d67571037af-01
Intern ID 25/02946
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i tre (3) måneder fra den anførte tilbudsfrist. Såfremt tilbudsgiver i forbindelse med forhandlingsfasen udarbejder og indleverer reviderede tilbud, skal disse tilbud tillige vedstås tre (3) måneder fra tilbudsfristen for disse.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Danmark – 7000 Fredericia
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 681 648,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger På baggrund af en samlet vurdering af konkurrencen i det gennemførte udbud, herunder de modtagne tilbuds konditionsmæssighed og egnethed til at løse den udbudte opgave, har Energinet konstateret at konkurrencen desværre er utilstrækkelig i det gennemførte udbud. Energinet vurderer derfor, at det ikke er muligt at tildele den udbudte kontrakt med den nødvendige sikkerhed for, at den udbudte opgave kan opfyldes tilfredsstillende. Udbuddet annulleres derfor.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/25/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Konsulentbistand til NOIS Development Group (NDG) og NOIS IT Group (NIG)
Beskrivelse Ordregiver ønsker at anskaffe 2 konsulenter, som skal varetage formandskabet for henholdsvis NOIS Deve-lopment Group (NDG) samt en opgave som testmanager og NOIS It Group (NIG). - Konsulent 1: Formandskabet NDG og testmanager - Konsulent 2: Formandskabet NIG NDG og NIG er en gruppe bestående af IT-repræsentanter fra de følgende nordiske Transmission System Operator (TSO’er); - Statnett (Norge) - Svenska Kraftnät (Sverige) - Fingrid (Finland) - Energinet (Danmark) - Nordic – RCC Kontrakten har en varighed på 2 år med et forventet timeantal på 1600 timer årligt for hver konsulent. Ressourcebehovet kan dog være varierende i op- og nedadgående retning, da opgaveudførelsen følger projektets fremdrift. Ordregiver har hertil option på at kunne forlænge kontrakten 3 gange á 12 måneder. Alt efter projektets fremdrift forventes ressourcebehovet under eventuelt benyttede optioner at være lavere end i kontraktens oprindelige løbetid, hvorfor Tilbudsgiver må påregne en nedregulering i timeantal-let på estimeret 50%.
Intern ID 25/02946
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72224000   Konsulentvirksomhed i forbindelse med projektstyring
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Option på at kunne forlænge kontrakten 3 gange á 12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Danmark – 7000 Fredericia
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 2   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 3
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 19 681 648,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger På baggrund af en samlet vurdering af konkurrencen i det gennemførte udbud, herunder de modtagne tilbuds konditionsmæssighed og egnethed til at løse den udbudte opgave, har Energinet konstateret at konkurrencen desværre er utilstrækkelig i det gennemførte udbud. Energinet vurderer derfor, at det ikke er muligt at tildele den udbudte kontrakt med den nødvendige sikkerhed for, at den udbudte opgave kan opfyldes tilfredsstillende. Udbuddet annulleres derfor.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 35,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn CV'er og kompetencer
Beskrivelse Se udbudsbetingelserne
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 65,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud: 1. Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregive-ren har indgået kontrakt, 2. Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller 3. Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Energinet Systemansvar A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Energinet Systemansvar A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 3
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Energinet Systemansvar A/S
Registreringsnummer 39 31 49 59
Postadresse Tonne Kjærsvej 65
By Fredericia
Postnummer 7000
Landsdel (NUTS) Sydjylland  ( DK032 )
Land Danmark
Enhed Indkøb - S
E-mail indkob@energinet.dk
Telefon +45 70 10 22 44
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Vestjylland  ( DK041 )
Land Danmark
Telefon +45 72 40 56 00
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsen Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID cc1f5ebc-bdb0-447a-a8de-3b044870f8db   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 30
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 23/06/2025   11:43:37 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 24/06/2025   08:00:53 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 409561-2025
EUT-S-nummer 119/2025
Offentliggørelsesdato 25/06/2025

Send til en kollega

0.048