23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
25.06.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

KOMBIT A/S

Socialt Frikort 2.0.


KOMBIT A/S

410474-2025 - Konkurrencevilkår
Danmark – It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support – Socialt Frikort 2.0.
OJ S 119/2025 25/06/2025
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn KOMBIT A/S
E-mail sof2@kombit.dk
Køberens retlige status Offentligretligt organ
Den ordregivende myndigheds aktivitet Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Socialt Frikort 2.0.
Beskrivelse Folketinget vedtog i 2018 lov om forsøg med socialt frikort, som trådte i kraft 1. januar 2019, hvorefter udsatte borgere kan blive visiteret til et socialt frikort. Socialt frikort er nu gjort permanent jf. lov 616 af 11. juni 2024 med ikrafttrædelse 1. januar 2025. Myndighed for loven er Social- og Boligministeriet. Formålet med loven er, at borgere med særlige sociale problemer har ret til at modtage et socialt frikort. Frikortet skal give udsatte borgere mulighed for at tjene 41.280 kr. skattefrit pr. kalenderår (2024-niveau) ved ordinært og ustøttet arbejde for virksomheder, offentlige myndigheder m.v., uden at indtægten fradrages i forsørgelsesydelser eller andre indkomstafhængige offentlige ydelser. Det sociale frikort skal således give de mest udsatte borgere i samfundet bedre muligheder for at deltage i samfundets fællesskaber, bidrage og opleve værdi i hverdagen. Hensigten er desuden, at det sociale frikort tilskynder virksomheder til at tage et socialt ansvar ved at engagere udsatte borgere. KOMBIT har, jf. loven, ansvaret for at drive systemunderstøttelsen på vegne af kommunerne. KOMBIT udbyder derfor den permanente forvaltning af Systemet Socialt Frikort i 6 + 2 år. Det er mellem parterne (Socialministeriet, KL og KOMBIT) aftalt, at den nuværende løsning, der understøtter forsøgsordningen, gøres permanent med begrænset planlagt videreudvikling. KOMBIT udbyder derfor forvaltning af Systemet, herunder Applikationsdrift, support og Applikationsvedligehold, videreudvikling og Infrastrukturdrift samt transition fra den nuværende leverandør, KnowledgeCube, der har forvaltet forsøgsordningen.
Identifikator for proceduren f542dd80-07e1-4c68-ba4a-4c6f236643ef
Intern ID SOF2
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
2.1.2.
Udførelsessted
By Køben
Landsdel (NUTS) Byen København   ( DK011 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 330 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134 a: Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Udvælgelse af ansøgere: Det mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren er 5. Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren er 5. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. Indhentning af supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: 29. OKTOBER 2024 Side 88 / 95: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven Varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af rammeaftalen. Generelt om deltagelse i udbudsproceduren: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyRegistration/RegisterCompany Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
Udbudsdirektiv 2014/24/EU   -
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
Korruption Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 2)
Deltagelse i en kriminel organisation Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1)
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 5)
Svig Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 3)
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 6)
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Udbudslovens § 136, nr. 3)
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Udbudslovens § 136, nr. 1)
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Udbudslovens § 136, nr. 2)
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Udbudslovens § 136, nr. 4)
Betaling af socialsikringsbidrag Udbudslovens § 135, stk. 3
Betaling af skatter og afgifter Udbudslovens § 135, stk. 3
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 4)
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel Socialt Frikort 2.0.
Beskrivelse Folketinget vedtog i 2018 lov om forsøg med socialt frikort, som trådte i kraft 1. januar 2019, hvorefter udsatte borgere kan blive visiteret til et socialt frikort. Socialt frikort er nu gjort permanent jf. lov 616 af 11. juni 2024 med ikrafttrædelse 1. januar 2025. Myndighed for loven er Social- og Boligministeriet. Formålet med loven er, at borgere med særlige sociale problemer har ret til at modtage et socialt frikort. Frikortet skal give udsatte borgere mulighed for at tjene 41.280 kr. skattefrit pr. kalenderår (2024-niveau) ved ordinært og ustøttet arbejde for virksomheder, offentlige myndigheder m.v., uden at indtægten fradrages i forsørgelsesydelser eller andre indkomstafhængige offentlige ydelser. Det sociale frikort skal således give de mest udsatte borgere i samfundet bedre muligheder for at deltage i samfundets fællesskaber, bidrage og opleve værdi i hverdagen. Hensigten er desuden, at det sociale frikort tilskynder virksomheder til at tage et socialt ansvar ved at engagere udsatte borgere. KOMBIT har, jf. loven, ansvaret for at drive systemunderstøttelsen på vegne af kommunerne. KOMBIT udbyder derfor den permanente forvaltning af Systemet Socialt Frikort i 6 + 2 år. Det er mellem parterne (Socialministeriet, KL og KOMBIT) aftalt, at den nuværende løsning, der understøtter forsøgsordningen, gøres permanent med begrænset planlagt videreudvikling. KOMBIT udbyder derfor forvaltning af Systemet, herunder Applikationsdrift, support og Applikationsvedligehold, videreudvikling og Infrastrukturdrift samt transition fra den nuværende leverandør, KnowledgeCube, der har forvaltet forsøgsordningen.
Intern ID SOF2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  72000000   It-tjenester: rådgivning, programmeludvikling, internet og support
5.1.2.
Udførelsessted
By Køben
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 72   Måneder
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
Yderligere oplysninger om fornyelser Kan forlænges 2 x 12 måneder
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 11 330 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse Deltagelse uden forbehold.
Navnene på og de faglige kvalifikationer for det personale, der skal udføre kontrakten, skal angives Ikke påkrævet
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser
ID for den foregående bekendtgørelse 728714-2024
Yderligere oplysninger Udbudslovens § 134 a: Udbudslovens § 134 a finder anvendelse på nærværende udbudsprocedure. Udvælgelse af ansøgere: Det mindste antal ansøgere, der skal indkaldes til anden fase af proceduren er 5. Det højeste antal ansøgere, som skal opfordres til at deltage i anden fase af proceduren er 5. Ordregiver vil udvælge det anførte antal ansøgere i henhold til udvælgelseskriterierne anført i nærværende udbudsbekendtgørelse, medmindre der ikke modtages mere end dette antal konditionsmæssige ansøgninger. Indhentning af supplerende oplysninger: Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav. Artikel 5k i forordning nr. 833/2014 med senere ændringer: 29. OKTOBER 2024 Side 88 / 95: Opmærksomheden henledes på, at udbuddet er omfattet af artikel 5k i forordning (EU) nr. 833/2014 med senere ændringer. Bestemmelsen indeholder et forbud mod at tildele kontrakter til russiske virksomheder og russisk kontrollerede virksomheder mv. (se nærmere artikel 5k, stk. 1, for den præcise afgrænsning af de aktører, der er omfattet af forbuddet). Ordregiver forbeholder sig retten til på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen at kræve dokumentation for, at de økonomiske aktører ikke er omfattet af forbuddet, f.eks. ved at kræve en erklæring herom og/eller dokumentation for aktørernes og disses eventuelle underleverandørers etableringssted og ejerforhold. Investeringsscreeningsloven: Efter investeringsscreeningsloven (https://www.retsinformation.dk/eli/lta/2021/842) skal økonomiske aktører, i) som er hjemmehørende uden for EU eller EFTA, eller ii) som er under kontrol af eller underlagt betydelig indflydelse som defineret i loven fra en virksomhed hjemmehørende eller en statsborger fra et land uden for EU eller EFTA, ansøge Erhvervsstyrelsen om tilladelse til at indgå en ”særlig økonomisk aftale” inden for en særligt følsom sektor eller aktivitet. Ordregiver vurderer, at indgåelse af kontrakten kan være omfattet af krav om tilladelse. Tilbudsgiver bør afklare, om dennes aftaleindgåelse vil være omfattet af et sådant krav. Se nærmere herom på https://erhvervsstyrelsen.dk/aftaler-omfattet-af-investeringsscreeningsloven Varighed af aftalen: Det bemærkes, at den anførte varighed er fra underskrivelse af rammeaftalen. Generelt om deltagelse i udbudsproceduren: Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem. For at få adgang til udbudsmaterialet, skal ansøger være registreret eller registrere sig som bruger: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyRegistration/RegisterCompany Såfremt ansøgningen indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. For information vedrørende spørgsmål og svar henvises til udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt ansøger oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail, dksupport@eu-supply.com, eller telefon, (+45) 70 20 80 14.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig årsomsætning for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: - Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for Ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for Rammeaftalens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Erklæring om virksomhedens omsætning i hver af de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i hver af de seneste tre disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige årsomsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 16 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 16 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige omsætning beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 16 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Gennemsnitlig egenkapital for de seneste tre regnskabsår
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Ansøgers gennemsnitlig egenkapital i de tre seneste disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens balance eller uddrag heraf i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 8,5 million DKK. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være på mindst 8,5 million DKK. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede gennemsnitlige egenkapital beregnet på grundlag af de seneste 3 disponible årsrapport/årsregnskab skal være på mindst 8,5 million DKK. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Samlet EBITDA de seneste 3 år
Beskrivelse Ansøger skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger: − Ansøgers samlet EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation) i de tre seneste disponible regnskabsår. Ansøger kan i dette udbud basere sig på andre aktørers økonomiske og/eller finansielle formåen for at opfylde egnethedskravene. Den/de aktør(er), der stiller sin økonomiske og/eller finansielle formåen til rådighed for ansøgeren, skal underskrive en støtteerklæring, jf. nærmere herom i udbudsbetingelserne. Støtteerklæring skabelonen findes i udbudsmaterialet. Baserer Ansøger sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen i relation til opfyldelse af kravene til egnethed, jf. nedenfor, kræver ordregiver, at Ansøger og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse. ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at Ansøger opfylder kravene til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet. Inden tildelingsbeslutningen skal den Tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet: Virksomhedens EBITDA i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for EBITDA størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne i de tre seneste disponible årsrapporter/årsregnskaber afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder. Minimumskrav: Ansøgers EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortisation) skal samlet set de tre seneste disponible regnskabsår være positiv. Såfremt Ansøger baserer sig på andre enheders formåen: Ansøger og disse andre enheders samlede EBITDA beregnet på grundlag af de seneste tre disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være positiv. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium): Virksomhedernes samlede EBITDA beregnet på grundlag af de seneste tre disponible årsrapporter/årsregnskaber skal være positiv. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Andet
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn Referencer
Beskrivelse Såfremt der modtages flere end 5 (fem) konditionsmæssige ansøgninger, der ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i ESPD del III, afsnit A-C samt opfylder egnethedskravene i ESPD del IV, afsnit B og ESPD del IV, afsnit C, vil ordregiver foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en vurdering af de mest relevante referencer, set i forhold til den udbudte opgave. Til brug for udvælgelsen skal ansøger angive referencer for de betydeligste leverancer af lignende løsninger eller tjenesteydelser, der er udført i løbet af de seneste 3 år, jf. KOMBITs anskaffelsesstrategi. Konkret betyder det, at: • Referencer, hvor kontrakten ikke har været i kraft indenfor de seneste 3 år, ikke vil indgå i vurderingen – ansøger anses ikke for ukonditionsmæssig, men har bare en reference mindre med i vurderingen. • Referencer, hvor kontrakten er indgået for længere tid siden end 3 år, men dog har været i kraft inden for de seneste 3 år, inddrages i vurderingen. Ved vurderingen tages der højde for, hvilke faktiske opgaver der er udført inden for de seneste 3 år. Angiver ansøger fx, at der alene er udført drift af løsningen inden for de seneste 3 år, indgår driften i vurderingen, mens den udvikling, der måtte være foregået forud for de 3 år, ikke vil indgå i vurderingen. • Konkret vil tilfældet ofte være, at ansøger angiver, at man både har driftet, vedligeholdt og videreudviklet indenfor de seneste 3 år. Er dette tilfældet, vil alle ydelserne indgå i vurderingen på baggrund af de oplysninger, ansøger kommer med, herunder særligt omfang mv. • For kontrakter, som er indgået for nylig, og hvor der ikke er udført noget endnu, eller kun ganske lidt, vil alene det, der faktisk er udført, indgå i vurderingen. • Der skal endvidere lægges vægt på, om det er ansøger selv eller underleverandører, som har udført opgaven. Hvis opgaven er udført af andre end ansøger – og der ikke er vedlagt støtteerklæring – kan ansøger ikke støtte sig på erfaringen med den pågældende opgave. Ansøger skal i ESPD'et del IV.C "For så vidt angår tjenesteydelseskontrakter: udførelse af tjenesteydelser af den anførte type" oplyse følgende for hver reference: • Virksomhedsnavn samt navn, titel og telefonnummer på kontaktperson til brug for verificering af anførte reference • Omfanget af referencen, fx varighed og kontraktværdi • Kortfattet beskrivelse af løsningen/tjenesteydelsen med angivelse af referencens relevans for den udbudte kontrakt • I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med drift, vedligehold og forvaltning af digitale selvbetjeningsløsninger til det offentlige • I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med sikker drift og support af it-løsninger • I hvilket omfang referencen omfatter erfaring med at sikre tilgængelighed og brugervenlighed i digitale selvbetjeningsløsninger til det offentlige. KOMBIT henstiller til, at ansøger begrænser beskrivelsen af den enkelte reference til svarende til maksimalt 3 normale A4-sider. Der må maksimalt angives 5 referencer i alt, inkl. referencer fra andre enheder. Referencer herudover vil der blive set bort fra. Ved en reference forstås én (1) særskilt kontrakt med én konkret kunde. Den enkelte reference kan være gennemgående for alle områder, som KOMBIT lægger vægt på i forbindelse med udvælgelsen, eller kun omfatte et eller flere af områderne. KOMBIT opfordrer ansøgerne til kun at udarbejde en beskrivelse af referencen inden for de områder, hvor referencen er relevant og at angive ”N/A” eller ”ikke relevant” for de områder, hvor referencen ikke er relevant. I den forbindelse bemærkes det, at det ikke er antallet af referencer inden for et område, der er afgørende for KOMBITs vurdering. Det er således muligt for en ansøger at få en høj vurdering inden for et område, selvom der kun henvises til en eller to referencer, forudsat at den eller de pågældende referencer dokumenterer relevant erfaring inden for det konkrete område. KOMBIT forbeholder sig ret til at udføre stikprøvekontrol af de anførte referencer. I forbindelse med udvælgelsen vil KOMBIT lægge vægt på de referencer, der dokumenterer erfaring med opgaver vedrørende følgende områder: • Erfaring med drift og forvaltning af digitale selvbetjeningsløsninger til det offentlige • Erfaring med sikker drift og support af it-løsninger • Erfaring med at sikre tilgængelighed og brugervenlighed i digitale selvbetjeningsløsninger til det offentlige. Opmærksomheden henledes på, at antallet af afgivne referencer ikke tillægges selvstændig betydning, idet det er det samlede billede af referencernes omfang og relevans i forhold til det udbudte, der er afgørende. Prækvalifikationsvurderingen vil følge den tilsvarende pointskala og proces som angivet for evaluering af kvalitet, jf. nedenfor pkt. 7.3.1. Ansøger skal desuden være opmærksom på, at KOMBIT lægger vægt på, om det er ansøger selv eller underleverandører, som har udført opgaven beskrevet i referencen. Hvis opgaven er udført af andre end ansøger – og der ikke er vedlagt støtteerklæring for den pågældende underleverandør, som har udført opgaven – kan ansøger ikke støtte sig på erfaringen med den pågældende opgave. Dette gælder, selvom referencen er ansøgers egen. I sådanne tilfælde skal ansøger således følge udbudsbetingelsernes punkt 4.5 om udnyttelse af andre enheders kapacitet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Driftsydelsernes kvalitet
Beskrivelse Det fremgår af bilag 7, hvad KOMBIT tillægger vægt på i forbindelse med Tilbudsgivers besvarelse.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Tidsplan og leverancesikkerhed
Beskrivelse Underkriteriet ”Tidsplan og leverancesikkerhed” er opdelt i følgende delkriterier med den angivne vægtning (angivet i parentes): A) Transition (40%) B) Interne Test og Prøver (60%)
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Underkriteriet ”Pris” er opdelt i de vederlag, der fremgår af dokument 3.1 til udbudsbetingelserne. Vurderingsgrundlag: Tilbudsgiver skal angive tilbudt vederlag i kontraktens bilag 5, såvel som i dokument 3.1 i udbudsbetingelserne. I dokument 3.1 beregnes en evalueringsteknisk pris af vederlagene (total cost of ownership), der lægges til grund for tilbudsvurderingen. Det fremgår af Dokument 3 og dokument 3.1, hvordan de enkelte vederlag opgjort i bilag 5 vægtes, opgøres og stipuleres i forbindelse med tilbudsvurderingen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 25,00
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på dansk
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 01/08/2025   10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren
Den påtænkte dato for afsendelse af opfordringerne til at afgive tilbud 14/08/2025
Vilkår for indgivelse
Elektronisk indgivelse Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog Ikke tilladt
Alternative tilbud Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af anmodninger om deltagelse 11/08/2025   10:00:00 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Betingelser for kontraktens udførelse
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling ja
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 492 af 12. maj 2010 med senere ændringer), skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalen-derdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og ud-budslovens § 171, stk. 4. 4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbuds-lovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt under-rette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgi-vet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er klfu@naevneneshus.dk. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/.
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren KOMBIT A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline KOMBIT A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse KOMBIT A/S
Organisation, der behandler tilbud KOMBIT A/S
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn KOMBIT A/S
Registreringsnummer 19435075
Postadresse Halfdansgade 8,
By Købehavn S
Postnummer 2300
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Tom Bøgeskov
E-mail sof2@kombit.dk
Telefon +45 3334 9400
Internetadresse https://www.kombit.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) https://www.eu-supply.com/kombit.asp
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Internetadresse https://klfu.naevneneshus.dk/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse http://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn Mercell Holding ASA
Registreringsnummer 980921565
Postadresse Askekroken 11
By Oslo
Postnummer 0277
Landsdel (NUTS) Oslo  ( NO081 )
Land Norge
Enhed eSender
Telefon +47 21018800
Fax +47 21018801
Internetadresse http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID acfc387e-02d6-41b9-b5c7-625be724e4af   -   01
Formulartype Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 20/06/2025   18:40:08 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) 20/06/2025   20:30:46 (UTC) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 410474-2025
EUT-S-nummer 119/2025
Offentliggørelsesdato 25/06/2025

Send til en kollega

0.048